VHF - Håndholdt eller stationær ???

Mere
2 år 10 måneder siden - 2 år 10 måneder siden #1190464 af Jann Bay
Besvaret af Jann Bay på emne VHF - Håndholdt eller stationær ???
ja, det vil jo løbe lidt op. til orientering mmsi nr koster 1060 alting stiger. men kystnært er det også en fin radio du har fundet.
Men du skal have et kaldesignalsbevis, så du slipper jo ikke for de 1060 kr + et VHF certifikat
Sidste redigering: 2 år 10 måneder siden ved Jann Bay.
Følgende bruger(e) sagde tak: Morten Holck

Venligst Log på eller Opret en konto for at deltage i samtalen

  • Morten Holck
  • Morten Holck's profilbillede Emne forfatter
  • Offline
  • New Member
  • New Member
Mere
2 år 10 måneder siden - 2 år 10 måneder siden #1190463 af Morten Holck
Besvaret af Morten Holck på emne VHF - Håndholdt eller stationær ???
Tak for dit svar.

Jeg kan godt se din ide med Garmin 315 - Dog er prisen en showstoppe. Jeg har et budget på ca. kr. 15-1800,-....
DCS er en god ide, men det koster jo 750,- for et mmsi certifikat - Så bliver den samlede pris over 2500,- og pt er det i overkanten.

Knæk&bræk
Sidste redigering: 2 år 10 måneder siden ved Morten Holck.

Venligst Log på eller Opret en konto for at deltage i samtalen

Mere
2 år 10 måneder siden #1190462 af Jann Bay
Besvaret af Jann Bay på emne VHF - Håndholdt eller stationær ???
Hvis du kun sejler kystnært, kan en håndholdt være fint, dog ville jeg finde en med dsc, f.eks icom m93. alternativt en fast monteret i blackbox model. den kan monteres gemt væk, så du kun har mikrofon fremme f.eks garmin 315. med dsc har du jo mulighed for nødknap, ikke at man håber at få brug for det

Venligst Log på eller Opret en konto for at deltage i samtalen

  • Morten Holck
  • Morten Holck's profilbillede Emne forfatter
  • Offline
  • New Member
  • New Member
Mere
2 år 10 måneder siden #1190461 af Morten Holck
VHF - Håndholdt eller stationær ??? blev oprettet af Morten Holck
Hej

Jeg er meget i tvivl om hvad jeg skal købe af, primært 2 årsager - Plads og penge.....

Jeg er ikke i tvivl om at en stationær er det bedste - Men da jeg har en Ryds 511 - Meden lille styrpult hvor der er monteret et Lowrance HDS-9 instrument og derved ikke mere plads "oppe". Da jeg er en stor gut vil jeg meget nødigt monterer noget "nede"....

Så som jeg ser det er der "kun" mulighed for en håndholdt VHF radio....

Er der noget som har erfaring med brug at en håndholdt contra stationær radio - Jeg overvejer en Icon IC-M37 (www.marinetorvet.dk/visprodukt.asp?ProduktID=31178) alternative forslag modtages gerne....

Knæk&bræk

Morten

Venligst Log på eller Opret en konto for at deltage i samtalen

Tid til at oprette siden: 0.198 sekunder
Leveret af Kunena Forum
Vi bruger cookies på Smaabaadsklub.dkPå Smaabaadsklub.dk bruger vi cookies til at give dig en god oplevelse og til at indsamle statistik, der kan være med til at forbedre brugeroplevelsen. Hvis du klikker på et link på Smaabaadsklub.dk, accepterer du samtidig vores cookiepolitik. Læs mere her
ja, jeg accepterer