Erfaring m...

  • Jørgen Müller
  • Jørgen Müller's profilbillede
  • Offline
  • Platinum Member
  • Platinum Member
5 år 10 måneder siden #1104323 af Jørgen Müller
Besvaret af Jørgen Müller på emne Erfaring m...
Tempo både i Ishøj havn har den nye quicksilver 505 cabin, samt "de gamle cabin" 510 og 540 stående til salg.
En enestående chance for at se alle 3 både samme sted.

Venligst Log på eller Opret en konto for at deltage i samtalen

  • Simon Bruun
  • Simon Bruun's profilbillede Emne forfatter
  • Offline
  • Senior Member
  • Senior Member
Mere
5 år 10 måneder siden #1104322 af Simon Bruun
Besvaret af Simon Bruun på emne Erfaring m...
Tak for flere gode inputs. Jeg kan godt se fordelene i en warrior, men jeg vil rigtig gerne have kabine i både. Jeg søger videre på markedet.

Endnu en gang tak for jeres kommentarer.

Venligst Log på eller Opret en konto for at deltage i samtalen

Mere
5 år 10 måneder siden #1104314 af ukendt bruger
Besvaret af ukendt bruger på emne Erfaring m...
Helt enig med Thomas - prøv at tjekke en Warrior 165 ud.
Har selv haft en og den kunne trailes af bil med trailervægt på 1.200 kilo.
Jeg har sejlet i både Pukaviken, på Bornholm og på 40-meteren i min, uden problemer.
Perfekt båd hvis du primært tænker “fiskemaskine” og ikke har det store behov for komfortabel overnatning. Eneste bagdel er selvfølgelig at der ikke er en aflåselig kabine. Men det er nu mest et et forsikringsmæssigt issue.

Rent praktisk er Warrioren en fantastisk båd - og du finder ikke andre både i den størrelse med lige så meget dæksplads og lige så højt fribord.

Jeg har sat pris på disse dyder, når jeg har haft 3-4 børn med ude og fiske fladfisk &#128521

Båden er på alle måder en no-bullshit båd, der bare kan spules over efter brug - så en den klar til et nyt eventyr.

Det eneste jeg fortryder ved min Warrior var at jeg kom til at sælge den. Det har jeg fortrudt mange gange &#128534

Held og lykke med jagten

Venligst Log på eller Opret en konto for at deltage i samtalen

  • Thomas Hauerberg Larsen
  • Thomas Hauerberg Larsen's profilbillede
  • Offline
  • Administrator
  • Administrator
Mere
5 år 10 måneder siden #1104312 af Thomas Hauerberg Larsen
Besvaret af Thomas Hauerberg Larsen på emne Erfaring m...
Simon - prøv at kigge på en warrior 165 - den kan med noget kniberi lige holdes omkring de 1000 kg, selvom 1100 nok er mere realistisk, hvis du har lidt tanke, blylodder osv. ombord. Den er utroligt søstærk og kan fint bruges i Østersøen så længe vinden er under en omkring 8 m/s.

Venligst Log på eller Opret en konto for at deltage i samtalen

  • Simon Bruun
  • Simon Bruun's profilbillede Emne forfatter
  • Offline
  • Senior Member
  • Senior Member
Mere
5 år 10 måneder siden #1104310 af Simon Bruun
Besvaret af Simon Bruun på emne Erfaring m...
Hej Alle
Tak for super nyttig info. Det lyder som om at jeg skal gå en bådstørrelse ned, så det ikke giver problemer med bilen. Jeg kunne overveje den nye Quicksilver 505 cabin, der er 0,5 meter kortere og 200 kg lettere end Örnvik 540''eren. Det virker som om at den let kan rigges op til trolling på begynderniveau og stadig er nogenlunde søstærk.
Har nogen erfaring med denne model?

Bedste hilsner og tak for jeres kommentarer
Simon

Venligst Log på eller Opret en konto for at deltage i samtalen

Mere
5 år 10 måneder siden #1104308 af Poul Kilt
Besvaret af Poul Kilt på emne Erfaring m...
Hej. Jeg er også enig med Lui og Einer i forhold til vægten. Du skal minimum på en 1500 kg trailer med en 540 rigget til trolling, og hvis motoren er over 90 hk, så er det sikker heller ikke nok. Husk at du udover båd og motor hurtigt får samlet mindst 100 kg grej og elektronik og 100 l brændstof. Hvis det giver problemer med hvad du må trække efter bilen, så kunne du jo overveje en 510''er i stedet for. Der er næsten samme plads i cockpittet som en 540. Men ellers supernemme både at sejle. De opfører sig som de fleste både i let sø - det handler mest om at afpasse farten. Hvis du skal have den mest stabile båd, så gå efter en med et skarpt V i kølen langt ind under båden. de skær bølgerne bedre end Ørnvik i høj fart, men til trolling er det det samme. Store småbåde gynger også når det blæser :-) Held og lykke med købet og knæk og bræk.

Venligst Log på eller Opret en konto for at deltage i samtalen

Tid til at oprette siden: 0.230 sekunder
Leveret af Kunena Forum
Vi bruger cookies på Smaabaadsklub.dkPå Smaabaadsklub.dk bruger vi cookies til at give dig en god oplevelse og til at indsamle statistik, der kan være med til at forbedre brugeroplevelsen. Hvis du klikker på et link på Smaabaadsklub.dk, accepterer du samtidig vores cookiepolitik. Læs mere her
ja, jeg accepterer