Hej alle.....

Mere
5 år 4 måneder siden #1105688 af Claus Stær
Besvaret af Claus Stær på emne Hej alle.....
Ups. Se 28511

Venligst Log på eller Opret en konto for at deltage i samtalen

  • Michael R. Schack
  • Michael R. Schack's profilbillede
  • Offline
  • Platinum Member
  • Platinum Member
Mere
5 år 4 måneder siden #1105682 af Michael R. Schack
Besvaret af Michael R. Schack på emne Hej alle.....
Du skal smøre udrykkeren den snegl du kan se hvor tandhjulet løber op og ned.

Venligst Log på eller Opret en konto for at deltage i samtalen

  • Mogens Føns Pedersen
  • Mogens Føns Pedersen's profilbillede
  • Offline
  • Senior Member
  • Senior Member
Mere
5 år 5 måneder siden #1105677 af Mogens Føns Pedersen
Besvaret af Mogens Føns Pedersen på emne Hej alle.....
Hej Brian.

Der har tidligere været indlæg med det samme problem. Jeg har oplevet det samme med en motor fra 2007, (tilbagevendende problem fra tid til anden). Når jeg hiver hatten af motoren, kan man se at starteren ikke "slynger" hurtigt nok ud til at komme ordentligt i indgreb. For mit vedkommende hjælper det med noget smøring efterfulgt af lidt manuel motionering af starter, samt at dreje svinghjulet et par mm.

:)

Med venlig hilsen
Mogens Pedersen

Venligst Log på eller Opret en konto for at deltage i samtalen

  • brian borelli
  • brian borelli's profilbillede Emne forfatter
  • Offline
  • Junior Member
  • Junior Member
Mere
5 år 5 måneder siden #1105675 af brian borelli
Besvaret af brian borelli på emne Hej alle.....
den har gået 223 timer :-) og IKKE 2223

Venligst Log på eller Opret en konto for at deltage i samtalen

  • brian borelli
  • brian borelli's profilbillede Emne forfatter
  • Offline
  • Junior Member
  • Junior Member
Mere
5 år 5 måneder siden #1189108 af brian borelli
Hej alle..... blev oprettet af brian borelli
Hej alle....

Har lige oplevet det mærkeligste med vores påhængsmotor. Mercury 50hk 4 tak. 1999. motor har kun gået 2223 timer og den ser stadigvæk ud som ny. rigtig velholdt motor.
Inden Vi søsatte båden (for første gang efter vi har lige har købt den ), i lørdags har jeg tjekket alt på motoren. Den har hele tiden startet med detsamme på land med "ører" på, og spinder som en mis, men da jeg skulle starte motoren i lørdags efter den lige var søsat, ville den næsten ikke trække starteren i gang " som om der ikke var strøm nok på batteriet" selvom der var fuld skrald på. Jeg kørte så hjem og hentede et helt nyt fuld opladet marinebatteri og satte det i i stedet, men samme prbl. Da vi så trak den op på traileren igen og kom hjem, satte jeg ører på og den startede lige med detsamme som den har gjort hele tiden. Vi tog så igen i havnen i dag, søsatte den, og ved første drej på nøglen prøvede den at starte som på land. men da jeg prøvede 2 gang...SAMME pis igen. Trak den op på traileren, drejede nøglen og vupti så kunné den godt. ned i vandet igen, og igen kunne den ikke starte... 8-(..
Er der nogen skarpe sjæle herinde på forummet der kan evt. kan kaste lys over dette. For jeg har sku aldrig oplevet det før. Starter fint med detsamme, masser af strøm osv. på land med ører, men ligesåsnart den kommer ivandet så kan den ikke. Har en teori om at der må være en kortslutning/ stel prbl når evt. powertrim motoren komme i berøring med vand. Men den virker helt perfekt. ALT virker. powertrim, lys, fishfinder osv. osv.

Venligst Log på eller Opret en konto for at deltage i samtalen

Tid til at oprette siden: 0.193 sekunder
Leveret af Kunena Forum
Vi bruger cookies på Smaabaadsklub.dkPå Smaabaadsklub.dk bruger vi cookies til at give dig en god oplevelse og til at indsamle statistik, der kan være med til at forbedre brugeroplevelsen. Hvis du klikker på et link på Smaabaadsklub.dk, accepterer du samtidig vores cookiepolitik. Læs mere her
ja, jeg accepterer