Hej Står ...

  • Bjørn Dahl Porsgaard
  • Bjørn Dahl Porsgaard's profilbillede
  • Offline
  • Platinum Member
  • Platinum Member
Mere
9 år 5 måneder siden #1091436 af Bjørn Dahl Porsgaard
Besvaret af Bjørn Dahl Porsgaard på emne Hej Står ...
Alubolte? det tvivler jeg stærkt på. De plejer at være i en rustfri stål-legering. Noget monel eller lignende der ikker er alt for agressivt i forbindelse med aluminium. Alligevel kan der godt opstå en smule korrosion i aluminiumen omkring bolten. Denne tæring skaber et hvidt pulver der gør at boltene kan sidde overordentligt godt fast. Hvis du har fået den løsnet lidt, så prøv at veksle mellem at spænde og løsne den gentagne gange. Er du heldig virker det efter lidt tid. Hvis ikke må du bare tage ved og håbe at gevindet holder. Husk at smøre boltene når du samler det igen -)
Mvh

Venligst Log på eller Opret en konto for at deltage i samtalen

  • Anders Lund Hansen (Team whiskey)
  • Anders Lund Hansen (Team whiskey)'s profilbillede Emne forfatter
  • Offline
  • Premium Member
  • Premium Member
Mere
9 år 5 måneder siden #1183919 af Anders Lund Hansen (Team whiskey)
Hej Står ... blev oprettet af Anders Lund Hansen (Team whiskey)
Hej
Står og skal have skiftet vandpumpen på min evinrude e-tec, men er løbet ind i et problem. Jeg har en bolt som sidder rimeligt fast når jeg skal afmontere gearet og er ikke meget for at tage for hårdt fat når det er alu bolte. Nogen herinde der ved hvad man kan gøre for at få den løs uden den knækker.

Venligst Log på eller Opret en konto for at deltage i samtalen

Tid til at oprette siden: 0.137 sekunder
Leveret af Kunena Forum
Vi bruger cookies på Smaabaadsklub.dkPå Smaabaadsklub.dk bruger vi cookies til at give dig en god oplevelse og til at indsamle statistik, der kan være med til at forbedre brugeroplevelsen. Hvis du klikker på et link på Smaabaadsklub.dk, accepterer du samtidig vores cookiepolitik. Læs mere her
ja, jeg accepterer