Hej alle.....

Mere
8 år 2 måneder siden #1098162 af Claus P
Besvaret af Claus P på emne Hej alle.....
Jeg har en kammerat, der har en 536 fam.four med 50 HK mercury 4 takt. Den går aldeles glimrende. Skogformen kan ikke sammenlignes med en ryds camping og derfor kan du ikke bruge indlæg nr 1 til så meget. Mht holdbarhed har han ikke haft problemer med sin 50'' er, men han passer også på sine ting..

Venligst Log på eller Opret en konto for at deltage i samtalen

Mere
8 år 2 måneder siden #1098161 af Ian danielsen
Besvaret af Ian danielsen på emne Hej alle.....
og køb ikke for lille motor det bliver du træt af kig også suzuki 70 hk
med 60 hk på min ryds camping tig den lang tid om at komme op og plane og var man 3 mand og fiskegrej isbokse med is og fisk så kom den ikke op og plane 2 mand og en enkelt boks gik fint men med 90 hk suzuki ingen problem 3-5 mand og bokse fiskegrej og 100 liter brændstof på revture og ikke dyrere at sejle med i gennemsnit oppe og plane med det samme selv med ``fuld last`` :)

Venligst Log på eller Opret en konto for at deltage i samtalen

Mere
8 år 2 måneder siden #1098160 af Ian danielsen
Besvaret af Ian danielsen på emne Hej alle.....
mercury har problemer med tæring i motorbenet havde en 2004 model 60 hk efi.. de sagde dengang det var den ``nye model``og den havde ikke det problem men problemet kom alligevel fik tilbud på rep boges både over 20000 Kr så den kan jeg Ikke anbefale... så købte jeg 90 hk suzuki 2009 og det kører bare..
yamaha bedre (skriver du)det tror jeg ikke de har også problemer med vand i olien kender en der har 115 hk og året efter han købte den fra ny var der vand i olien og han har også hørt om flere yamaha med det problem
jeg har skiftet en trimkontakt på min suzuki de er alt på en 2009 model så måske ikke så ringe endda
modellen før 2009 lavede suzuki en fejl med en rustfri skrue som prop i motorbenet det tærer fast men de fleste har skiftet til messing så er problemet løst så holder du dig til nyere end 2009 eller skruen er skiftet så er der ingen problemer der
støjmæssigt fik jeg også en klar forbedring fra mercury til suzuki nu kan man snakke sammen når man sejler marsfart det kan man ikke med mercury
en anden ting det var heller ikke dyrere i brændstofforbrug det er det samme 60 hk mercury efi og suzuki 90 hk mit gennemsnit ligger på ca 0.66 liter pr sømil på begge motorer over en lang periode

Venligst Log på eller Opret en konto for at deltage i samtalen

  • brian borelli
  • brian borelli's profilbillede Emne forfatter
  • Offline
  • Junior Member
  • Junior Member
Mere
8 år 2 måneder siden #1185185 af brian borelli
Hej alle..... blev oprettet af brian borelli
Hej alle...
står og skal købe en motor til min shetland family 4. er i tvivl om det skal være mercury / mariner / suzuki etc. ..ved det godt Yamaha er nok det bedste...
satser på 50 - 60 hk. 4 takter... pris siden max 25.000... håber på et par gode tec spec råd..
mvh

Borelli

Venligst Log på eller Opret en konto for at deltage i samtalen

Tid til at oprette siden: 0.175 sekunder
Leveret af Kunena Forum
Vi bruger cookies på Smaabaadsklub.dkPå Smaabaadsklub.dk bruger vi cookies til at give dig en god oplevelse og til at indsamle statistik, der kan være med til at forbedre brugeroplevelsen. Hvis du klikker på et link på Smaabaadsklub.dk, accepterer du samtidig vores cookiepolitik. Læs mere her
ja, jeg accepterer