Hej MSK. H...

Mere
5 år 2 måneder siden #1105909 af Kristian Petersen
Besvaret af Kristian Petersen på emne Hej MSK. H...
Hej True,
ang. det gule rev fra Hanstholm kan jeg sige at jeg var grøn som dig I 2018:-)
mødte en flink fisker ved slæbestedet, som var så venlig at tage mig med på slæb 25 mil ud - nu har jeg været på samme positioner to gange med kanon resultater begge gange :-).
Anden gang jeg skulle ud havde jeg ingen makker og spurgte igen nogen der lige havde sat I vandet om vi skulle følges - men det skulle vi aldeles ikke :-(
det brugte de da ikke.
jeg var så heldig at møde to Mopaer med samme kurs efter 45 min. og de var bare klar på at følges :-) sådan skal det være af sikkerheds grunde da vi er langt hjemmefra.
jeg tør ikke at sejle der ud alene, så jeg er med hvis i ikke finder en makker.
50998629.
mvh. Kristian Petersen.

Venligst Log på eller Opret en konto for at deltage i samtalen

Mere
5 år 2 måneder siden #1105877 af Jesper Lauest
Besvaret af Jesper Lauest på emne Hej MSK. H...
Hej Tue

En god fletline på omkring de 0.20 mm er mere end rigelig.

Det kan blive svært at ramme "fiskene" med en 0.35 mm på bare 60-70 meter hvis der er lidt strøm, og med tynder Line kan i bruge mindre vægt på pirkene, og det giver meget bedre føling med fiskeriet.

Vi bruger selv spiderwire invisible braid i 0.17 mm det er en rigtig god Line, syntes vi.

Også 1-2 meter forfangsline i 0,6-0.8 mm alt efter forholdene.

Venligst Log på eller Opret en konto for at deltage i samtalen

  • Tue Nysted Holm
  • Tue Nysted Holm's profilbillede Emne forfatter
  • Offline
  • New Member
  • New Member
Mere
5 år 2 måneder siden #1105872 af Tue Nysted Holm
Besvaret af Tue Nysted Holm på emne Hej MSK. H...
Tusinde tak for jeres indlæg.
Det lyder som en tur til Hirtshals:-)
Jeg skriver til jer når vi nærmer os maj, så må vi se om vi kan finde ud af noget, det lyder spændene:-)
Har lige en tillægs spørgsmål. Hvilken liner bruger i? Vi tænkte en ca 0.35, men ved ikke hvad mærke vi skal vælge, vil gerne have en der synker lidt hurtigt, vi er plejer kun at fiske på ca 30m så der har det ikke en lige så stor betydning.

Mvh Tue

Venligst Log på eller Opret en konto for at deltage i samtalen

Mere
5 år 2 måneder siden #1105867 af Flemming
Besvaret af Flemming på emne Hej MSK. H...
Hej med jer

Jeg fisker formentligt de fleste weekender i maj, dog undtaget den første, men i kan godt komme med mig ud på noget vragfiskeri som makkerbåd fra Hirtshals eller Skagen, så vi må bare håbe på noget godt vejr, jeg fisker gerne fra ca 60-70 meters dybde og ned til 200 alt efter hvad jeg går efter,
Så vi må lige holde øje med vejret &#128522

Venligst Log på eller Opret en konto for at deltage i samtalen

  • Søren Østergaard
  • Søren Østergaard's profilbillede
  • Offline
  • Platinum Member
  • Platinum Member
Mere
5 år 2 måneder siden #1105866 af Søren Østergaard
Besvaret af Søren Østergaard på emne Hej MSK. H...
her er et link til div positioner i Hirtshals- der er fint med småtorsk på revene tæt på land- men vil i over 2-3 kg så efter min erfaring nød til at gå 15-25 mil fra land.
hovedreglen er inde ved land: fladfisk på sandet th for havnen på 6-8 m vand(se efter garnene, de lokale ved hvor fisken er) og småtorsk på revene vest for havnen
njsk.dk/positioner-omkring-hirtshals/

venlig hilsen team Brumbassen

Venligst Log på eller Opret en konto for at deltage i samtalen

Mere
5 år 2 måneder siden #1105865 af Jesper Lauest
Besvaret af Jesper Lauest på emne Hej MSK. H...
Hej Tue

Vil anbefale Hirtshals, motorvej det meste af vejen, campingplads med fine hytter tæt ved slæbestedet, større chancer for havvejr, super fiskeri.


www.visithirtshals.dk/slaebestedet-hirtshals-gdk667730

Send en mail når tiden nærmer sig, hvis vi kan få det til at passe ind tager vi gerne med ud.

Mvh
Team brumbassen

Venligst Log på eller Opret en konto for at deltage i samtalen

Tid til at oprette siden: 0.218 sekunder
Leveret af Kunena Forum
Vi bruger cookies på Smaabaadsklub.dkPå Smaabaadsklub.dk bruger vi cookies til at give dig en god oplevelse og til at indsamle statistik, der kan være med til at forbedre brugeroplevelsen. Hvis du klikker på et link på Smaabaadsklub.dk, accepterer du samtidig vores cookiepolitik. Læs mere her
ja, jeg accepterer