Hej Webmas...

Mere
13 år 10 måneder siden #1050873 af ukendt bruger
Besvaret af ukendt bruger på emne Hej Webmas...
Sidder her og kigger ud på regnvejret, egentlig lidt småtræt og vel også fiskemæt. Fik helleflynder nr. 30 sidste nat, en pæn fisk på 9,7 kg. Taget på vores lette grej, er det ganske sjovt. helleflynderne i år er, for vores vedkommende, større end de plejer, så det er helt OK. Fik en tillægs torsk på 15,7, den største jeg har fået heroppe. Makrellerne er meget store = +1kg. Kun storsejen glimrer ved sit fravær. Vi har fået nogle lige under de 10 kg, ligesom en lubbe i samme størrelse. Sender hilsener til 11''eren på Røst, håber at jeres stænger brækker og jeres liner knækker.

Venligst Log på eller Opret en konto for at deltage i samtalen

Mere
13 år 10 måneder siden #1050815 af ukendt bruger
Besvaret af ukendt bruger på emne Hej Webmas...
Så er 11''ren landet på Røst, jeg lander selv fra La Gomera tirsdag aften og flyver derop torsdag morgen, håber på en af de store flade til minPR-liste

mvh
Bilag:

Venligst Log på eller Opret en konto for at deltage i samtalen

Mere
13 år 10 måneder siden #1050787 af ukendt bruger
Besvaret af ukendt bruger på emne Hej Webmas...
Bom dia mon amigo Stefano - Mullepigen. Jo, jeg har skam et pisserør i min lille båd :-) Jeg kender godt Vågsboten inde bag Artic Sea Camp, og har også taget flynder derinde. Men der er jo også andre spændende steder og andre spændende fiskearter. I nat vil vi forsøge med rigtigt dybt bundmede ( + 200 )
Fik 11 helleflyndere sidste nat. Håber vi snart render på hinanden igen, og tillykke med din fine flade.

Venligst Log på eller Opret en konto for at deltage i samtalen

Mere
13 år 10 måneder siden #1050781 af ukendt bruger
Besvaret af ukendt bruger på emne Hej Webmas...
Hej Lars, super cool i har fået hul på bylden.
Jeg ved ikke om du ka huske mig fra Bornholm, men det var mig med "Pisserikken"
som jeg ved du i dag har ombord på båden...
Jeg fik held med sild som levende agn inde i bugten, tæt på vores camp, Arctic-Seasport.
Stedet kan varmt anbefales, alle forhold er bare 100% i orden, se evt. www.arctic-seasport.no
Pas på jer selv oppe i det smukke og naturskønne "Saltstraumen" med ønsket om en god sommer og stor fangst til jer alle, Knæk og Bræk.!! vedhæfter lige et stemningsbillede til de resterende "Nordboere"
Bilag:

Venligst Log på eller Opret en konto for at deltage i samtalen

Mere
13 år 10 måneder siden #1050754 af ukendt bruger
Besvaret af ukendt bruger på emne Hej Webmas...
Hej derhjemme. Nu begynder det endelig at gå fremad, for modgang har vi haft rigeligt af. Det meste selvforskyldt, men resten bare skide ærgerligt. Første uheld i ”Hudibrasvall” i Sverige, her ville Transporteren lige have en ny generator ! Heldigvis opdagede vi problemet fredag morgen og nåede lige at blive køreklar kl. 15.30, da værkstedet lukkede. 10 af de lange fattigere, kunne vi så endelig forsøge at indhente de andre 2 både, som var kørt i forvejen. Det lykkedes ikke. Da vi skulle have båden i vandet viste det sig, at gangbroen var gået løs. Så skulle den repareres. Nå, men vi fik endelig læsset grejet i båden og skulle ud og fange en sej og en torsk til fiskefrikadeller til aftensmad. Hvor er SD-søkortet? Alt blev gennemrodet – nul - ingen søkort. Det viste sig, at det selvfølgelig var efterladt derhjemme. Panik og en masse telefonsamtaler – kortet blev afhentet søndag aften og sendt express mandag morgen.
Med papirkortet som følgesvend vovede vi os på flynderjagt. Sild kunne vi ikke finde, men de dybfrosne viste sig at være OK. På det første fiskepas i en vidunderlig nat, fik Thomas ( Team Toby ) sin første helleflynder og 2 mere og jeg selv 2, så blev der ligesom lidt ro om det hele.
Næste dag var vi ude ved masterne for at se, om makrellerne var kommet. Det var de. Store fuldfede kilo-makreller som, når de fik skåret halen af, kunne ligge i den store ABU røgeovn.
I går sejlede vi ud og nød den fantastiske midnatssol, og med fred i sjælen, friskeblod på hænderne og fedtet ind i friskrøget makrel, fandt vi så endelig den ”sjæl” der er så karakteristisk for fiskeriet heroppe i havørnens Saltstraumen.

Venligst Log på eller Opret en konto for at deltage i samtalen

Mere
13 år 10 måneder siden #1050732 af ukendt bruger
Besvaret af ukendt bruger på emne Hej Webmas...
Nå ja så lige et til, hun var 142 cm. lang og vejede 36,6 kg. hvilket gav 25 kg. ren lækker fillet... 10 4 Ib Rene Cairo
Bilag:

Venligst Log på eller Opret en konto for at deltage i samtalen

Tid til at oprette siden: 0.268 sekunder
Leveret af Kunena Forum
Vi bruger cookies på Smaabaadsklub.dkPå Smaabaadsklub.dk bruger vi cookies til at give dig en god oplevelse og til at indsamle statistik, der kan være med til at forbedre brugeroplevelsen. Hvis du klikker på et link på Smaabaadsklub.dk, accepterer du samtidig vores cookiepolitik. Læs mere her
ja, jeg accepterer