Send en kommentar       Send en kommentar       Send en kommentar       Send en kommentar       Send en kommentar       Send en kommentar
Hej.

Er en Jofa 16 fod, en okay størrelse til at fiske 40 meteren?

Mvh.

Lars :-)
Indsendt af  Lars Sylvest  den  20. april 2017 kl. 16:37:26

Gå tilbage
Ryds Camping. meget søstærk har haft en over 5 år og den klarer det meste også 2 m bølger og lidt bælæst var ikke sjovt men absolut ikke foruroligende
og er i samme prisklasse. 90 hk er optimal 70- 80 hk sikkert også ok har haft 60 hk på ok til 2 mand men flere så er motor for lille
jeg vil mene den er ok til feks 40 meteren har sejlet en del gange på vestkysten
og aldrig været urolig i den sejler også en del bedre end nordan 18 som den ligner lidt men den er noget stivere i skroget og mere v bundet så kløver bølger bedre

blocket.se søg ryds der normalt er mange til salg
Indsendt af    Ian Danielsen   den   26. april 2017  kl. 23:08:47

Endeligt også sødygtigheden på båden. Fribord, stabilitet etc.

Bådvalg er og bliver et kompromis, så hvis du vil have en båd du kan fiske laks fra, ville jeg nok ikke vælge den. Den er mere til de indre farvande (i godt vejr)samt fjorde.
Indsendt af    Frederik Hansen   den   21. april 2017  kl. 13:34:15

Hej Lars,

Svært spørgsmål, personligt syntes jeg grænsen for at tage på eksempelvis 40-meteren i vintermånederne går ved de 5 meter (størrelse på båd).

Men det kommer an på mange ting, de tre mest væsentlige må være din erfaring med at sejle i småbåde og deraf kendskab til havet. Den anden ting, er om du sejler ud med andre og endeligt har du det fornødne sikkerhedsudsty,r som min. VHF og AIS/Radar.

Hvis altså vejret er godt, du sejler ud med andre både og I holder jer i nærheden af hinanden og du har VHF og AIS eller Radar, samt du har erfaring, ville jeg godt kunne sige ja til at du kunne tage afsted i en Jofa 16.

Omvendt, hvis ikke, bør du blive i havn, eller fiske mere kystnært:)
Indsendt af    Frederik Hansen   den   21. april 2017  kl. 13:31:26

Hej Lars,

Svært spørgsmål, personligt syntes jeg grænsen for at tage på eksempelvis 40-meteren i vintermånederne går ved de 5 meter (størrelse på båd).

Men det kommer an på mange ting, de tre mest væsentlige må være din erfaring med at sejle i småbåde og deraf kendskab til havet. Den anden ting, er om du sejler ud med andre og endeligt har du det fornødne sikkerhedsudstyr, som min. VHF og AIS/Radar.

Hvis altså vejret er godt, du sejler ud med andre både og I holder jer i nærheden af hinanden og du har VHF og AIS eller Radar, samt du har erfaring, ville jeg godt kunne sige ja til at du kunne tage afsted i en Jofa 16.

Indsendt af    Frederik Hansen   den   21. april 2017  kl. 13:31:23

Hej Lars,

Men det kommer an på mange ting, de tre mest væsentlige må være din erfaring med at sejle i småbåde og deraf kendskab til havet. Den anden ting, er om du sejler ud med andre og endeligt har du det fornødne sikkerhedsudsty,r som min. VHF og AIS/Radar.

Indsendt af    Frederik Hansen   den   21. april 2017  kl. 13:31:15

Det kommer altid an på vejret for de fleste småbåde,så det er det der er det afgørende hvergang man går på vandet.K&B
Indsendt af    Michael R. Schack   den   21. april 2017  kl. 12:36:30

Send en kommentar       Send en kommentar       Send en kommentar       Send en kommentar       Send en kommentar       Send en kommentar
Gå tilbage

Til toppen af siden!

watergames, sejlerskolen for dig.
Islev Carshine
Navisco
Columbus Marine
daiwa fiskeudstyr
Mercury Parts
Pro-Safe
L H marine
Grizzly fiskeudstyr
Elektriske spil