Over 4 må...

  • ukendt bruger
  • ukendt bruger's profilbillede Emne forfatter
  • Offline
  • Platinum Member
  • Platinum Member
Mere
12 år 3 måneder siden #1064380 af ukendt bruger
Besvaret af ukendt bruger på emne Over 4 må...
afhentning af ørnvik 640 weekend.
båden skal afhentes i morgen hos lh-marine i haarlev, så har de også haft den i 5 måneder til reparation. ketner outdoor er årsagen til den meget lange behandlings tid og ringe service.
der findes mange a-lternativer til ketner outdoor, gør jer selv den tjeneste handel ikke hos dem.

båden er færdig monteret, og mon ikke den er gennem hærdet nok (-: glæder mig til gennem gang af båden, og dens udbedringer, som har taget alt alt for lang tid.

der kommer opdaterede billeder af reparation, finish m.m.

glædelig jul til alle.

Venligst Log på eller Opret en konto for at deltage i samtalen

  • ukendt bruger
  • ukendt bruger's profilbillede Emne forfatter
  • Offline
  • Platinum Member
  • Platinum Member
Mere
12 år 4 måneder siden #1064176 af ukendt bruger
Besvaret af ukendt bruger på emne Over 4 må...
Båden er fra år 2009

Venligst Log på eller Opret en konto for at deltage i samtalen

  • ukendt bruger
  • ukendt bruger's profilbillede Emne forfatter
  • Offline
  • Platinum Member
  • Platinum Member
Mere
12 år 4 måneder siden #1064118 af ukendt bruger
Besvaret af ukendt bruger på emne Over 4 må...
Men ka se din båd ikke eer fra 2011, hva årgang er den?

Venligst Log på eller Opret en konto for at deltage i samtalen

  • ukendt bruger
  • ukendt bruger's profilbillede Emne forfatter
  • Offline
  • Platinum Member
  • Platinum Member
Mere
12 år 4 måneder siden #1064117 af ukendt bruger
Besvaret af ukendt bruger på emne Over 4 må...
Jeg har også købt båd hos cc camping og marine.
Første eneste og sidste gang. Det de afleverer er så ringe og useriøst.
Gå langt uden om dem

Venligst Log på eller Opret en konto for at deltage i samtalen

  • ukendt bruger
  • ukendt bruger's profilbillede Emne forfatter
  • Offline
  • Platinum Member
  • Platinum Member
Mere
12 år 4 måneder siden #1064029 af ukendt bruger
Besvaret af ukendt bruger på emne Over 4 må...
Min Ørnviks historie.

Køber Ørnvikken 640 Weekend med trailer d. 7 Feb. 2011 af CC-Marine i Grevinge. Båden har sejlet ca.40 timer.
Forhandleren har ca. en måned til at klargøre den i, inden jeg henter den d.7 Marts.
Ved afhentning konstatere jeg, at trailerstikket er irret så lyset ikke virker, samt montering af sædeholder ikke er ordnet som aftalt, småting.
Efterfølgende fremsendes effekter, dog går der ca.1 1/2-2 måneder med sædeholderen.

Første tur går til Ystad.
Båden sejler fantastisk, turen foregår om natten med havblik vand.
Næste dag begynder motoren at hyle efter ca. 1 times brug, lyden kommer og går de næste dage. Båden virker anderledes på vej hjem til Møn, ikke så hurtig,
kan ikke rigtig komme i fart, men det er svært at vurdere med en helt ny båd man ikke kender.

De efterfølgende uger begynder der at dukke flere og flere defekter op ved båden og traileren.

Motoren begynder at tage omdrejninger og har ikke kraft til at drive båden fremad.
Motoren hyler højt efter ca. 1 1/2 - 2 timers sejlads.
Ferskvandspumpe frostsprængt vandet pibler ud.
Viskermotoren sætter ud.
Ovenlysvinduet konstateres utæt. CC-Marine påbegynder reparation i Maj. LH- Marine konstaterer sidenhen i dec. at hele trækonstrationen er rådden og skal skiftes.
kontrolpanel til lys m.m. defekt.
revne ved badestigen.
Støvlister på vinduerne falder af.
Toplanteren utæt og kortslutter strømmen. Vandet løber gennem lanternen og ned mellem taget og loftet.

Traileren er indstillet forkert båden ødelægger 6 kølruller efter få optagninger og det manuelle trækspil går i stykker en sen nattetime ved ophaling.
Bremserne begynder at hænge og der konstateres at der skal monteres nye bremse kabler.

Alle disse mangler bliver udbedret/ prøvet af CC-Marine, nogle laver jeg selv med levering af reservedele fra forhandleren.


Båden begynder at opføre sig mere mærkeligt end normalt, når vi sejler i den.


Jeg kontakter den 28.07.2011 LH-Marine.
LH-Marine konstaterer efterfølgende at båden havde ligget 18 cm skævet i havnebassinet.
Bagenden havde løsnet sig 3-4 mm fra skroget og ingen af de gennemgående bolte, som holder badeplatformen og motoren fast var sealet - flere sad løst.
Havvandet er strømmet gennem skroget og direkte ind i båden, hvor vandet har fyldt nogle hulrum
langs hele båden op. Mange mange hundrede liter og kilos vægt.

Badeplatformen konstateres rådden, surt, ildelugtende mørkt vand kommer ud af badeplatformen.


Ketner Outdoor blev involveret i sagen da bagenden og motoren skulle efterses. Ketner Outdoor har leveret en forkert badeplatform og en forkert lanterne indtil nu,
og de kan ikke fortælle leverings dato på stadig manglende effekter.

Jeg har selv prøvet mange forgæves forsøg på at få kontakt til Daniel W fra Ketner Outdoor, men alt kontakt skal gå gennem forhandleren.


Der har været en advokat til at hjælpe med at få tingene i orden i de sidste 4 måneder, bestemt ikke uden problemer.

Nu har vi rundet d. 04.12.2011 altså over 4 måneder siden båden kom på land.

Håber og tror stadig båden kommer på vandet igen..


God jul til alle. Bjarke EE. Team Chilli.
Bilag:

Venligst Log på eller Opret en konto for at deltage i samtalen

Mere
12 år 4 måneder siden #1064026 af Claus Jensen
Besvaret af Claus Jensen på emne Over 4 må...
Undre mig meget over omtalte sag, da min erfaring med Ketner Outdoor er at de altid yder en super service og altid prøver at løse opstået udfordringer.
Men måske er din sag er helt speciel og måske forhandleren ikke yder den service og opfølgning som man kan forvente som kunde.

Venligst Log på eller Opret en konto for at deltage i samtalen

Tid til at oprette siden: 0.231 sekunder
Leveret af Kunena Forum
Vi bruger cookies på Smaabaadsklub.dkPå Smaabaadsklub.dk bruger vi cookies til at give dig en god oplevelse og til at indsamle statistik, der kan være med til at forbedre brugeroplevelsen. Hvis du klikker på et link på Smaabaadsklub.dk, accepterer du samtidig vores cookiepolitik. Læs mere her
ja, jeg accepterer