Erfaring m...

Mere
5 år 9 måneder siden #1104363 af Frederik Hansen
Besvaret af Frederik Hansen på emne Erfaring m...
Hej Simon

Super båd - jeg har den gamle model (fra 98'') - og det er korrekt, indgangen til kahytten er meget smal. Jeg er 192 cm høj og hvis jeg skal sove i kahytten stikker ca. 30 cm af mine ben ud af kahytten (og man skal ikke lide af klaustrofobi) - men det kan sagtens fixes med feks en køleboks man kan hvile benene på.

På den nye model (mener det er fra 06 og frem) er fribordet (udvendigt) blevet hævet, og skrogformen ændret en smule. Jeg har ikke selv sejlet i den nye model, men har hørt at den skulle banke en smule mere i høj så end den gamle skrog-form. Til gengæld kan den gamle model godt være lidt våd at sejle i ved trollinghastighed i højere modsø.

Båden er generelt meget sidestabil og meget sødygtig - og vi har haft vores i 20 år nu - og stadig super tilfredse.

Venligst Log på eller Opret en konto for at deltage i samtalen

  • peter michael ibsen
  • peter michael ibsen's profilbillede
  • Offline
  • Platinum Member
  • Platinum Member
Mere
5 år 10 måneder siden #1104332 af peter michael ibsen
Besvaret af peter michael ibsen på emne Erfaring m...
Hej har selv haft en og er helt enig med de øvrige kommentarer, og kan kun tilføje, at det bestemt er en god stabil båd, der som minimum skal have 115 HK bagpå. Du skal være opmærksom på, at på de gamle modeller er indgangen til "kahytten" meget smal - den er blevet bredere på de nyere modeller.

Venligst Log på eller Opret en konto for at deltage i samtalen

Mere
5 år 10 måneder siden #1104331 af Helge Wildt
Besvaret af Helge Wildt på emne Erfaring m...
Kabinen er meget lille . Hvis 2 mand skal sove i den skal man være i meget nær familie og ikke over 170 cm . -)

Venligst Log på eller Opret en konto for at deltage i samtalen

Mere
5 år 10 måneder siden #1104330 af Henning Schmidt
Besvaret af Henning Schmidt på emne Erfaring m...
Hej Simon du skal forvente minimum 1800kg totalvægt

Venligst Log på eller Opret en konto for at deltage i samtalen

  • Simon Bruun
  • Simon Bruun's profilbillede Emne forfatter
  • Offline
  • Senior Member
  • Senior Member
Mere
5 år 10 måneder siden #1188953 af Simon Bruun
Erfaring m... blev oprettet af Simon Bruun
Erfaring med Campion 542 Explorer?

Hej Forum. Er der nogen der har erfaring med en Campion 542 Explorer? Der er flere til salg i prislejet 100-200.000 kr med Yamaha 115 hk, som jeg overvejer.

Jeg er ikke i tvivl om at det er god trollingbåd, men jeg er usikker på følgende:
1) Hvilken trailer skal man forvente at benytte til båden - 1500kg?
2) Er båden stabil i let søgang?
3) Er kabinen stor nok til at 2 voksne kan overnatte i den?

Ellers nogle fordele/ulemper?

Bedste hilsner
Simon

Venligst Log på eller Opret en konto for at deltage i samtalen

Tid til at oprette siden: 0.201 sekunder
Leveret af Kunena Forum
Vi bruger cookies på Smaabaadsklub.dkPå Smaabaadsklub.dk bruger vi cookies til at give dig en god oplevelse og til at indsamle statistik, der kan være med til at forbedre brugeroplevelsen. Hvis du klikker på et link på Smaabaadsklub.dk, accepterer du samtidig vores cookiepolitik. Læs mere her
ja, jeg accepterer