Er i tvivl...

  • Tom Hoffmeister
  • Tom Hoffmeister's profilbillede Emne forfatter
  • Offline
  • Junior Member
  • Junior Member
Mere
11 år 2 måneder siden #1074164 af Tom Hoffmeister
Besvaret af Tom Hoffmeister på emne Er i tvivl...
Hej
Mange tak jeres svar, jeg tror nu, at jeg vil montere batterierne som jeg først havde tænkt :)
Hilsen Tom

Venligst Log på eller Opret en konto for at deltage i samtalen

Mere
11 år 2 måneder siden #1074163 af ukendt bruger
Besvaret af ukendt bruger på emne Er i tvivl...
Har samme båd som dig, og der er begge batterier som du gerne vil have. Altså nede i dørken )
Du er velkommen til og maile mig, hvis du vil se pics af hvordan mine sidder.
Mvh

Venligst Log på eller Opret en konto for at deltage i samtalen

Mere
11 år 2 måneder siden #1074162 af Peter Mikkelsen
Besvaret af Peter Mikkelsen på emne Er i tvivl...
Hej Bo

Ånderøret fra tanken er for, at tanken kan blive fyldt efter med luft efterhånden som man bruger brændstoffet, eller ville tanken kolapse indad, hvis ellers brændstof pumpen i motoren er stærk nok. Derfor skal man også være opmærksom på, at der ikke kommer vand ind gennem ånderøret, og altid have et godt brændstof-filter med vand udskiller, mellem tank og motor.
Med hensyn til batterier, relæer, sikringer m.v. i samme rum som tanken, ja hvad skal man sige, hvis der kommer en utæthed, ved f.eks. en slange tilslutning, og der kommer den rette brændstof-luft blanding, og der kommer en gnist fra noget elektrisk, kan det godt sige BANG. Hvis man lægger mærke til det, er der i mange brændstof påfyldnings slanger indlagt metal tråde for at aflede statisk elektricitet, som under uheldige omstændigheder kan fremkalde en gnist, men i betragtning af antallet af fritids båd der fra fabrikken af, har elektriske ting i samme rum som tanken, og antallet af tank brande, er det heldigvis sjælendt man høre om det.
Et godt råd er at efter se slanger og slangetilslutninger, med jævne mellem rum, og få dem udskiftet hvis de er dårlige. -:

Mvh. Peter F.

Venligst Log på eller Opret en konto for at deltage i samtalen

  • Bo Visgaard Nielsen
  • Bo Visgaard Nielsen's profilbillede
  • Offline
  • New Member
  • New Member
Mere
11 år 2 måneder siden #1074157 af Bo Visgaard Nielsen
Besvaret af Bo Visgaard Nielsen på emne Er i tvivl...
Hej
De fleste indenbordstanke (om ikke alle) er monteret med ånderør ud af båden, for at hindre dampe indenbords.
Det skulle der ikke være nogle problemer i.

Mvh Bo

Venligst Log på eller Opret en konto for at deltage i samtalen

  • Jan Jørgensen
  • Jan Jørgensen's profilbillede
  • Offline
  • Platinum Member
  • Platinum Member
Mere
11 år 2 måneder siden #1074156 af Jan Jørgensen
Besvaret af Jan Jørgensen på emne Er i tvivl...
Hej

På min Ørnvik 635 WA er der kun eet rum under dørken. Her er både tank, to batterier og 220v lader/relæer osv.

vh

Jan

Venligst Log på eller Opret en konto for at deltage i samtalen

  • Tom Hoffmeister
  • Tom Hoffmeister's profilbillede Emne forfatter
  • Offline
  • Junior Member
  • Junior Member
Mere
11 år 2 måneder siden #1181700 af Tom Hoffmeister
Er i tvivl... blev oprettet af Tom Hoffmeister
Er i tvivl? og vil rigtig gerne høre om jeres mening? jeg tænker at montere forbrugsbatteri og startbatteri koblet på en septor, det i sig selv er ikke min bekymring, men grundet vægt, kunne jeg godt tænke mig at flytte lidt vægt frem i båden og tænker derfor at montere begge batterier og septor og hovedafbryder i det store gulv midter rum med låge, som jeg har i min Ørnvig 520, jeg er i tvivl om det er en god idé, da det er samme rum som den 100 l rustfrie indbyggede tank ligger i, dvs stikker ca 40 cm ud i rummet. Er der andre som har batterier tæt på tank og hvad tænker i, mht gnister og dampe? ( for mig burde en rustfri tank vel ikke afgive dampe -:)
på forhånd tak
Hilsen Tom

Venligst Log på eller Opret en konto for at deltage i samtalen

Tid til at oprette siden: 0.230 sekunder
Leveret af Kunena Forum
Vi bruger cookies på Smaabaadsklub.dkPå Smaabaadsklub.dk bruger vi cookies til at give dig en god oplevelse og til at indsamle statistik, der kan være med til at forbedre brugeroplevelsen. Hvis du klikker på et link på Smaabaadsklub.dk, accepterer du samtidig vores cookiepolitik. Læs mere her
ja, jeg accepterer