Havde besl...

Mere
5 år 3 uger siden #1106005 af ukendt bruger
Besvaret af ukendt bruger på emne Havde besl...
Ville aldrig betale forud.

Hvis firmaet imellemtiden skulle gå konkurs, så har du mistet hver en krone!

Jeg ville gå med til at stille en bankgaranti, dvs. sælger er sikret at få sine penge, når han har leveret varen. Det er useriøst at køber skal agere bank for sælger og lægge pengene ud. Hvis sælger skal betale båden ved bestilling (eller uanset hvornår det nu sker), så må sælge låne de penge af sin bank, får en kassekredit eller lign. og lægge dem ud i ventetiden, sådan er det nu engang at have en forretning og omkostningerne til dette, må sælger jo så lægge oveni salgsprisen på varen!

Lad os sige at du som køber skulle låne pengene, så får du da som udgangspunkt heller ikke lov af et finansieringsselskab til at få udbetalt pengene, før du får leveret varen!

Venligst Log på eller Opret en konto for at deltage i samtalen

  • Michael R. Schack
  • Michael R. Schack's profilbillede
  • Offline
  • Platinum Member
  • Platinum Member
Mere
5 år 2 måneder siden #1105875 af Michael R. Schack
Besvaret af Michael R. Schack på emne Havde besl...
hvis det var mig ville jeg se tiden an til efter brexit du kan støde ind i mange problemer p.g.a nidkærhed,så d-rop det indtil videre det er mit råd.k&b

Venligst Log på eller Opret en konto for at deltage i samtalen

  • Martin Petersen
  • Martin Petersen's profilbillede Emne forfatter
  • Offline
  • Premium Member
  • Premium Member
Mere
5 år 2 måneder siden #1105874 af Martin Petersen
Besvaret af Martin Petersen på emne Havde besl...
Der er lidt nyt i sagen.
Henrik har meget styr på det, at få en båd hjem fra England.
Det er temmelig besværligt, når man ikke er inde i reglerne selv.
Så det nye er at jeg betaler et depositum til Warriorboats når de starter på at lave båden og resten inden båden forlader værftet.
Det vil koste mig 10.000kr med færgen frem og tilbage ekstra, plus bropenge i DK.
Problemet er bare nu,at England træder ud af EU og båden først er klar til april.
Så vi afventer lige med hvad der sker.

Venligst Log på eller Opret en konto for at deltage i samtalen

Mere
5 år 2 måneder siden #1105871 af Benny Larsen
Besvaret af Benny Larsen på emne Havde besl...
ja det lyder da lidt mærkeligt, men det er måske Warriors politik at betale før man får varen.. ?

de er ellers meget flinke når man snakker med dem, fik da en invitation til at se deres fabrik hvis jeg lige kom forbi.. :B

jeg vil nok selv hente en hjem, hvis jeg vælger en ny Warrior eller Raider, kom til at sælge den jeg lige har købt... -:

men indtil videre bruger jeg min 165...

Venligst Log på eller Opret en konto for at deltage i samtalen

  • Martin Petersen
  • Martin Petersen's profilbillede Emne forfatter
  • Offline
  • Premium Member
  • Premium Member
Mere
5 år 2 måneder siden #1189199 af Martin Petersen
Havde besl... blev oprettet af Martin Petersen
Havde besluttet mig for at købe en ny Warrior 165.
Ringede til Ry Bådimport, Henrik er en flink fyr at tale med, Henrik sagde at der var en forudbetaling på 25% ved bestilling af båden....helt fint med mig.
Vi aftalte hvad ekstra udstyr der skulle i båden.
Henrik kom med en pris, som jeg fandt rimelig og jeg prøvede ikke at presse ham på prisen.
Henrik sendte mig en bekræftelses mail på vores aftale, men i mailen stod der 100% forudbetaling.
Jeg ringede til Henrik,for det måtte være en fejl, men det var det ikke.
Henrik havde ændret mening til 100% forudbetaling, jeg spurgte til om han ikke havde nogen form for kredit fra Warrierboats, det havde Henrik ikke.
Jeg var noget uforstående overfor det, Henrik har handlet med Worrierboats i 20år og de vil ikke give ham 7 dage kredit...mærkeligt.
Jeg vil lige se en bådtrailer og en båd før jeg betaler de sidste 75%.
Handlen er ikke blevet til noget.

Venligst Log på eller Opret en konto for at deltage i samtalen

Tid til at oprette siden: 0.290 sekunder
Leveret af Kunena Forum
Vi bruger cookies på Smaabaadsklub.dkPå Smaabaadsklub.dk bruger vi cookies til at give dig en god oplevelse og til at indsamle statistik, der kan være med til at forbedre brugeroplevelsen. Hvis du klikker på et link på Smaabaadsklub.dk, accepterer du samtidig vores cookiepolitik. Læs mere her
ja, jeg accepterer