40.000 nye havørreder på vej til Køge Bugt

Mere
4 år 4 måneder siden #1189665 af Bjarne Lehné
Besvaret af Bjarne Lehné på emne 40.000 nye havørreder på vej til Køge Bugt
Hej Tonny

Du r mere end velkommen til selv at lave en event

Hvor mange medlemmer der viser interesse ved jeg ikke

Bestyrelsen må dog siges at de viser en virkelig stor interesse

Køge har med flere andre modtaget 10.000 kroner til udsøtninger gennem mange år

TAK FOR INDPUTTET

Venligst Log på eller Opret en konto for at deltage i samtalen

  • Jens Sahl
  • Jens Sahl's profilbillede Emne forfatter
  • Offline
  • Administrator
  • Administrator
Mere
4 år 4 måneder siden #1189657 af Jens Sahl
På vegne af Tonny Soltau

Forleden tog jeg et smut til Gl. Køgegård, der ligger smukt lige ved siden af Køge Å.

Trods en råkold november morgen var det en stor oplevelse at se medlemmer fra Køge sportsfiskerforening stryge havørreder for de æg, der med dygtig pleje på et klækkeri i Kolding bliver til omkring 40.000 små havørreder.

Om et par år bliver havørredynglen genudsat i åerne langs Køge bugt, hvor de med lidt held kan fanges af håbefulde lystfiskere.

Fedt at der er frivillige børn og voksne, som gider at ofre fritid på at give de hårdt pressede havørredbestande en hjælpende hånd

Jeg skød en lille film på Gl. Køgegård, der viser hvordan det gik med strygningen af de omkring 10 liter havørredrogn, der skal bruges til at klække de 40.000 blankfisk. Du kan se filmen her:



Et muligt emne til et klubarrangement om bestandspleje af havørred

I øvrigt var Køge Sportsfiskerforening åben overfor at invitere SSK´s medlemmer til et arrangement næste år, hvor vi ved selvsyn kan se det store arbejde der ligger til grund for vores (til tider) fine fiskeri i Køge Bugt og på Stevns.

Et arrangement kræver bare at der er interesse fra medlemmerne og bestyrelsen. Jeg formidler gerne kontakten ;-)

Bilag:

Venligst Log på eller Opret en konto for at deltage i samtalen

Tid til at oprette siden: 0.154 sekunder
Leveret af Kunena Forum
Vi bruger cookies på Smaabaadsklub.dkPå Smaabaadsklub.dk bruger vi cookies til at give dig en god oplevelse og til at indsamle statistik, der kan være med til at forbedre brugeroplevelsen. Hvis du klikker på et link på Smaabaadsklub.dk, accepterer du samtidig vores cookiepolitik. Læs mere her
ja, jeg accepterer