Hej, et te...

  • Jesper Højerby
  • Jesper Højerby's profilbillede Emne forfatter
  • Offline
  • Premium Member
  • Premium Member
Mere
11 år 2 måneder siden #1074137 af Jesper Højerby
Besvaret af Jesper Højerby på emne Hej, et te...
Grunden til mit spørgsmål er: Vi lå nede ved Rügen da vi pludselig fik alarm på vores motor. Ifølge manualen (som vi heldigvis havde i båden) var problemet for lav spænding. Motoren ville kun gå med få omdrejninger - ellers kom alarmen. Vi koblede så om på vores batterier, så vi heldigvis kunne komme hurtigt i havn.
Det viste sig at et kabel fra vores Tystor Separator var faldet af - derfor ingen ladning til batterier. Det vi frygtede var at motoren var gået i stå da vi koblede om, og derfor ingen startstrøm. Derfor ville det være rart at vide om motoren kan køre videre helt uden batteriforbindelse.
Der er åbentbart delte meninger om dette, så vi må nok lade det komme an på en prøve i godt vejr med følgebåd.

Venligst Log på eller Opret en konto for at deltage i samtalen

Mere
11 år 2 måneder siden #1074134 af Hans
Besvaret af Hans på emne Hej, et te...
Det at motoren køre videre, skyldes nok mere at den går udenom hovedafbryderen, det er bare min tanke

Venligst Log på eller Opret en konto for at deltage i samtalen

Mere
11 år 2 måneder siden #1074132 af Steen
Besvaret af Steen på emne Hej, et te...
Når først motoren er startet, så kan de fleste kører uden at være koblet til et batteri - der findes jo stadigvæk snorretræk -)

Venligst Log på eller Opret en konto for at deltage i samtalen

  • Jesper Højerby
  • Jesper Højerby's profilbillede Emne forfatter
  • Offline
  • Premium Member
  • Premium Member
Mere
11 år 2 måneder siden #1074131 af Jesper Højerby
Besvaret af Jesper Højerby på emne Hej, et te...
Det jeg mener er at man fjerner kablerne fra polerne fuldstændigt, dvs. ingen kontakt til batteri overhovedet!

Venligst Log på eller Opret en konto for at deltage i samtalen

  • Bjørn Dahl Porsgaard
  • Bjørn Dahl Porsgaard's profilbillede
  • Offline
  • Platinum Member
  • Platinum Member
Mere
11 år 2 måneder siden #1074124 af Bjørn Dahl Porsgaard
Besvaret af Bjørn Dahl Porsgaard på emne Hej, et te...
Det kommer vel også an på, hvordan hovedafbryder, sikring, batteri osv er koblet sammen.... Der er flere der kobler motoren direkte til batteriet, og dermed er det jo ligegyldigt om man slukker for afbryderen, eller om sikringen springer.
Mvh

Venligst Log på eller Opret en konto for at deltage i samtalen

Mere
11 år 2 måneder siden #1074118 af Thomas Matschofsky
Besvaret af Thomas Matschofsky på emne Hej, et te...
Har prøvet at brænde hovedsikringen, men kunne sejle retur til havnen ca 20 min ingen strøm i båden
og motoren 300 df kørte fint.
Hook

Venligst Log på eller Opret en konto for at deltage i samtalen

Tid til at oprette siden: 0.211 sekunder
Leveret af Kunena Forum
Vi bruger cookies på Smaabaadsklub.dkPå Smaabaadsklub.dk bruger vi cookies til at give dig en god oplevelse og til at indsamle statistik, der kan være med til at forbedre brugeroplevelsen. Hvis du klikker på et link på Smaabaadsklub.dk, accepterer du samtidig vores cookiepolitik. Læs mere her
ja, jeg accepterer