Jeg skal m...

Mere
7 år 11 måneder siden #1099794 af Morten
Besvaret af Morten på emne Jeg skal m...
Ledning til Effektiv jord på vhf må ikke være længere end ca 1/10 del bølgelængde som er ca 20 cm på vhf ,er den længere vil du ikke få noget ud af det .Du skal istedet lave jordplan på din antenne i form af radialer hvis du vil ha noget ud af det. Monter din antenne så højt du kan og gå lidt op i tykkelsen på ledningen til batteriet 4 eller 6 kvadrat afhængig af hvor langt du har ,så du ikke får spændingsfald.det andet er spildt arbejde medmindre vi snakker om lavere frekvenser som kortbølge eller HF, og det bruger man ikke i småbåde.

Venligst Log på eller Opret en konto for at deltage i samtalen

  • kristen pedersen
  • kristen pedersen's profilbillede Emne forfatter
  • Offline
  • Elite Member
  • Elite Member
Mere
7 år 11 måneder siden #1185429 af kristen pedersen
Jeg skal m... blev oprettet af kristen pedersen
Jeg skal montere en Vhf radio i kammerats båd, ledninger på 2,5 kvadrat er det ok. Team Chap skrev om en jordledning fra radio, fik indtryk af den skal på - pol, men har fået af vide den skal sættes på noget der rør vand, hvis det er tilfællet er det så ok på en motorbold.
Bilag:

Venligst Log på eller Opret en konto for at deltage i samtalen

Tid til at oprette siden: 0.177 sekunder
Leveret af Kunena Forum
Vi bruger cookies på Smaabaadsklub.dkPå Smaabaadsklub.dk bruger vi cookies til at give dig en god oplevelse og til at indsamle statistik, der kan være med til at forbedre brugeroplevelsen. Hvis du klikker på et link på Smaabaadsklub.dk, accepterer du samtidig vores cookiepolitik. Læs mere her
ja, jeg accepterer