Send en kommentar      Send en kommentar       Send en kommentar       Send en kommentar

Så starter vi en ny omgang SIMRIS trolling her kan i skrive diverse indlæg om simrishamn trolling , fangster eller anden info
Knæk og Bræk
TICA

Indsendt af  Bo Andersen  den  20. august 2009 kl. 00:20:26

Jan er ved at bygge et nyt sted for rense bord et indhegnet område og her står fryserne også. Det nye sted er ved siden af hans service bygning og der hvor vi havde vores rensebord er der kommet et IS hus så nu kan vi rigtig hygge når vi er der over
Tillykke Jan med de fine tiltag
Indsendt af    Bo Andersen   den   21. juni 2010  kl. 17:18:12

Hornfisk er ikke så gode til cirkel kroge ??? jeg fik faktisk 3 styk og denne her havde kroget sig gennem øverste del af sit næb eller havd man kalder det.

Indsendt af    Bo Andersen   den   21. juni 2010  kl. 17:12:24

Vejret var rigtig laksevejr og der kom et tilbud som holdt i ca 15 min men den valgte at stikke af da den så båden jeg så den springe en gang og ikke siden den blev taget i overfladen med et lille blink og 20 gr.
laksen som kom i båden vëjede 4,5 kg og taget i 75 fod
det blev til en del hornfisk og en lille torsk

Indsendt af    Bo Andersen   den   21. juni 2010  kl. 17:10:29

Så er TICA kommet til simris, vejret ser fint ud så må vi håbe at laksene er der endnu
Indsendt af    Bo Andersen   den   19. juni 2010  kl. 23:03:20

er der nogen som skal til simris denne weekend
for vejret ligner laksevejr o)
Indsendt af    Bo Andersen   den   17. juni 2010  kl. 23:38:34

Var i Simris i går som gast hos Salty og der blev da fanget en god håndfuld laks iflg radioen op til 9 kg. Selv fik vi en på ca 4 kg. Det skulle ha været såkaldt gudevejr men jeg ved ikke om det var praktikant uge hos de kære "orakler", for vi blev godt nok fanget af vind og tordenvejr.
Indsendt af    Claus Sigsgaard   den   16. juni 2010  kl. 08:16:46

Holder vejret fra fredag, så tager TICA også til simris
Indsendt af    Bo Andersen   den   2. juni 2010  kl. 22:27:56

Køre i morgen tidlig men skal hjem igen til aften

Indsendt af    hotho vestergaard (Søhesten)   den   2. juni 2010  kl. 21:39:31

Hej, jeg overvejer at smutte en tur til Simris i weekenden, er der andre der har samme planer?
Satser på at køre fredag formiddag, så jeg kan nå eftermiddags- og aftenfiskeriet.

Jan har ferie i denne uge, så hjemmesiden bliver nok ikke opdateret. Men måske ligger nogen inde med nogle friske meldinger fra Simris...?

Indsendt af Michael Lund Pedersen den 1. juni 2010 kl. 09:28:08

Gå tilbage
Super - måske vi ses der ovre... :-)
Indsendt af Michael Lund Pedersen den 1. juni 2010 kl. 13:53:38

Jeg kører mod Simris torsdag formiddag. Vejrudsigten ser god ud
http://www.zoover.dk/sverige/skane/simrishamn/vejret 
Indsendt af Palle Thorsbo Larsen den 1. juni 2010 kl. 11:16:27

Jeg dukker op fredag aften :-)
Indsendt af Sten Andersen den 1. juni 2010 kl. 10:35:40

Indsendt af    Bo Andersen   den   1. juni 2010  kl. 17:20:27

Har også været i det svenske siden torsdag og har som TICA oplevet helt vindstillet vejr, men desværre frygtelig tåget fra morgenstunden. Men jeg var med som futtog ud, tak til "lokomotivet" og omkring middag klarede det helt op og hvilket vejr der blev. Jeg var ikke så hårdt ramt af hornfisk som andre, jeg ved egentlig ikke hvorfor, men tror jeg fik maks. 15-20 stykker på de 4 dage, det var da billigt sluppet. Laks blev det også til 7 og 12,85 kg så jeg skal ikke klage. Og sidst tak til det gode selskab på kajen og alle fiduserne, uden dem havde jeg ikke fået fisk med hjem. Tager derover igen i næste weekend, hvis vinden arter sig.
Indsendt af    Sten Andersen   den   23. maj 2010  kl. 23:10:38

har været i simris fredag og lørdag med en del tåge fra morgen stunden og op til midt på dagen der er mange hornfisk jeg fik mellem 20 og 30 på en halv dag men der er også fine laks til dem der var heldig de fik laks fra 5 kg til 13 kg
og nogle både fik både 2 og 3 laks men endel både fik ingen laks
der blev fiske over et meget stort område lige fra 9, 11,44, 77 merlin, ruski, nappen og ned til 55
der blev fisket fra 90 fod og op og når man fisked i de øverste dele af vandet så var der mulighed for mange hornfisk o)
TICA

Indsendt af    Bo Andersen   den   23. maj 2010  kl. 22:38:03

Ok, så lykkedes det at få en smule info.. Team Cjap er i simris, har fået en enkelt idag på 4,5 kg. En del både har trukket en nulbon idag men enkelte gjorde det godt, bla. et svensk team med 3 x 10+
Fiskene er taget fra 70 fod og op.

Såvidt Allan er informeret, er det småt med fisk fra møn og dem der er meldt om er små..

Så er der da lidt info til dem som måtte være i samme båd som os! :-)
Indsendt af    Brian Jensen   den   20. maj 2010  kl. 22:34:27

Kom nuuuu... vi savner lidt info, båden er pakket men det er småt med meldinger både fra simris og møn. Med det vejr vi har haft idag må der da være lidt friske meldinger!
Indsendt af    Brian Jensen   den   20. maj 2010  kl. 21:52:50

Er der nogen som ved om der er flere ledige gæste pladser i havnen ? eller er der fyldt helt op nu det er blevet godt vejr ?
Indsendt af    Bo Stolborg   den   20. maj 2010  kl. 14:00:10

På havnen i simris kan du købe et fiskekort med alle fiskepladserne på og ved rense bordet er der en bog hvor vi skriver vores fangster i her kan de se havd der er fanget og hvor samt Jan havnefogede vil være dig behjælpelig
knæk og bræk

ps jeg kører sikkert også selv derover for vejrudsigten ser fin ud indtil videre Bo TICA

Indsendt af    Bo Andersen   den   18. maj 2010  kl. 22:48:46

Hej Alle
Overvejer en tur til Simris på torsdag, men mangler nogle tal at sejle efter, så kunne nogle være lidt behjælpelige med nogle pos. hvor der er fanget fisk her for nylig.
mvh Balle
Indsendt af    Christian Balle   den   18. maj 2010  kl. 21:00:45

Ser ud til "Guldlaksen" endnu er på dansk jord.

Stort tillykke til Bjarne

mvh

Indsendt af    Bjarne Lehné   den   16. maj 2010  kl. 19:34:00

Så er der kun to dage til at guldlaksen er Bjarnes, i går kom der en laks op på 18,2 kg. men mener ikke den er tilmeldt guldlaksen. jeg krydser finger for dig Bjarne du har kæmpet for den.
Indsendt af    Allan Nielsen (Team Cjap)   den   14. maj 2010  kl. 20:48:26

Tak til alle for en kanon hyggelig weekend i Simris - og selvfølgelig tak til Jan for organiseringen af træffet.
En weekend med flot vejr - og fisk i der var i hugget :-)
Havde på 3 dage kontakt til 15 laks - med helt op til 6 dobb. hug.

Gæt hvem der lige satte sit "aftryk" på billedet.

Knæk og bræk

John

Indsendt af    John Lau (Team Tight Lines)   den   11. maj 2010  kl. 14:48:37

Simristræf..
Jeg vil hermed ønske at I alle får en rigtig hyggelig weekend
samt mange stramme liner.
Kan desværre ikke selv deltage da jeg rejser på langfart i morgen. øv
Mon ikke svensken må lide nederlag igen , kom så drenge og piger,,... :-)
Knæk og Bræk
Mvh

Indsendt af    Peter Andersen (Mjølner)   den   6. maj 2010  kl. 22:15:31

TICA havde en god dag på vandet havde tilbud fra 5 laks 2 sendt retur og 3 blev i båden fanget fra sideplaner og i 30 fod og 60 fod

Indsendt af    Bo Andersen   den   3. maj 2010  kl. 16:48:58

Igår havde vi en fantastisk dag på vandet, startede ved ubåden og fiskede derefter langs davids banke. Klokken 18 havde vi kun fået een enkelt undermåler så fiskeriet gik for vores vedkommende ikke over i historien.
Vi sluttede på nabben og da vi skulle til at pakke sammen udløste den øverste klemme i 50 fod, vi smed fisken på ca 5 kg ved netkanten og besluttede os for at gi den en enkelt chance mere, efter yderligere ti minutter besluttede vi igen at stoppe for denne gang og mens vi pakkede sideplanerene sammen udløste den midterste klemme så, denne gang kom den i nettet, 5 kg.
Vi hørte om andre som erfarede det samme efter en laang tam dag, kom der pludselig gang i fiskeriet lidt før solnedgang, så næste gang satser vi på at køre på til solnedgang!

Vores makkerbåd cliff ramte plet, da de sejlede i vores spor, kun en halv sømil bag os og fik 4 dobbelt hug med den største på ca 9 kg.
Indsendt af    Brian Jensen   den   3. maj 2010  kl. 10:57:56

Havkrydseren er at finde i simris imorgen, min syge gast der skulle have været med fredag er rask og overtalt mig til en tur ses derude.
Indsendt af    Bo Jensen (Kongen)   den   1. maj 2010  kl. 22:26:17

Fik 3 laks på 1 meter , til sammen...:-(
Nul Bon
Vejret var jo gudeligt intil om eftermiddagen. så
alle odds skulle jo have været med os.
Men en mistet "den stive" og en knækket stang samt mistet et lod
og alle disse happenings inden vi startede med fiskerie,t havde ligesom
lagt dagsordenen. hehe
De 2 undermålere tog sideplaneren i ca 15 fod med appelsinen og den sidste
på dipsy. med apex med næsten samme farve.
mvh
Indsendt af    Peter Andersen (Mjølner)   den   1. maj 2010  kl. 12:01:18

Det blev en kort tur med ca 4 timers fiskeri da de havde lovet vinden tiltog.
Nåede dog at få en på 6 kg samt en undermåler på 75 eren.
Begge huggede på sideplaner med lille kusomo og et orange/blank blink

Indsendt af    Bo Jensen (Kongen)   den   30. april 2010  kl. 16:59:23

Ok kører i nat,er inviteret med som gast hos Plimson :-)
Vi ses
Knæk og Bræk
Mvh
Indsendt af    Peter Andersen (Mjølner)   den   29. april 2010  kl. 21:48:37

Er bare at komme afsted når vejret tillader har været fint med fisk den sidste uges tid regner med selv at kører igen i nat.
Fik selv 2 stk i søndags, og flere både meldte også om fisk.
Knæk og bræk
Hasvkrydseren
Indsendt af    Bo Jensen (Kongen)   den   29. april 2010  kl. 19:36:49

Hvad sker der i Simris lige nu.?
mvh
Indsendt af    Peter Andersen (Mjølner)   den   29. april 2010  kl. 17:32:27

nu følger i med på simris hjemmeside for der fanges fisk der over nu og der fanges en del nede mod bornholm o)
Indsendt af    Bo Andersen   den   26. april 2010  kl. 17:06:26

en dag på vandet uden laks til næsten alle både Lars Post fik en på ca 2,5 kg og vi ved ikke til andre både med fangst
Bornholm gav lidt i det nordlige en båd fik 4 kg & 10 kg på plads 31 så mange tog i havn uden laks o) vand temp ca 2,5 til 3 grader
Indsendt af    Bo Andersen   den   2. april 2010  kl. 20:24:44

Det ser ud til at blive super vejr fredag og lørdag i simris og bornholm så jeg glæder mig og håber der skulle være en lax. men knæk og bræk til alle der kommer på vandet TICA
Indsendt af    Bo Andersen   den   1. april 2010  kl. 16:30:02

K&B Michael,drager selv til Bornholm med SSK på lørdag, hils derovre. Mvh Thor
Indsendt af    Thor Ankerstjerne www.teamthor.dk   den   31. marts 2010  kl. 14:18:11

Så er der under to timer til afgang... Håber jeg kan huske hvordan man fanger laks - sidste tur var den 16. november :-)
Indsendt af    Michael Lund Pedersen   den   31. marts 2010  kl. 14:15:43

hvis vejret er som det ser ud nu så bliver det fredag og lørdag uh hvor jeg glæder mig
Indsendt af    Bo Andersen   den   29. marts 2010  kl. 21:50:49

Hvis vejrudsigten holder, så er jeg i Simris fra onsdag aften til søndag...Så nu er det bare om at krydse fingre for at vinden arter sig :-)
Indsendt af    Michael Lund Pedersen   den   29. marts 2010  kl. 21:17:58

TICA tager til simris Torsdag og fredag og håber at vejret holder så jeg kan komme ud og fiske lidt og skal båden lige tjekkes efter en lang og kold vinter
Indsendt af    Bo Andersen   den   26. marts 2010  kl. 22:28:45

simris i dag fik en 4,5kgs laks på apex nord for strømpen der var flere lakse buer men ikke flere hug der kom to svenske både ind begge med to laks mellem 4 og 6kg fanget 60 fod og op efter de fiskede ved nappen så ingen fødefisk men fik hug alligevel på apex og brisling.der har været to både syd på dette har resulteret i en 8kgs laks og en nul tur.. hilsen lars post.
Indsendt af    lars (post) jentzsch   den   20. marts 2010  kl. 18:53:44

bare lige kort info da jan ikke har skrevet på hjemmesiden siden mandag,har snakket med martin settmann han havde en nul tur tirsdag d.9-3 og der kom kun få fisk den dag. idag d.10-3 havde han en 5kg ørrede og en 6kgs laks begge fanget højt i vandet,hilsen lars post.
Indsendt af    lars (post) jentzsch   den   10. marts 2010  kl. 19:21:32

Brian du kan se de fleste oplysninger her http://www.simrishamnstrolling.se 

Ta´ du bare derover.. Kender ingen danske havne der har bare halvt så meget styr på både fiskeriet og havnen som Jan har.!

God tur derover
Indsendt af    Martin Pedersen www.teamlima.dk   den   8. marts 2010  kl. 17:28:47

För trollinginformation eller hamnfrågor kontakta gärna Jan Ljunggren
telefon: +46-(0)708-165881
e-post: info@simrishamnstrolling.se PDF-broschyr: Service och vinterförvaring

För att kunna hålla en bra service åt er vad gäller rensning, sopor, vatten m.m. så tar vi ut en rampavgift vid sjösättning när ni kommer till Simrishamn. Dagskort 80 SEK. Årskort 800 SEK.

Vid årskort gäller att du har möjlighet att på eget ansvar ligga kvar med båten i sjön max tre dygn åt gången under tiden 1/9-14/5.

Elavgift med 30 SEK per dygn tillkommer. Tillgång till dusch och i mån av plats frysbox. Övrig tid gäller ordinarie gästbåttaxa.

Camping med husbilar och husvagnar hänvisas till Tobisviks Camping. Parkering av bilar och trailers hänvisas till parkeringsplatserna ovanför hamnen.

OBS! Ingen parkering på hamnplanen.

Indsendt af    Allan Nielsen (Team Cjap)   den   8. marts 2010  kl. 16:27:17

Hvor mange mønter ska han så ha :-)?

Indsendt af    Brian Mortensen   den   8. marts 2010  kl. 16:17:38

kanal 72 lige som her hjemme. der er en postkasse du kan smide penge ind. ellers er Jan der ved 6-7 tiden. skriv lige dit bådnavn på den sedel med penge så han er klar over hvem der er der har smidt penge ind.
Indsendt af    Allan Nielsen (Team Cjap)   den   8. marts 2010  kl. 16:07:14

Jeg drager afsted på min jumfr tur til simris i morgen tidlig, hvilken kanal på VHFen bruger "I" derovre??
Hvad Mht til betaling for brug af slæbestedet, hvornår er havnefogeden til at træffe?
Indsendt af    Brian Mortensen   den   8. marts 2010  kl. 15:54:33

dagen indtil nu for Lars Post er 2 laks på henholdvis 2,5 kg og 4 kg
Indsendt af    Bo Andersen   den   8. marts 2010  kl. 14:29:52

laksen på 44 blev fanget på blink efter en kusamo på 50 gram den vejer 6 kg
Indsendt af    Bo Andersen   den   7. marts 2010  kl. 15:27:40

Lidt info fra Simris og østersøen der er fanget laks i dag på 2 både indtil nu
laks ca 9 kg fanget omkring davidsbanke og en på ca 1 meter omkring ved 44
der er ca 6 både ude i dag og Lars Post bliver der til i morgen der stadig lidt is omkring de inderste pladser i havnen ved broerne
og der flyder nogle store isflader i havnen endnu men vi er på rette vej
så der skal nok ske noget de næste par weekender
hold øje med simris hjemmeside o)
Bo TICA
Indsendt af    Bo Andersen   den   7. marts 2010  kl. 14:38:56

ja , det har Jan skrevet på hjemmesiden.
Indsendt af    Claus Jaltoft   den   5. marts 2010  kl. 19:46:45

Er der nogle der ved om der er isfrit i simris havn?
Indsendt af    mikkel carstensen   den   5. marts 2010  kl. 18:35:25

bliver hjemme
Indsendt af    denis malm   den   6. februar 2010  kl. 00:27:35

hejsa
tror at jeg vil prøve simrishamn på søndag vis vejret er med og man kan komme i

mvh Denis malm "silden"
Indsendt af    denis malm   den   4. februar 2010  kl. 23:15:18

isfrit i simrishamn d.11-01-10 hilsen lars post.
Indsendt af    lars (post) jentzsch   den   11. januar 2010  kl. 22:18:48

Udsigt fra tirsdag d. 5. januar til søndag d. 10. januar

tirsdag
Skyet vejr med megen sne. Højeste dagtemperatur 1 grader. Laveste nattemperatur 0 grader. Op til 8 m/s fra syd.

onsdag
Skyet vejr med megen sne. Højeste dagtemperatur 0 grader. Laveste nattemperatur 0 grader. Op til 10 m/s fra nordøst.

torsdag
Skyet vejr med lidt sne. Højeste dagtemperatur 0 grader. Laveste nattemperatur -7 grader. Op til 11 m/s fra nordøst.

fredag
Skyet vejr med lidt sne. Højeste dagtemperatur 0 grader. Laveste nattemperatur -3 grader. Op til 15 m/s fra nordøst.

lørdag
Skyet vejr med lidt sne. Højeste dagtemperatur 0 grader. Laveste nattemperatur 0 grader. Op til 17 m/s fra nordøst.

søndag
Skyet vejr med lidt sne. Højeste dagtemperatur 1 grader. Laveste nattemperatur -1 grader. Op til 17 m/s fra nordøst.
Indsendt af    Bo Andersen   den   5. januar 2010  kl. 22:36:31

@Mikkel. Havnefogden Jan er altid god for lidt friske tips, og her er alle positionerne, du kan lægge dem på plotteren hjemmefra..
http://www.simrishamnstrolling.se/sidor/img/karta.pdf 
Indsendt af    Jackie Monsson   den   26. december 2009  kl. 10:07:25

Bedste bud er at købe fiskekortet i lamineret udgave el luksus modellen som er kort til plotteren. Den lamineret udgave kan købes på havnekontoret hos Jan som også giver de seneste nyheder vedr. fiskeriet. Du kan læse mere om fiskekortet her http://www.fiskekortet.dk 
Rigtig god tur.

Indsendt af    Bo Jensen (Kongen)   den   25. december 2009  kl. 19:44:30

Hej Alle lystfiskerer.

Vi har tænkt os at ta til simrishamn her i starten af det nye år. Det er første gang vi skal derover, så det ville være en stor hjælp, hvis der var nogle, der ville fortælle os om fiskeriet og positioner?

Mvh.

Mikkel Carstensen
Team MikMak.
Indsendt af    mikkel carstensen   den   25. december 2009  kl. 19:14:16

Sundets Skrappe Drenge havde også en kanon tur til Simris..
I kan læse dagsrepporter og se billeder på http://www.s-s-d.dk 
Indsendt af    Martin Rasmussen - srfishing.dk   den   16. december 2009  kl. 15:14:11

Tak til Bo og det gode skib Tica for en dejlig tur med skønne laks i båden.

Indsendt af    Nils Majdrup   den   16. december 2009  kl. 14:33:31

Så er TICA kommet hjem og jeg fik gast på Søndag som mente jeg havde brug for lidt hjælp tilat fange alle de fine laks der nu er i Simris
Niels Fielgod ( unskyld hvis navnet er stavet forkert ) kikkede forbi søndag morgen og vi drog til havs sammen med ca 15 andre både vinde lagde sig lidt dmen der var stadig nogen gyng gang i den og der kommer efter et par timers sejlende uden laks endelig gang i det og det her var det godt at Niels var med for den side han havde fået tildelt lagde ud med 3 tilbud lige efter hianden o) og efter at hans side kvote var opbrugt fik min side lov til at lave noget ( ps: vi skiftes til at tage ind ) så da dagen var opbragt var resultatet 4 laks med hjem og 3 genudsætninger og 1 der selv hoppede af
så vi havde en god og givtig dag
Dagens resultat pr både var desværre ikke lige så god som dagen før hvor det faktisk blæste endel mere men sådan er naturens luner
Husk at læse Simris hjemmeside der må være nogle gode foto fra om lørdagen
Hilsen TICA

Indsendt af    Bo Andersen   den   13. december 2009  kl. 22:26:46

Ja så blev det endnu en gyngetur og atter en nul bon, Startede ellers fint med at gps stod af ude ved langegrund og når man ikke er super kendt i simris holdt jeg mig så jeg havde styr på retningen til havnen,så efter nogle timer tog jeg tidligt ind og hjem.
Hilsen
Bo
P.S andre fik fisk længere ude men de fortæller sikkert selv hvor mange:))))
Indsendt af    Bo Jensen (Kongen)   den   13. december 2009  kl. 18:00:55

vi var 4 både afsted fra det jyske moderland. Fiskede torsdag til lørdag. Vejrudsigten var dog ikke som lovet, men vi trodsede elementerne.Det blev til 30 laks ml 2.5 kg til 10+ til de 4 både, fantastisk flot syntes jeg. derudover var der masser af aktion med tabte og for små fisk.Har aldrig oplevet noget lignende. Den "heldigste" båd havde 15 med hjem. så det var vildt
Indsendt af    georg pade   den   13. december 2009  kl. 10:08:04

Er der noget i skal ha med vi køre først kl 3 da vi ikke ville sove i bilen med den kulde:))
29161981
Indsendt af    Bo Jensen (Kongen)   den   12. december 2009  kl. 23:01:47

lidt info fra simris der har været 6 både ud og de fik alle fisk fra en til 6 i båden plus lidt retur eller tabt trods det dårlige vejer på havne kontoret fik jan et foto ude fra vandet af en 10 plus fisk og på baggrunden kunne vi se at det ikke var så dårligt der ude så jeg håber det bringe lidt skæld i båden
Indsendt af    Bo Andersen   den   12. december 2009  kl. 22:37:28

Regner med at vi kører i aften så ses
Indsendt af    Bo Jensen (Kongen)   den   12. december 2009  kl. 13:20:02

Tica køre midt på dagen i morgen til Simris for at fiske søndag
Indsendt af    Bo Andersen   den   11. december 2009  kl. 21:17:36

Hej Bo, jeg drøner tilbage til Simris i morgen ved 17 tiden og fisker søndag sammen med Buller i hans båd - jeg har slæbt min egne båd hjem igen idag da der var for meget vind og udsigten imorgen ser heller ikke for god ud, søndag satser jeg på fiskevejr..

Mvh
Indsendt af    Allan (Team Woody)   den   11. december 2009  kl. 20:29:35

Hvad tid kører i derover????
Indsendt af    Bo Jensen (Kongen)   den   11. december 2009  kl. 20:03:13

Det bliver nok heller ikke fiske vejr søndag.
Kun fordi Havkrydseren kommer, han slæber altid vind med sig.
K&B til jer alle der taget der over.
Indsendt af    Allan Nielsen (Team Cjap)   den   11. december 2009  kl. 18:47:57

Er kommet hjem i dag, efter en god gang hjulemusik fra SG47
Indsendt af    Allan Nielsen (Team Cjap)   den   11. december 2009  kl. 16:52:46

Hutlihut og SR-fishing ligger også derover og venter på bedre vejr.
Woody er kørt hjem i dag, og kommer måske retur til søndag.
Hvis alt går vel så kommer vi også derover lørdag aften og er klar til søndag.
Indsendt af    Michael ~ Team Måleren   den   11. december 2009  kl. 16:37:34

Havkrydseren dukker op søndag:-)))
Indsendt af    Bo Jensen (Kongen)   den   11. december 2009  kl. 16:18:00

mener Allan chap og Posten er der over

Indsendt af    Kim (Bamse) Mortensen www.storlaks.dk   den   11. december 2009  kl. 16:16:31

er der nogen som ved hvem der er i simris denne weekend
skulle være taget der over i dag fredag men grundet blæst imorgen så bliver det først i morgen eftermiddag jeg tager der over for de fanger åbenbart godt med laks fortiden så jeg glæder mig O)
Bo TICA
Indsendt af    Bo Andersen   den   11. december 2009  kl. 14:58:09

rigtig mange fisk vi havde 15 tilbud på 2 dage 5 med hjem og 5 genudsætter og 5 mistet fiskeriet var mellem 60-90 fod med flasher/doger Wobler/stiv vi havde godt fiskeri på sideplaner med med 30 g bly

Indsendt af    Kim (Bamse) Mortensen www.storlaks.dk   den   11. december 2009  kl. 08:56:55

Turen går til Simris..

jeg tager 2masen med da Peter ikke kan.
er i simris i morgen tidlig kl 7

Indsendt af Kim (Bamse) Mortensen www.storlaks.dk  den 8. december 2009 kl. 20:42:21
Indsendt af    Bo Andersen   den   8. december 2009  kl. 21:02:03

Stoort Knæk og Bræk til alle de Simrisfarende svende.
Er slet ikke misundelig....
Mvh
Indsendt af    Peter Andersen (Mjølner)   den   8. december 2009  kl. 21:00:40

vi køre i morgen tidlig har 2masen med..
bliver onsdag og torsdag
Indsendt af    Kim (Bamse) Mortensen www.storlaks.dk   den   8. december 2009  kl. 20:43:14

under dagbog
Indsendt af    Bo Jensen (Kongen)   den   7. december 2009  kl. 17:39:07

Se lige denne fra idag, så alle der kan skal have god tur.
http://www.simrishamnstrolling.se 
Indsendt af    Bo Jensen (Kongen)   den   7. december 2009  kl. 17:38:21

Ja, SR-Martin og jeg havde en helt lille fin tur i Simrishamn her tirsdag og onsdag.
Desværre drillede vejret en del og tirsdag fiskede vi fra morgenstunden og måtte vende næsen hjem omkring kl. 12 da bølgerne blev ret voldsomme.
Inden da havde vi dog 3 kontakter hvoraf vi midstede de 2 af dem og fik den sidste ind.
Først midstede Martin en fin lille en som vi skød til 3-4kg og kort efter fik jeg hug på sideplaneren som desværre også røg af efter et par spring. Den var noget større og vi skød den til en +7 eller noget.
Ikke lang tid efter fik Martin igen hug og denne gang fik vi den i hus, og den viste sig at være på 6,5kg.
En super flot fisk, som var den første laks taget i Måleren.

Onsdag måtte vi sande at vejret ikke ville nå at lægge sig inden det blev mørkt og vi kørte hjemad omkring middag.
Så 2 fede dage i Simrishamn, med desvære kun ½ dags fiskeri.

Se et lille filmklip af den første midstede fisk på : http://www.s-s-d.dk/news.php 

Indsendt af    Michael ~ Team Måleren   den   2. december 2009  kl. 18:25:17

Michael fra Team måleren, fik en laks på 6,5kg i går og mistede 2
Indsendt af    Allan Nielsen (Team Cjap)   den   2. december 2009  kl. 04:09:54

læs simris hjemmeside det er god info nu mangler vi bare vejret o) Hvis vejret holder så vil jeg tage der over d 12 & 13 december
Indsendt af    Bo Andersen   den   1. december 2009  kl. 21:58:21

Hej Bo, det er nok ikke så godt du stiller op hinsidan, som Allan (Tjap) engang sagde " hvergang du er med så blæser det " Mvh Thor
Indsendt af    Thor Ankerstjerne www.teamthor.dk   den   4. november 2009  kl. 09:52:35

Tjaa så satser vi på bedre vejr sidst i næste uge:))
Indsendt af    Bo Jensen (Kongen)   den   4. november 2009  kl. 09:01:26

husk lige at læse hjemmesiden fra SIMRISHAMN linket er her ud til højre det er herlig læsning læs under dagboken o)
Indsendt af    Bo Andersen   den   3. november 2009  kl. 22:25:34

Regner med at drage til simris, sidst på måneden.

Team-basse

Indsendt af    Lars Shahov   den   3. november 2009  kl. 19:06:06

Til Fritz
Her er lidt forskelligt læsning, http://www.foedevarestyrelsen.dk/Soeg/Soeg.htm?q=laks&v=1 
M.v.h Bo
Indsendt af    Bo Jensen (Kongen)   den   2. november 2009  kl. 08:19:16

Tak for info. Planen er at tage der over sidste weekend inden jul.
Indsendt af    Peter Kristiansen   den   1. november 2009  kl. 23:16:52

Sig mig lige..... Hvordan er det med laks fra Simris - er det OK at spise dem? Tænker på det med tungmetal, dioxin og alt det man læste om for år tilbage... Nogen kommentarer?

Frits
Indsendt af    Frits Jensen   den   1. november 2009  kl. 22:13:36

Peter: Jeg boede hos Bengtsons Loge sidste vinter, det kan klart anbefales...
Indsendt af    Jackie Monsson   den   1. november 2009  kl. 21:44:13

ja det er et fint sted har bruge det et par gange !!4 år siden :D

Indsendt af    Kim (Bamse) Mortensen www.storlaks.dk   den   1. november 2009  kl. 18:45:43

Nogle der kender Bengtssons Loge.?
Indsendt af    Peter Kristiansen   den   1. november 2009  kl. 17:54:04

Lidt INFO fra SIMRIS

så er der ved at komme gang i fiskeriet i simris denne weekend særdeles lørdag bød på gude vejr og de både der tog ud omkring gravstenen og merlin fik mellem 3 og 5 fisk og flere fik 1 stk i båden på de pladser længere inde
der var lidt tåget om lørdagen
så det kan godt være vi skal holde øje med vejret og kommer der over når vejret byder

Indsendt af    Bo Andersen   den   1. november 2009  kl. 17:19:39

Ok så er det bare at håbe på lidt aftagende, tak for svaret!!

Indsendt af    Brian Mortensen   den   21. september 2009  kl. 16:01:14

Vejrudsigt lige pt.:

Flerdygnsprognos
Onsdag
Väst, 9-12 m/s. Dygnets högsta vindhastighet 13 m/s
Torsdag
Mellan väst och nordväst, 9-12 m/s. Dygnets högsta vindhastighet 13 m/s
Fredag
Väst, 6-9 m/s. Dygnets högsta vindhastighet 9 m/s
Lördag
Väst, 6-9 m/s. Dygnets högsta vindhastighet 11 m/s

Ingen tvivl om at det er en frisk tur! 9 er nok stadig ok i forhold til sikkerheden, men personligt gider jeg ikke blive kastet rundt.

Knæk og bræk
Steen
Indsendt af    Steen Højager   den   21. september 2009  kl. 15:42:19

Tænker på at drage til simris lørdag for første gang, den nuværende udsigt siget 7 meter fra vest i skillinge, er det okay eller lidt i overkanten?
Indsendt af    Brian Mortensen   den   21. september 2009  kl. 15:21:24

hejsa så er vi kommet hjem igen
vi fik 2 laks fredag på 2-3kg og lørdag fik vi også 2 laks på 4-4,8
vi fik vel også små 50 horn og 20 torsk
mvh Denis malm "silden"
Indsendt af    denis malm   den   21. september 2009  kl. 12:56:01

Der er masser af fødefisk i vandet derover.Der blev fanget en laks i går på 5 kg
Indsendt af    Allan Nielsen (Team Cjap)   den   17. september 2009  kl. 22:36:46

TICA påtænker at tage til Simris og tjekke båden og om der skulle være en enkelt laks, hvis vejr udsigten holder o)
Indsendt af    Bo Andersen   den   17. september 2009  kl. 22:32:09

Hej,

En lille sen tilbagemelding fra mig vedr. de sidste dage i Simris.
Jeg lagde jo fint ud tirsdag med laks på 9 kg og havørred på 2 kg. Onsdag var der en del vind, så dagen blev brugt på land, men jeg fik dog 2 timer på vandet hen under aften, dog uden fedtfinner i båden.
Torsag havde jeg en aftale med min "bådtvilling" - Jan Jørgensen på Bornholm. Så Torsdag var et langt trollingstræk fra Simris til Bornholm. Resulstatet var RIGTIGT mange horn og torsk, men også et særdelses artsrigt 6-dobbelt hug. Jeg har aldrig før oplevet at have 6 fisk på samtidigt, hvor der var 4 forskellige arter. Hugget gav 3 hornfisk (surprise!), 1 torsk, 1 havørred (2 kg) og en stor makrel (1,5kg). Det er jo lækkert at havet omkring Bornholm kan diske op med sådan en artsrigdom - fed oplevelse :-)
Fredag gik turen nordover igen. Det startede med en del vind, men omkring middag lagde vinden sig, men det var desværre også her jeg skulle hjemover igen, så jeg fik ikke glæde at det flade vand der var om eftermiddagen. Fredagens fiskeri på et par timer, gav ikke noget ud over horn og torsk.

Nå men jeg må hellere få hentet min plotter i båden, Claus rykker for logninger til de nye kort :-)
Indsendt af    Michael Lund Pedersen   den   15. september 2009  kl. 09:51:22

Mjølner trat 0-bon to dage i træk :-( Dog mange store "horn"
Ikke de store fangster at berette om selv om en del
både var på vandet. Så kun en enkelt ørred på rensebordet.
Vandet er ca 17 grader og man skal helt ned til 100 fod for at ramme
da magiske 10 grader. Ja så bliver man lam i armene af at hive
små torsk af krogene.
Vejret havde alle kategorier i dag , let blæsende,vindstille,hård vind
Turen ind foregik meget langsomt.
Og hvad oplever man så efter at være kommet ind,
ja en lille pige sammen med bror og fader havde fanget en fin ørred
lige ved havnen på et "Aldi" takkel under fiskeri efter torsk.
Ja tak , så kørte Mjølner hjem i nedtrykt sindstilstand og tilmed
bakkede en lygte i stykker der hjemme.. hehe fed tur. Men dyr
Mvh
Indsendt af    Peter Andersen (Mjølner)   den   12. september 2009  kl. 22:06:51

Håber også på en tur til Simris i næste weekend, kommer jo an på vejret, når man er mig.

Så lad os høre, hvordan fiskeriet er derovre!
Indsendt af    Steen "Sille2" Hjorth - www.fam-hjorth.dk/trolling   den   12. september 2009  kl. 13:58:19

Hej i 2.
Håber i sender en lille fangst rapport fra de sidste par dage fra jer og andre der ovre.Overvejer selv en dag der over i midt næste uge.
Iøvrigt er jeg lige kommet hjem efter 2 dage i Blekinge hvor jeg var "gæste" fiske hos Peter "Futte".Vi fanget 3 laks mell. 3,5-5 kg og mistet 3 fine alt skete på en halv dag i torsdags resten af tiden var det dødt...men sådan er fiskeri.Bedste dybde var 60 f og overflade paravan m 50 g.De har også ok fiskeri på Øland hvor vi "skulle" have været men tiden var for kort.

Indsendt af    jan svenstrup nielsen   den   12. september 2009  kl. 13:38:30

Som vejrudsigten ser ud nu så ankommer Mjølner i morgen tidlig
og bliver nok til lørdag.
Mvh
Indsendt af    Peter Andersen (Mjølner)   den   10. september 2009  kl. 11:50:10

Der var spredte fødefisk, men i området mellem Langegrund 15''eren og 11''eren var der rigtigt mange fødefisk - jeg har aldrig set så store koncentrationer i Simris før. Laksen tog i øvrigt i 70 fod og ørreden i 40 fod.
Indsendt af    Michael Lund Pedersen   den   9. september 2009  kl. 14:53:21

Tillykke med fangsterne Michael, satser stærkt på at være der fredag
og måske lørdag med.
Hvordan ser det ellers ud med fødefisk etc. er de over det hele eller
koncentreret i enkelte omrøder.. Er glad over at at det foregår så tæt
på Simris og ikke ude midt i østersøen..
Mvh
Indsendt af    Peter Andersen (Mjølner)   den   9. september 2009  kl. 14:19:58

Og jeg kan glæde dem der påtænker at tage til Simris med, at der er fisk herovre.
Jeg ankom i går og fik 4 timer på vandet. Det gav en havørred på 2 kg. og en laks på 9 kg. Så der er fisk i vandet. Her til formiddag blæser det en del, men vinden skulle lægge sig til eftermiddag, så jeg regner med at få 3-4 timer på vandet idag også.
Indsendt af    Michael Lund Pedersen   den   9. september 2009  kl. 10:20:47

Som vejrudsigten ser ud nu så drager jeg nok afsted torsdag eller fredag.
Mvh
Indsendt af    Peter Andersen (Mjølner)   den   7. september 2009  kl. 10:53:51

Ja det er dælmene ærgeligt at vi får lov at klaske de Svenskere denne gang :-(

3-1 .... lidt af et resultat, hvem på det danske hold forventer du skal score alle de mål?
Indsendt af    Michael ~ Team Måleren   den   3. september 2009  kl. 13:55:28

Noget tyder på at vi måske er heldigere med vejret i næste uge.
Windfinder/skillinge ser dælme lovende ud. Meeeen der er jo
også god tid til at det kan laves om... Håbet er dog lysegrønt.
Mvh
Indsendt af    Peter Andersen (Mjølner)   den   3. september 2009  kl. 11:23:02

Man kan man jo så bare glæde sig til at se Morten''s drenge banke Portugal
i fodbold. :-) Gætter på 3-1 men hvad siger I !!
mvh
Indsendt af    Peter Andersen (Mjølner)   den   2. september 2009  kl. 10:14:26

Øv øv havde sådan glædet os. Det samme havde drengene - men vi må jo bare vente til næste år.
Men man havde det jo næste på fornemmelsen med den vejrudsigt.
Indsendt af    Linda Pedersen - TEAM LIMA -   den   2. september 2009  kl. 10:14:22

Øv øv, men havde det på fornemmeren... Håber der snart på rolige vinde.

K&B

Indsendt af    Steen "Sille2" Hjorth - www.fam-hjorth.dk/trolling   den   2. september 2009  kl. 09:35:25

**** AFLYSNING af Landskampen i Simrishamn ****
Da vi på nuværende tidspunkt kan se, at vejret i weekenden bliver blæsende, med vinde omkring 12-15 m/s, har vi valgt at aflyse landskampen i år. Vi håber på bedre vejr næste år.
På gensyn i Simrishamn når vindene ligger sig. :o)
På Sjællands Småbåsfiskeklub og Simrishamns vegne
Claus Sørensen
Indsendt af    Claus Sørensen   den   2. september 2009  kl. 09:18:30

Nyt om landskampen fra Jan i Simris.
Landskampen på lördag är tyvärr inställd på grund av för kraftiga vindar, just nu ligger prognåsen på 12-15 m/s.
Vindarna på söndag ser inte bättre ut så därför blir det inget detta året.
Men nästa år så återkommer vi samma tid samma plats och bättre väder.
Indsendt af    Allan Nielsen (Team Cjap)   den   2. september 2009  kl. 09:05:48

Så røg søndag lige op på 9 sek/m igen :-(
Indsendt af    Michael ~ Team Måleren   den   31. august 2009  kl. 22:15:46

Ja lad os håbe på at vinden også lægger sig lørdag, så vi kan fiske et par dage
vi skulle gerne over og give svenskerne klø
Indsendt af    Allan Nielsen (Team Cjap)   den   31. august 2009  kl. 19:00:42

Ja, er også RET spændt på, hvad der reelt holder. Indtil videre er det jo i engang i fremtiden, og den er jo altid uvis, tager først beslutningen fredag. Dog giver de ustadige vejrmeldinger et fingerpeg i retning af ustadigt vejr, diskussionsemnet er vel mere vindhastigheden... Men, lad os se Fredag.

K&B til alle
Indsendt af    Steen "Sille2" Hjorth - www.fam-hjorth.dk/trolling   den   31. august 2009  kl. 18:34:17

Ja de sidste par dage har den sprunget frem og tilbage mellem 1 og 10 både lørdag og søndag. Pt. ser det jo rigtig godt ud søndag -)

Glæder mig som et lille barn.
Indsendt af    Michael ~ Team Måleren   den   31. august 2009  kl. 18:30:31

Hej Peter.
Sats på søndag den siger 1 m/s , det kan vel ikke hyle dig ud af
den, det var langstid på YR.NO.GOD TUR.
Mvh. John
Indsendt af    john rasmussen   den   31. august 2009  kl. 17:46:48

Landskamp
Hvad syntes i om den forløbige vejudsigt.
Jeg er da allerede lidt i tvivl og jeg vil der over.
Mvh
Indsendt af    Peter Andersen (Mjølner)   den   31. august 2009  kl. 17:33:57

Send en kommentar      Send en kommentar       Send en kommentar       Send en kommentar

Til toppen af siden!

Køge Trolling Center
Köp Båt i Sverige, Svenska Kronor, Varberg-Svreige, Tel: 004634016805
VHF skolen
BM Marineservice
ridsfrimobil.nu
Vestsjællands Marineservice
laksetrolling
ballerup fiskemagasin
West Bådudstyr
Yamaha fra Gjøl Marinecenter
Columbus Marine