Send en kommentar       Send en kommentar       Send en kommentar       Send en kommentar       Send en kommentar       Send en kommentar
Hej er en 1500 kg trailer for lidt til en campion 542 med 115 mercury 4 takt nogen der ved det
Indsendt af  jesper persson  den  4. juli 2017 kl. 21:44:30

Gå tilbage
Og når du så er i 1800 kg klassen, så begynder du for alvor at skulle interessere dig for, hvad din bil må og hvilket kørekort du har.

Oven i det så kommer der iøvrigt den regel, som mange glemmer, at du ikke må køre med en tom 1800 kg trailer og så tro, at alt er OK. Det er nemlig ikke den faktuelle vægt, der afgørende, men derimod trailerens godkendte totalvægt.

Det bedste jeg har fundet til at finde ud af, hvad der er lovligt er her:

- Følg Linket Her

Husk at have bilens data klar.

I mit tilfælde måtte jeg for snart 10 år siden ud og tage B/E kørekort. Det har så to gange siden været nødvendigt at vise frem, fordi politiet har set mig komme kørende og begge gange vendt rundt for at køre efter mig. De kunne se, at jeg kørte et vogntog med krav om B/E kørekort, og det ville de gerne kigge på.

vh

Jan Jørgensen
Indsendt af    Jan Jørgensen   den   6. juli 2017  kl. 10:12:23

Hej helt enig med Bjarne - har selv haft en tilsvarende båd - minimum 1800 kg. trailer. Min var godt nok med en aksel, men det kommer lidt an på, om du skal dreje den ind på snævre steder, eksempelvis ved opbevaring. Så er en en aksel at foretrække, men hvis du har plads nok til parkering af traileren, og kan spænde den direkte på bilen så er en med to aksler at foretrække.
Indsendt af    Peter Ibsen   den   5. juli 2017  kl. 22:04:05

Hej Jesper

Jeg ville personligt ikke vælge en 1500 kg. traile nok heller en 1800 og så en 2-akslet.

Båd ca. 900 kg
Motor ca. 165 kg
Brændstof ca. 150 kg.

altså ca. 1215 kg,

så der er ikke meget tilbage til udstyr, downrigger, Tagabøjle, stangholdere, anker mm

Jeg kørte i flere år med 242 kg overvægt på en 2 ton traier hverefter den blev skiftet til en 27oo kg

Indsendt af    Bjarne Lehné   den   4. juli 2017  kl. 23:05:32

Send en kommentar       Send en kommentar       Send en kommentar       Send en kommentar       Send en kommentar       Send en kommentar
Gå tilbage

Til toppen af siden!

L H marine
Grizzly fiskeudstyr
Elektriske spil
Skælskør motormarine.
Danish Lure
Savagegear
ABU Garcia
Herning Trailer og Bådcenter
Tempo Både og udstyr
Mercury Marine