Har i muli...

Mere
4 år 11 måneder siden #1106161 af Tonny Soltau
Besvaret af Tonny Soltau på emne Har i muli...
Tak for din inspirerende beretning.
Det er ret interessant at du nævner det med laksens hugperiode sidst på dagen &#128527

Jeg hørte præcis det samme på Møn i sidste uge. Her var det en del af en VHF samtale på 72’eren, hvor en person nævnte at laksen i Bananen havde en ret klar hugperiode mellem kl. 16 og 17!!

Det bryder i givet fald lidt med den “gode latin” om at man altid skal på vandet før en vis mand får sko på &#128514

Er der andre i dette forum der har erfaringer med sene hugperioder og fiskeri i de skumrende aftentimer hvor de fleste som regel har læsset bådene på traileren og sat kursen hjemad!

Venligst Log på eller Opret en konto for at deltage i samtalen

  • Sten Andersen
  • Sten Andersen's profilbillede Emne forfatter
  • Offline
  • Platinum Member
  • Platinum Member
Mere
4 år 11 måneder siden #1106157 af Sten Andersen
Besvaret af Sten Andersen på emne Har i muli...
Der er en del der har skrevet til mig omkring laksefiskeriet ud for Ystad. Jeg har i år haft mulighed for at fiske derovre ofte, da jeg er imellem to jobs. Og når jeg kigger på alle mine ture, så har jeg vist fanget en laks hver anden gang jeg har været ude. Dog har jeg to gange i løbet af vinteren/foråret ramt de rigtige dage med et vildt fiskeri = mange forbi båden og endnu flere der huggede og så stod af igen. Den ene gang var jeg ca 23 sm fra land og sidst kun op til 13 sm fra land (stik syd) se MIKAJA spor på vesselfinder. Jeg lå i samme område hele dagen og oplevede et vildt fiskeri fra kl 17 til kl 20, normalt ville jeg ha hevet grejerne og sejlet i havn, men da sæsonen er slut om lidt, blev jeg ude og det fortrød jeg selvfølgelig ikke. Hvad et vildt fiskeri er, betyder intet, men jeg havde 4 laks med i land, så fryseren er fyldt her. Prøver igen i næste weekend ::

Venligst Log på eller Opret en konto for at deltage i samtalen

Mere
4 år 11 måneder siden #1106150 af Frederik Hansen
Besvaret af Frederik Hansen på emne Har i muli...
Hej Steen.

Hvad er en vild dag? :)

Venligst Log på eller Opret en konto for at deltage i samtalen

Mere
4 år 11 måneder siden #1106135 af brian bonde
Besvaret af brian bonde på emne Har i muli...
::Så er det om at komme af sted

Venligst Log på eller Opret en konto for at deltage i samtalen

  • Sten Andersen
  • Sten Andersen's profilbillede Emne forfatter
  • Offline
  • Platinum Member
  • Platinum Member
Mere
4 år 11 måneder siden #1189287 af Sten Andersen
Har i muli... blev oprettet af Sten Andersen
Har i mulighed for at tage til Ystad, så er der en del fisk derover ligenu. Havde en VILD dag i går.

Venligst Log på eller Opret en konto for at deltage i samtalen

Tid til at oprette siden: 0.206 sekunder
Leveret af Kunena Forum
Vi bruger cookies på Smaabaadsklub.dkPå Smaabaadsklub.dk bruger vi cookies til at give dig en god oplevelse og til at indsamle statistik, der kan være med til at forbedre brugeroplevelsen. Hvis du klikker på et link på Smaabaadsklub.dk, accepterer du samtidig vores cookiepolitik. Læs mere her
ja, jeg accepterer