Autopilot

  • Peter Andersen (Mjølner)
  • Peter Andersen (Mjølner)'s profilbillede Emne forfatter
  • Offline
  • Platinum Member
  • Platinum Member
Mere
3 år 9 måneder siden #1190021 af Peter Andersen (Mjølner)
Besvaret af Peter Andersen (Mjølner) på emne Autopilot
Hej Lui
Ja det er helt sikkert de samme.
Har bare fået de forkerte fittings med hjem nu 2 gange.
Overbevist sælger mht 1/4” sae100r7 nok er samme diameter som en 1/4 ultraflex. = problem 1
Bytte købmand og så kommet hjem igen med de forkerte fittings (ikke 9/16-24 ). Problem 2
Så små 400km på landevejen. Problem ikke så galt grundet pølsevogn på vejen.
Lars har ret travlt og havde egentlig snakket med ham om delene.. Afbestilte da jeg troede at have løst det hele. Øv
Jeg prøvede bare lige noget lidt tættere på. Det gør jeg så aldrig mere.
Kunne have været sejlende i aften hvis sælgeren ville have taget en enkelt fitting ud af en komplet styring ,men nej
jeg må vente til der kommer noget hjem. Usikker fremtid.

Uha hvor kan det være svært at ,” gøre selv”
Mvh

Venligst Log på eller Opret en konto for at deltage i samtalen

  • Lui Tang Jensen
  • Lui Tang Jensen's profilbillede
  • Offline
  • Premium Member
  • Premium Member
Mere
3 år 9 måneder siden - 3 år 9 måneder siden #1190020 af Lui Tang Jensen
Besvaret af Lui Tang Jensen på emne Autopilot
Hej Peter
Hvor har du købt din autopilot og mavimare styring. Jeg har selv en mavimare 150 og raymarine autopilot og har installeret en i en kammerats båd, og har ikke haft problemer med slanger der ikke passede sammen. Prøv evt. at kontakte Navisco han forhandler begge dele og montere også, han ved helt sikkert hvad der passer sammen, og han plejer at være flink til at hjælpe. Har lige kikket på Mavimares hjemmeside og som jeg læser det, burde det være samme fittings på den lille til 90hk og den til 150hk, men virkeligheden kan jo være en anden desværre.
Sidste redigering: 3 år 9 måneder siden ved Lui Tang Jensen.

Venligst Log på eller Opret en konto for at deltage i samtalen

  • Peter Andersen (Mjølner)
  • Peter Andersen (Mjølner)'s profilbillede Emne forfatter
  • Offline
  • Platinum Member
  • Platinum Member
Mere
3 år 9 måneder siden #1190017 af Peter Andersen (Mjølner)
Besvaret af Peter Andersen (Mjølner) på emne Autopilot
Hehe. Ja jeg kan kun sige at det er op ad bakke med at installere Autopilot
Mavimare slanger til deres mindste styring er ikke bare 1/4” men samme med lidt vokseværk.
Således kan jeg ikke bruge de almindelige 1\4” slangekoblinger. Som til Ultraflex 1/4 slange.
Spændt på hvad de næste 1400 kroner så skal smides hen til.
Nogen der har en ide ?

Venligst Log på eller Opret en konto for at deltage i samtalen

  • Peter Andersen (Mjølner)
  • Peter Andersen (Mjølner)'s profilbillede Emne forfatter
  • Offline
  • Platinum Member
  • Platinum Member
Mere
3 år 10 måneder siden #1189993 af Peter Andersen (Mjølner)
Besvaret af Peter Andersen (Mjølner) på emne Autopilot
Har været nødt til at udsætte mit AP projekt da jeg er kommet i tvivl om styringen (mavi 90) kan holde til det.
I dag igen stødt på problemer med en ratpumpe på en mavi 150 , og har selv noget bøvl (piberi) også med min pumpe.

Nogen der kan berolige mig
Mvh

Venligst Log på eller Opret en konto for at deltage i samtalen

  • Jesper Mølbach Thomsen
  • Jesper Mølbach Thomsen's profilbillede
  • Offline
  • Junior Member
  • Junior Member
Mere
3 år 11 måneder siden #1189964 af Jesper Mølbach Thomsen
Besvaret af Jesper Mølbach Thomsen på emne Autopilot
Hej Peter, jeg har selv en Raymarine EV100 pilot, som fungerer fint med Navico produkterne, jeg har både HDS 10 og Carbon 9 HDS. Men der er en enkelt udfordring, med denne kombination. Udfordringen består i at når du skal opdatere Raymarine enhederne, dette kan nemlig kun ske hvis du har en Raymarine kortplotter, via den indbyggede kortlæser !. Dette har irriteret mig ret meget, da min autopilot fra tid til anden og enkelte dage 10 gange på en trolling tur meddeler, at den hat mistet signalet fra kurskompasset. Raymarine foreskriver at enhederne skal opdateres, hvilket altså betyder at jeg skal investere i en Raymarine kortplotter, og det kommer naturligvis ikke på tale ! Skulle jeg vælge om ville det blive til et produkt i Navico familien fra enten Lowrance eller Simrad. håber at du kan bruge informationen. Jesper

Venligst Log på eller Opret en konto for at deltage i samtalen

  • Lui Tang Jensen
  • Lui Tang Jensen's profilbillede
  • Offline
  • Premium Member
  • Premium Member
Mere
3 år 11 måneder siden #1189963 af Lui Tang Jensen
Besvaret af Lui Tang Jensen på emne Autopilot
Du kan sagtens koble en raymarine EV100 autopilot sammen med Navico produkter. Jeg har selv Lowrance HDS og Raymarine pilot i båden. Jeg laver en rute på plotter og trykker track på autopilot, og den følger min rute. Det kobles sammen via NMEA2000 med et adaptor kabel fra Seatalk NG til NMEA200.
Du kan dog ikke styre piloten fra din plotter, men jeg mener heller ikke du kan styre en Simrad autopilot fra en lowrance plotter.
Følgende bruger(e) sagde tak: Peter Andersen (Mjølner)

Venligst Log på eller Opret en konto for at deltage i samtalen

Tid til at oprette siden: 0.245 sekunder
Leveret af Kunena Forum
Vi bruger cookies på Smaabaadsklub.dkPå Smaabaadsklub.dk bruger vi cookies til at give dig en god oplevelse og til at indsamle statistik, der kan være med til at forbedre brugeroplevelsen. Hvis du klikker på et link på Smaabaadsklub.dk, accepterer du samtidig vores cookiepolitik. Læs mere her
ja, jeg accepterer