Send en kommentar       Send en kommentar       Send en kommentar       Send en kommentar       Send en kommentar       Send en kommentar
Hej.
Findes der en vejledning til at få samlet mine bremser korrekt på min Brenderup Trailer type 8120b 1100kg.Et link eller lign er meget velkommen. Tog billeder af dem da jeg skildte dem af, men tror sku` jeg er lidt på den, når jeg skal til at samle dem igen.
På forhånd tak.
Hilsen Claus
Indsendt af  Claus Neupart  den  27. februar 2009 kl. 18:56:38

Gå tilbage
Hej
Syntes lige jeg ville sige, At så var bremserne samlet. Det var nemmere end jeg lige havde regnet med.
Det jeg var i tvivl omkring, havde Klaus Lundsgaard faktisk forklaret længere nede, men det havde jeg ikke lige set i første omgang. Det var det med fjedre på hver side af bakspærre og bremsebakkerne. Nu mangler jeg bare lige at låne en moment nøgle på arbejdet, så jeg kan få spændt akselmøtrikken, så skulle de være som nye igen.
Knæk og bræk til alle.
Indsendt af    Claus Neupart   den   7. marts 2009  kl. 13:30:45

Hej Claus

Jeg ved ikke om det kan hjælpe Dig, men prøv  - Følg Linket Herder er en del servicemanualer og andre gode råd vedrørende Knott trailer axler-bremser-m.v. Og som Peter skriver Du skal få gjort noget ved ankerpladerne og de andre dele. Jeg plejer og give det en let sandblæsning og malig, få også løsdelene sandblæst med efterfølgende (overflade behandling, catmieret). Husk også at spænde axelmøtriken korrekt, det ligger omkring 280 nm. og brug ny møtrik hvis den er selvlåsende, det er vigtigt.
Med venlig hilse og god vind med Dit renoverings-projekt.

Peter Mikkelsen
Indsendt af    Peter F. Mikkelsen   den   1. marts 2009  kl. 23:38:57

Hej Claus
Vil klart anbefale at du får gjort "noget" for at stoppe rusten
på selve ankerpladen inden du monterer de overhalede
dele igen.

Mvh
Indsendt af    Peter Andersen (Mjølner)   den   1. marts 2009  kl. 17:43:02

.

Indsendt af    Claus Neupart   den   1. marts 2009  kl. 17:05:46

.

Indsendt af    Claus Neupart   den   1. marts 2009  kl. 17:03:37

Hej.
Jeg vil gerne sige tak til alle de personer der forsøger at hjælpe, ikke bare her på siden, men også telefonisk og per mail.
Der går lige nogle dage inden jeg kommer rigtig i gang med bremserne, da de er til renovering og nye stumper skal købes.
Det er mest en fjedre der sidder bagved en af bakkerne, jeg er usikker omkring. Prøver med et par billeder, så I kan se den (hvis det vil lykkes).
Hilsen Claus

Indsendt af    Claus Neupart   den   1. marts 2009  kl. 17:02:19

Hej claus
når du har fået monteret de nye bakker skal du huske at løsne bremsekablerne helt inde du justere bremserne............
Indsendt af    jørgen hovmand   den   1. marts 2009  kl. 13:45:02

Vedr. afmontering af kablerne i ankerpladen.
Når bakkerne er afmonterede kan man vippe fordelerdimsen væk, det er den der sidder nederst mellem bakkerne.
Slå med en hammer på kablets endebeslag der titter frem af det ovale hul i ankerpladen, og med lidt held og WD40 glider kablet ud af ankerpladen.
Den tragtlignende kabelholder deler sig i 2 dele hvoraf den ene del bliver siddende på ankerpladen.
montering i omvendt rækkefølge.

Indsendt af    klaus lundsgaard   den   1. marts 2009  kl. 13:23:42

Hej Claus
mens det er skilt kan du kontrollere at kablerne virker ordentligt og evt få dem skiftet samtidig.
Hilsen Bo
Indsendt af    Bo Jensen   den   1. marts 2009  kl. 13:06:25

lige et til:

Indsendt af    klaus lundsgaard   den   1. marts 2009  kl. 12:52:42

så kom billederne i hus.
Det kan godt være at pc´ere er legetøj for de fleste,
må jeg be om noget mere håndgribeligt, feks. bremserne på en bådtrailer !!
her er billeder, jeg har flere, men tror disse viser det meste. du må skrive tilbage hvis du har spørgsmål. min mail claudius123@gmail.com

Indsendt af    klaus lundsgaard   den   1. marts 2009  kl. 12:46:44

hej Claus,
jeg har netop skiftet belægninger på min Variant 1000 kg og har checket, Det er også en Knott.
Af skade bliver man som bekendt klog, så jeg startede med at tage en række billeder før og under adskillelse.
Umiddelbart syntes man jo ikke at et par skaldede bremser skulle give problemer, men for mig er bak-spærre anordningen helt ukendt.
Jeg må gå over til naboen for at få overført billeder til denne side evt.til din mail også, jeg har lidt problemer med min pc.
Jeg løb ind i to problemeer :
hvordan monterer man bakspærredimsen. Det viser sig der er stemplet en pil i metallet som angiver bremsetromlens omdrejningsretning. jeg går ud fra dette er vigtigt. når billeder kommer kan du se hvordan den vender.
det næste er FJEDRENES montering. Der er tilsyneladende flere muligheder, den mest logiske er desværre IKKE den rigtige.
De to ens, med en underlig ikke lignende krog i den ene ende, skal montere på hver sin side og forbinde (fastholde) bakspærre og bremsebakke i LODRET stilling.
Den øverste vandrette skal monteres på bagsiden af bakkerne.
Du kan se det på billederne, som kommer forhåbentlig i løbet af formiddagen.
Indsendt af    klaus lundsgaard   den   1. marts 2009  kl. 11:14:15

Har været ved at lede, kan desværre ike finde det jeg troede jeg havde!
Iøvrig - så ville det have været til Alko 200 x 50 mm bremser (Type 2050/2051)

Mvh
Indsendt af    Henrik Soele   den   1. marts 2009  kl. 01:25:29

Til Troels.
Du skriver hvorfor begive sig ud i noget man ikke har forstand på?.
Jeg vil vende den lidt. Hvordan får man forstand på noget man ikke får lov at prøve?.
Indsendt af    Claus Neupart   den   1. marts 2009  kl. 00:33:36

undskyld undskyld Frederik at jeg staver for kert jeg erkender jeg er ordblind.men jeg kan da godt se der kommer and på at stave rigtig end samle og justere bremser rigtig så der ikke sker en fatal ulykke.men ok lad os slutte her
Indsendt af    Troels Vogt   den   28. februar 2009  kl. 18:54:25

Jeg tror, Claus er bedre til at samle bremserne, end Troels er til at stave ordene i dette forum. Og skrive som du gør Troels, syntes jeg bestemt ikke er tilhører dette kammeratlige forum. Så lad os lukke den her, og held og lykke med dit forhavende Claus. Husk på. Der er ingen problemer, kun opgaver.

Indsendt af    Frederik Heelsberg Lauridsen ( Team Toftekær )   den   28. februar 2009  kl. 18:03:13

Nej det er ikke sure rønnebær. nej jeg er ikk uden arbejde og nej det er ikke noget pms kvind over mit inslag.jeg skriver bare hvorfor bigive sig ud i noget som man ikke har forstand på.men jeg har åbenbart ikke lov til at skrive min mening .der er åbenbart alt for mange kloge hoveder her på siden som ved aldt .og godt nok for det.sider her er selvfølig til for at hjælpe hinanden
Indsendt af    Troels Vogt   den   28. februar 2009  kl. 17:33:20

Måske du kan se lidt på denne side.

- Følg Linket Her
Mvh
Indsendt af    Peter Andersen (Mjølner)   den   28. februar 2009  kl. 17:29:57

Hvad er det man siger: Der findes ikke dumme spørgsmål, kun dumme svar... Held og lykke med at få løst dit problem..
Indsendt af    Jackie Monsson   den   28. februar 2009  kl. 17:17:35

Hej igen.

Mit problem startede med at jeg kunne høre det ene hjulleje var ødelagt. Jeg ville så skille den ene side af, så jeg kunne få et nyt hjulleje i. Men da jeg skiller det af, kan jeg se det er galt med bremserne også ( belægningen falder af). Jeg er så nød til at skille den anden side af også, så jeg kan få rettet begge tromlerne til og ny bremsebelægning på bakkerne. Da jeg nu har begge sider skilt af er det svært lige at gå om på den anden side og se hvordan det skal sidde. Derfor har jeg taget billeder af det, da jeg pillede dem af.
Jeg syntes en af fjedrene sad omme bag ved, så det kan være svært, at se lige nøjagtig, hvor de sad på billederne.
Jeg søger så en vejledning af montering af Knott bremser.
Hvornår er et spørgsmål for dumt? Det kan det vel ikke være hvis en anden kan hjælpe med svaret.
Jeg siger mange tak for de forskellige link I er kommet med. Dem vil jeg se nærmere på.
Jeg har været på Brenderups hjemmeside, men kan ikke finde noget brugbart.
Tak til en rigtig god hjemmeside, som jeg bruger rigtig mange timer på at sidde og se forskellige spørgsmål og svar.
Hilsen Claus
Indsendt af    Claus Neupart   den   28. februar 2009  kl. 17:14:15

Sure rønnebær ?
Er Troels håndværker uden arbejde ??
Helt i orden at synes man skal bruge en fagmand, men lad dog andre hjælpe hinanden og løse deres problemer som de vil.
Er da lidt PMS-kvinde over dit indlæg...
Indsendt af    Nikolaj Hjorth , TEAM SVINET   den   28. februar 2009  kl. 15:44:41

At skifte bremser på en trailer er ikke just noget der skal klares af en fagmand, en venlig forespørgsel om hjælp kan vel osse besvares med et pænt sprogbrug, forumet er vel til for at dele viden og erfaringer. Hvor ville du ikke selv ha stået hvis ikke du fik hjælp igennem livet (at læse en brugsvejledning er jo osse en slags hjælp og jeg tvivler stærkt på at der er nogen der kan stille uret på videoen uden den)
Indsendt af    Lasse Dausel   den   28. februar 2009  kl. 14:39:57

Det her handler ikke om muderkast eler om min kone har glemt at smøre min madpakke.men enkend der ikke er noget man har forstand på og så stop.den her hjemmeside er kanon til tips og hjælp .men alt for mange våger sig ud på tynd is over noget som skal klares af en fagmand
Indsendt af    Troels Vogt   den   28. februar 2009  kl. 13:16:02

Hej Claus.
det var da uheldigt for dig sådan at komme i tvivl om
hvordan man samler dem igen.
Vi skal se på dine billeder og dermed se hvilken type
bremser du har, tror selv at det er knott og så er det
ikke så svært at få sat sammen igen.
Jeg er meget ked af at læse indlæg hvor bedrevidende giver
udtryk for div. men jeg ser det som værende en positiv
lærestreg og du vil med sikkerhed få bedre viden om hvad
det er du kører rundt med på landevejen og uden tvivl
være bedre rustet når det måske går galt på et andet tidspunkt.
Jeg har selv lavet akkurat samme nummer med mine trailere,også
der taget billeder, men havde dog ikke nogle problemer med at sætte
tingene sammen igen efter overhaling.

Kom med nogle flere oplysninger og jeg er sikker på at vi nok er nogle
stykker som kan hjælpe dig over telefonen.
Bedst ville jo være en der bor tæt ved dig som kan hjælpe.

held og lykke

Mvh

Indsendt af    Peter Andersen (Mjølner)   den   28. februar 2009  kl. 11:15:51

Hej Claus

Via GOOGLE, kom denne vejledning op, måske den er anvendelig for dig.

- Følg Linket Her
God arbejdslyst.

Indsendt af    Bjarne Gert Rasmussen   den   28. februar 2009  kl. 11:12:37

Hej Claus!
Du skriver ikke hvilken type bremser,der er på din trailer.Det er det første vi skal vide for at hjælpe dig,der kan være alko og knott,det står normalt på den lille kapsel der er i midten.Når jeg har den vil jeg prøve om jeg kan hjælpe dig,en anden god regel er at hvis du kun adskiller et hjul ad gangen kan du normalt bruge det andet som manual,men det hjælper jo ikke hvis du har alle dele liggende på gulvet nu.
Håber du vil skrive mvh Bendt
Indsendt af    Bendt Bonde Sørensen   den   28. februar 2009  kl. 10:55:36

@Troels

Det var da noget af en tone, at lægge ud med... Havde din kone glemt, at smøre din madpakke?
Dette er et forum, hvor man kan stille spørgsmål og få svar fra ligesindede. Og det fungere godt uden, en masse mudderkast og svinere. Også selvom der kommer lidt stavefejl ind i mellem. :-)
Men hvis du har meget vrede du vil ud med, kunne du jo prøve  - Følg Linket Her
Det er nok lige noget for dig!!
Indsendt af    Jonas Krøyer Jensen   den   28. februar 2009  kl. 10:47:46

Ja hvor havde vi været hvis ikke vi pillede i noget vi ikke havde forstand på.
Ofte koster det lidt ekstra selv at lave det men det giver en anden form for tilfredsstillelse!

Hænger man ude i ødemarken og ikke kan ringe til en ven så er det også rart selv at kunne gøre noget!

Jeg gætter på du har været på Brenderups web.
Jeg tror du kan finde split tegninger på refako.dk kan ikke huske om der er anvisninger!

Hvad er det specielt du er i tvivl om?
Jeg prøver lige om jeg kan finde det jeg engang har haft!

Mvh.
Indsendt af    Henrik Soele   den   28. februar 2009  kl. 10:24:55

Hej
Her lidt om udskiftning og montering af bremsebakker.
 - Følg Linket Her God vind...C",)
Indsendt af    Henrik Lindgaard Hansen   den   28. februar 2009  kl. 10:17:11

Der er en tegning på "google" et sted, men jeg kan ikke ikke lige finde den. Om ikke andet er der altid youtube.

- Følg Linket Her

Indsendt af    Lasse Dausel   den   28. februar 2009  kl. 10:08:52

Til Troels.
Tak for dit gode råd!!!Det kom jeg ikke rigtig vidre af.Det var vist ikke svar på mit spørgsmål!!!. Havde jeg dog bare været ligeså klog som dig!!!!

Hilsen Claus
Indsendt af    Claus Neupart   den   28. februar 2009  kl. 09:12:52

Tænk sig, jeg troede dette var et forum hvor man kunne få hjælp af andre erfarne småbådsfiskere. Da der tilmed er en gruppe under forum der hedder trailere kunne man jo nemt tro at her kunne man få lidt hjælp og vejledning til alt om trailere. Det er ikke længe siden at min gamle motor blev dødsdømt af en mekaniker (mest fordi det ikke kunne betale sig for mig at få ham til at lave den). Med hjælp fra et tilsvarende forum, fik jeg uden den store motorviden, repareret min motor for 500kr i reservedele. Så det er jo guld værd at kunne få hjælp af andre i disse forum. Jeg synes bestemt ikke gutten her piver, blot er han blevet usikker på at samle bremserne igen og søger hjælp.
Når du i fremtiden ser disse indlæg som du synes er så trælse, var det så ikke en ide at ignorere dem og så lade dem der vil hjælpe manden, svare?

Beklager Claus at jeg også har skrevet i dit indlæg uden at kunne hjælpe, blev bare irriteret over tonen i det meget uhjælpsomme svar du havde fået.
Indsendt af    Kristian Carøe   den   28. februar 2009  kl. 09:02:11

Hvofor begynde at skille noget som du ikke har forstand på det lyder da helt tåblig .og så begynde at pive her på hjemmesiden.men det er ikke første gang jeg læser sådan noget .folk vil prøve at spare ved at skille noget som di slet ikke har forstand på
Indsendt af    Troels Vogt   den   28. februar 2009  kl. 08:37:47

Send en kommentar       Send en kommentar       Send en kommentar       Send en kommentar       Send en kommentar       Send en kommentar
Gå tilbage

Til toppen af siden!

VHF skolen
Fiskekort for småbådsfiskere
watergames, sejlerskolen for dig.
laksetrolling
Islev Carshine
Navisco
Columbus Marine
daiwa fiskeudstyr
Palles hurtigpirke
Mercury Parts