Send en kommentar Send en kommentar Send en kommentar Send en kommentar
Hej Webmaster.
Kan du ikke ligge et indlæk ind om Saltstrømen fiskeri 2010.
Vi er nogel både der snart tager af sted :)
Indsendt af Henrik Bredfeldt (mågeklatten) den 3. juni 2010 kl. 08:45:35
Min egen næststørste på 101 cm..
Indsendt af Brian Jensen den 24. august 2010 kl. 10:57:50
Udsigten fra altanen, hvor vi fangede sej til agnfisk. Ren luksus at fange agnfisk mens man drikker sin morgenkaffe!
Indsendt af Brian Jensen den 23. august 2010 kl. 09:37:48
Fantastisk sted og kæmpe oplevelse, er netop hjemvendt efter 3 dage med svenstrup og co. Jan stod, beskeden som han er selv for turens suverænt største på ca 65 kg og 164 cm.
Nu er spændingen begrænset til at følge slagets gang fra sidelinien på bloggen.
Indsendt af Brian Jensen den 23. august 2010 kl. 09:32:07
udsigten over vandet fra byen.
Indsendt af Dennis Kistrup den 12. august 2010 kl. 22:14:37
2,5 og 2,8 kg Killinger
Indsendt af Dennis Kistrup den 12. august 2010 kl. 22:13:02
torsk 21 kg.
Indsendt af Dennis Kistrup den 12. august 2010 kl. 22:11:39
stemnings billed fra hytterne
Indsendt af Dennis Kistrup den 12. august 2010 kl. 21:56:46
Så er Splinten og co. landet i danmark igen. :o)..
dog uden egen båd og bil.. Historien på det punkt er lang, eneste råd er følgende.... forvent INTET af SOS international hvis dit påhæng vejer over
2000 kg.. de magter simpel hen ikke at finde en erstatnings bil på 7 dage .!
Men fiske turen gik fint med ialt 11 flynder i båden og torsk op til 21 kg samt sej til 12 kg. kattene var ikke så store maks 2,8 kg
Billeder kommer senere..
Hilsen Jacob schønemann - Peter Gundersen og undertegnet
Indsendt af Dennis Kistrup den 8. august 2010 kl. 21:47:45
Hej Jan ftk laver tur til strømmen år 11.der vil blive holdt møde i klubhuset engang i efteråret så hold øje med hjemmesiden.mvh kaj
Indsendt af kaj albrechtsen den 6. august 2010 kl. 08:55:11
@ Jan - ude i "søg i Forum" kan du skrive feks - NORGE . så har du historisk fangst arkiv lige foran dig - se efter de tråde med rigtigt mange indlæg. Så kan du vælge hvad du vil op og prøve, og så spørge på mere konkret sted og periode :-)
Fiksepladser finder man normalt ved at købe et søkort og fiske på toppe og skrænter. Meget af dette kommer helt automatisk hvis du køber hos nogle af de stor camps deroppe! Idag er der så mange både deroppe at ingen pladser forbliver hemmelige.
Indsendt af Claus Jaltoft den 6. august 2010 kl. 01:21:55
så er vi kommet hjem fra nordnorge, status blev 86 helleflyndere med de største på 86, 62, 48, 45, 43, 42, 40, 34, 33, 33, 33,kg samt MANGE mellem 20 og 30kg ellers blev det til torsk op til 19 kg, pæne rødfisk mm ..... Vi var 6 både afsted fra team ølstykke (egedal fiskeklub)
Indsendt af michael viborg den 5. august 2010 kl. 23:12:52
I har nogle fantastiske ture derop og derfor må man jo selv prøve næste år.
Men er det ikke muligt at få lidt mere konkret omkring gps positioner for forskellige fisk - grejet til fiskeriet - tidspunkter osv. Lidt mere præcist ville være fantastisk inden man bestiller.
Indsendt af Jan Pedersen den 5. august 2010 kl. 09:19:24
Hej
Lige kort status herfra : Vejret er med os og vi har haft 5 dage på vandet indtil videre. 11 Helleflyndere i båden med den største på 51,8 kg taget af Jakob. Torsk op til 21 kg men ikke i de rå mængder som tidligere år heroppe.
Vores trækkende enhed ( Terrano ) valgte at smide 4. Gear lige inden vi nåede ud på Arnøy men vi nåede da frem til vores Destination. Pt står bilen hos Nissan i Tromsø og skal med fejeblad hjem til DK.
Det er åbenbart et større problem at finde en lejebil som må trække båden hjem så SOS arbejder på højtryk for at finde en løsning.
I dag bliver vi vist i hytten pga regn og blæst... vi har 4 fiskedage tilbage før turen går hjemover :)
Mvh Dennis, Jakob og Peter i "Splinten"
Indsendt af Peter Gundersen - Jydetampen XL den 2. august 2010 kl. 10:31:10
Hej
Så er vi landet i det nordnorske og har fået båden i vandet. Vejret er nu ændret sig til det bedre og det lyder til at Ølstykke folkene & Co har haft rimeligt fiskeri indenskærs med største på 39 kg. Vejret har været grumt den sidste tid og har ikke været til fiskeri ude på pladserne langt til havs. Vi prøver nok i nat et kort sats når vi har sovet lidt :)
Vi vil prøve at holde info om vores fiskeri opdateret her på siden så længe at nettet fungere
Mvh Dennis, Jakob og Peter " Splinten "
Indsendt af Peter Gundersen - Jydetampen XL den 25. juli 2010 kl. 14:47:30
Så kom vi også hjem fra saltstrømmen. flyndere var der masser af når først man fandt nogle gode steder.men de fleste var desværre under mål. takker Neptunus for en fin rundvisning til pladserne.
Og til team ølstykke og mickael viborg god tur. passerede jer lige nord for vættern
Indsendt af Morten B. Team Expert den 18. juli 2010 kl. 02:12:23
Hej Michael & Co
God tur til jer alle. Vi er snart at finde på naboøen med egen båd som forrige år.... Jeg giver et kald når vi lander :) Vi ses derude
Mvh Peter
Indsendt af Peter Gundersen - Jydetampen XL den 17. juli 2010 kl. 08:35:29
10 timer til at 6 både fra ølstykke/egedal fiskeklub smutter til vannøy i nordnorge, vi skal være deroppe i 14 dage, dejligt .........
Indsendt af michael viborg den 16. juli 2010 kl. 22:37:58
Med solen skindende i ansigterne og frisk vind 12 m/sek, siger vi tak for denne gang til dejlige Saltstraumen. Fiskeriet i år, har for vores vedkommende, været noget enderledes end de foregående. Storsejen har ikke været til at finde og trods vi har brugt meget energi hertil, blev det "kun" til fisk lige under de magiske 10 kg. Vi har som "bifangst" fået pæne torsk, med største på over 15 kg. Til gengæld har fiskeriet efter helleflyndere været væsentlig bedre. Vi har på 6 fiskepas fået 38 stk og rigtig mange lige under 10 kg. Mange er genudsat, så de kan vokse sig store og frække til vi kommer igen i 2011 med FTK. Vejret har også været anderledes, lidt småregn og lidt mere vind end vi tidligere har oplevet, men vi har fisket hver dag og har nydt det.
Indsendt af Lars Hansen den 15. juli 2010 kl. 21:02:48
Sidder her og kigger ud på regnvejret, egentlig lidt småtræt og vel også fiskemæt. Fik helleflynder nr. 30 sidste nat, en pæn fisk på 9,7 kg. Taget på vores lette grej, er det ganske sjovt. helleflynderne i år er, for vores vedkommende, større end de plejer, så det er helt OK. Fik en tillægs torsk på 15,7, den største jeg har fået heroppe. Makrellerne er meget store = +1kg. Kun storsejen glimrer ved sit fravær. Vi har fået nogle lige under de 10 kg, ligesom en lubbe i samme størrelse. Sender hilsener til 11''eren på Røst, håber at jeres stænger brækker og jeres liner knækker.
Indsendt af Lars Hansen den 14. juli 2010 kl. 00:01:42
Så er 11''ren landet på Røst, jeg lander selv fra La Gomera tirsdag aften og flyver derop torsdag morgen, håber på en af de store flade til minPR-liste
mvh
Indsendt af Bjarne Lehné den 11. juli 2010 kl. 15:38:22
Bom dia mon amigo Stefano - Mullepigen. Jo, jeg har skam et pisserør i min lille båd :-) Jeg kender godt Vågsboten inde bag Artic Sea Camp, og har også taget flynder derinde. Men der er jo også andre spændende steder og andre spændende fiskearter. I nat vil vi forsøge med rigtigt dybt bundmede ( + 200 )
Fik 11 helleflyndere sidste nat. Håber vi snart render på hinanden igen, og tillykke med din fine flade.
Indsendt af Lars Hansen den 9. juli 2010 kl. 19:58:30
Hej Lars, super cool i har fået hul på bylden.
Jeg ved ikke om du ka huske mig fra Bornholm, men det var mig med "Pisserikken"
som jeg ved du i dag har ombord på båden...
Jeg fik held med sild som levende agn inde i bugten, tæt på vores camp, Arctic-Seasport.
Stedet kan varmt anbefales, alle forhold er bare 100% i orden, se evt. http://www.arctic-seasport.no
Pas på jer selv oppe i det smukke og naturskønne "Saltstraumen" med ønsket om en god sommer og stor fangst til jer alle, Knæk og Bræk.!! vedhæfter lige et stemningsbillede til de resterende "Nordboere"
Indsendt af Stefano Orfeo Odorico den 9. juli 2010 kl. 12:54:09
Hej derhjemme. Nu begynder det endelig at gå fremad, for modgang har vi haft rigeligt af. Det meste selvforskyldt, men resten bare skide ærgerligt. Første uheld i ”Hudibrasvall” i Sverige, her ville Transporteren lige have en ny generator ! Heldigvis opdagede vi problemet fredag morgen og nåede lige at blive køreklar kl. 15.30, da værkstedet lukkede. 10 af de lange fattigere, kunne vi så endelig forsøge at indhente de andre 2 både, som var kørt i forvejen. Det lykkedes ikke. Da vi skulle have båden i vandet viste det sig, at gangbroen var gået løs. Så skulle den repareres. Nå, men vi fik endelig læsset grejet i båden og skulle ud og fange en sej og en torsk til fiskefrikadeller til aftensmad. Hvor er SD-søkortet? Alt blev gennemrodet – nul - ingen søkort. Det viste sig, at det selvfølgelig var efterladt derhjemme. Panik og en masse telefonsamtaler – kortet blev afhentet søndag aften og sendt express mandag morgen.
Med papirkortet som følgesvend vovede vi os på flynderjagt. Sild kunne vi ikke finde, men de dybfrosne viste sig at være OK. På det første fiskepas i en vidunderlig nat, fik Thomas ( Team Toby ) sin første helleflynder og 2 mere og jeg selv 2, så blev der ligesom lidt ro om det hele.
Næste dag var vi ude ved masterne for at se, om makrellerne var kommet. Det var de. Store fuldfede kilo-makreller som, når de fik skåret halen af, kunne ligge i den store ABU røgeovn.
I går sejlede vi ud og nød den fantastiske midnatssol, og med fred i sjælen, friskeblod på hænderne og fedtet ind i friskrøget makrel, fandt vi så endelig den ”sjæl” der er så karakteristisk for fiskeriet heroppe i havørnens Saltstraumen.
Indsendt af Lars Hansen den 8. juli 2010 kl. 14:03:17
Nå ja så lige et til, hun var 142 cm. lang og vejede 36,6 kg. hvilket gav 25 kg. ren lækker fillet... 10 4 Ib Rene Cairo
Indsendt af Stefano Orfeo Odorico den 7. juli 2010 kl. 13:02:23
Så ka i lære det tøser, fed tur og stor tak til Henrik (Mågeklatten) for alle de gode råd og mange telfon samtaler, den dag bliver sent glemt.
Ciao
Indsendt af Stefano Orfeo Odorico den 7. juli 2010 kl. 12:19:24
Jeg må give Claus ret mange af de Helleflynder skal sættes ud igen da de ikke holder mindste målet som er 80 cm så den skal veje over 6 kg, jeg synes de skulle skamme sig da vi er gæster i Norge, og i skal tænke på at vi jo gerne skulle blive nogle tilbage som kan blive store, så sæt dem ud spise fisk reglen gælder ikke for helleflynder.
Indsendt af Jørgen Jens Larsen den 7. juli 2010 kl. 10:38:19
Pr 1 januar 2010 er mindstemål i Norge revideret. Fritids fiskeriet er blevet omfattet af mindstemål. Generelt er KVEITE, helleflynder ændret fra 60 cm til 80 cm. http://www.fiskeridir.no/fritidsfiske/minstemaal heri ligger der en PDF fil med alle mål i Norge. Kystnært fiskeri giver mange af de små flade, men set i lyset af reglerne - skal nogle af billederne her måske genovervejes?
Indsendt af Claus Jaltoft den 7. juli 2010 kl. 09:26:45
Flot fisk Morten,det er ikke meget vi høre fra det høje nord,hvordan går det med lille Lars fanger han noget,håber det bliver bedre fiskeri du er jo lige startet mvh kaj
Indsendt af kaj albrechtsen den 7. juli 2010 kl. 09:11:23
så kom der endelig flex på lingen første flynder nogensinde 89cm 7.2kg fiskeriet har været svært de sidste 3 dage tror det havde været nemmere at fiske i lillebælt frem for saltstraumen
Indsendt af Morten B. Team Expert den 6. juli 2010 kl. 19:12:31
Flotte isinger,griner,stærkt gået drenge,bare giv gas
Indsendt af steen rasmussen den 4. juli 2010 kl. 20:37:01
så kom vi ud i nat igen vi fik maser af sild til agn, det gik fint fik 5
flyndere og en håndfuld gode sej.på det gode skip neptunus fik de 4
flyndere på 30 min, det var meget hektisk og så var butikken lukket.
vi prøver i nat igen. ib rene cairo,tilbage til studioet.
Indsendt af Martin Nielsen den 2. juli 2010 kl. 17:38:05
Så havde Neptunus en god dag i strømmen.Så fik de hul på bylden:-)
3 stk flynder og en masse torsk.
Indsendt af Martin Nielsen den 1. juli 2010 kl. 17:56:14
Hej Martin. Dejligt at høre at der sker noget, og at flyndrene er til at finde.
Kan du ikke fortælle lidt mere om vejarbejderne deroppe. Jeg vil gerne vide hvordan vejene/vejarbejdet er fra Arjeplog til grænsen. Kører torsdag morgen.
MVH / ars "RAGNO"
Indsendt af Lars Hansen den 29. juni 2010 kl. 20:30:32
Er lige kommet ud af posen efter en fed nat med 4 flynder og kontakt til 6 stk som vi for i aften :-) Det var sku godt for vi har ikke fået den bedste start på turen.Silvervægen er næsten gravet op og det var en lang tur på jord og granit.Søndag til mandag blæste det 20 sekunder og det regnede meget så der kom vi ikke ud.Nu skinner solen og alle smiler.
Indsendt af Martin Nielsen den 29. juni 2010 kl. 17:39:05
Haløjsa- Neptunus og Mågeklatten. Jeg håber at alt står vel til i Saltstraumen. Kunne godt tænke mig, at I kommer med lidt meldinger deroppe fra det høje nord.
MVH / Lars "RAGNO"
Indsendt af Lars Hansen den 29. juni 2010 kl. 16:43:50
hej henrik... nu er det så i overmorgen... sker der ikke noget deroppe o)
Indsendt af Dennis Kistrup den 27. juni 2010 kl. 20:29:03
Så er vi i Lit og er klar til i morgen
Indsendt af Henrik Bredfeldt (mågeklatten) den 25. juni 2010 kl. 23:00:28
Til Ragno og co.. Også god tur herfra. Er jo en af de få, der ikke skal til Norge i år, men tager til Jersey i stedet... Men Lars, har du ikke solgt din parasol...hvad gør du så..???
Indsendt af Poul-Erik Hagemann - - www.gadusn.dk den 22. juni 2010 kl. 17:59:21
Nu ikke noget med at blive stoppet i tolden, IGEN..!!
For ham Ragno drikker let mere end 6 liter.. :-)
God tur drenge, og må der være en stor flad til jr alle..
Indsendt af Mogens Salmon-Ella den 22. juni 2010 kl. 15:34:08
Hej ragno.
Vi holder øllet koldt, Det bliver hyggeligt.
Mvh Sidney.
Indsendt af team neptunus den 22. juni 2010 kl. 09:55:11
RAGNO ønsker Team Neptunus og Mågeklatten en god tur. Regner med vi ses lørdag den 3.juli i Saltstraumen. Jeg skal lige have autopiloten til at virke.
MVH / Lars "RAGNO"
Indsendt af Lars Hansen den 22. juni 2010 kl. 09:39:47
saltstraumen here we come, 2 dage til....... Det kan kun gå for langsomt.
Indsendt af team neptunus den 22. juni 2010 kl. 07:59:14
Hej Jonas, prøv at ringe til Per Poulsen (29642858) han er lige kommet hjem derfra med 3 flyndre. K&B Thor
Indsendt af Thor Ankerstjerne www.teamthor.dk den 17. juni 2010 kl. 10:44:48
Vi tager afsted i dag. Destination Tromsø. Hvis det er muligt vil jeg komme med lidt indlæg i løbet af ugen
Indsendt af Jonas Krøyer Jensen den 17. juni 2010 kl. 10:25:04
Så er der kun en uge til afgang :)
Indsendt af Henrik Bredfeldt (mågeklatten) den 17. juni 2010 kl. 09:02:26
Saltstraumen 2010
Indsendt af Henrik Bredfeldt (mågeklatten) den 4. juni 2010 kl. 08:45:29
Du laver et indlæg og fortæller bagefter mig hvor du har gjort det så laver jeg et indlæg nemt ikke
Indsendt af Bo Andersen den 3. juni 2010 kl. 12:51:46
Send en kommentar Send en kommentar Send en kommentar Send en kommentar