Tur til V?...

  • ukendt bruger
  • ukendt bruger's profilbillede Emne forfatter
  • Offline
  • Platinum Member
  • Platinum Member
Mere
20 år 5 måneder siden #1000365 af ukendt bruger
Besvaret af ukendt bruger på emne Tur til V?...
Hejsa Brian<br>
<br>
Læser lige om din fangst på Søen+<br>
<br>
Du skal lære at elkse og sejle på vandet og være i naturen.<br>
<br>
Ny bare at du har fanget en fisk - jeg synes resultatet er flot +<br>
<br>
Vi er ved at være alt for godt vant det er det der problemet. Vi læser / skriver jo kun om fangst turene - ingen skriver om alle 0 turene - dem er det heldivis flest af - ellers var det slet ikke sjovt at fange en fisk +<br>
<br>
Stor hilsen Roufisken

Venligst Log på eller Opret en konto for at deltage i samtalen

  • ukendt bruger
  • ukendt bruger's profilbillede Emne forfatter
  • Offline
  • Platinum Member
  • Platinum Member
Mere
20 år 6 måneder siden #1186489 af ukendt bruger
Tur til V?... blev oprettet af ukendt bruger
Tur til Väneren 27-sept til 17 okt. 2003<br>
<br>
Fiskeriet var ikke hvad jeg havde forventet, men det er det vel sjældent :-).<br>
Jeg fik 10 fisk på en 14-16 dages fiskeri.<br>
Måske gjorde jeg alle ting forkert. Men jeg syntes nu jeg gjorde som jeg plejede.<br>
Selv i sommer syntes jeg fiskeriet var bedre……… generelt set.<br>
Men jeg vil vende frygteligt tilbage engang i uge 44 for at få en revanche match mod denne dejlige sø.<br>
<br>
Man får jo en masse gode råd af de lokale på en tur af den længde og en mand mente at fiskeriet er optimalt når vand temp. Var 8-10 grader. Da jeg kom var den 11-12 og da jeg forlod Mellerud var den 10,5. Så mon ikke temp kommer ned på det ”optimale" i uge 44.<br>
Hvis ikke jeg fanger fisk i uge 44 bliver jeg deroppe til isen lægger sig :-).<br>
De sidste dage fiskede jeg med sikaløje på en Downrigger og set i forhold til de 9 andre stænger fangede denne sikaløje stang overlegent mere end de andre stænger. Så der vil nok blive satset på en 3-4 stænger med sikaløje i uge 44.<br>
Muligvis også på Planerboards. Så kan jeg bare blybelaste linen lidt.<br>
De lokale erhvervs fiskere har også i disse dage indledt fangsten af disse små ”betfisk”. Så der skulle ikke være problemer med at få dem fremskaffet. Jeg stod selv og fangede dem i havnen med min datter på melklister og sænkenet.<br>
De løjer jeg brugte den sidste dag var kun 4-5 cm lange og jeg fik 2 laks på 57 cm. Og en gedde.<br>
Men løjelængden skal efter min opfattelse være ca. 8-10 cm. Det var sådan et par stykker jeg fiskede med de første 2 dage og fik laks.<br>
Jeg fiskede løjerne med 2,5-3 knob. Einar mener at farten skal langt længere ned for at de virker optimalt. Men det dur ikke for så kører woblerne jo ikke ordentligt og der kommer sikkert mange gedder til faddet.<br>
I uge 44 vil jeg også være mere åben overfor andre pladser end megrund. Topgrund, jeppe, hjortens, laxgrund osv. Hvis man tager sin båd på nakken og kører lidt nord for Mellerud kommer man til Tösse. Der er der gjort gode fangster de sidste dage se f.eks www.fiskeland.com og gå ind under rapporter.

Åmål var ligeledes en mulighed. Jeg fiskede der i sommeren 2002.<br>
Det er mit indtryk at der er rigeligt med fisk nede ved Mellerud. Men enten er de ikke rigtigt kommet i hugget eller et det agnen det er galt med ??.<br>
Fiske konkurrencen her fredag, lørdag og søndag taler måske også sit tydelige sprog ?? 38 fisk fredag på 56 både og 42 fisk lørdag på 56 både. Men det kan måske være mig der tolker tallene forkert ??:<br>
Det kan ikke være mit wobler udvalg det er i vejen med. Men jeg var så ”desperat” at jeg i løbet af tiden deroppe fik købt 15-20 nye woblere. Og med dem jeg havde i forvejen giver det vel en wobler til en hver laks i Mellerud området.<br>
De woblere/blink der fiskede godt deroppe for mig var Yozuri Guld Makrel. Bomber i lyse perlemorsfarver med grønne/orange nuancer, Grøn Nothern King og Så selvfølgelig en favorit fra Randers fjord, Rapalla count down Firetiger 9 cm. Det var på Firetigeren og downrigger på 24 fod jeg fik turens største laks på 7 kg. Jeg fik også enkelte fisk på en gul Lappia wobleren som man kan købe af ”lappia JORN” ved slæbestedet eller i Varjöns i vänersborg.<br>
Lappia wobleren skuffede mig lidt denne gang deroppe, for mig har Lappia altid være synonymet med fisk i båden. Men det er også første gang jeg fisker deroppe i efteråret. Men forår og sommer har den ikke svigtet mig.<br>
Men jeg har stadig en uforbeholden tiltro til den……….. Så stor at jeg endda har fået klistermærker af Jorn til at sætte på båden ;-) <br>
De der ”tomic woblere” (de der cigar formede) har jeg også fisket med, men jeg har aldrig fået fisk på dem ???.<br>
<br>
Jeg vil her til sidst takke gud, dronning, fædreland og de svenskere Einar, Peter, bull, Rune osv. der var med til, at jeg hyggede mig gevaldigt deroppe. Og selvfølgelig også Team ”Chrstian Flak” som jeg knævrede med på kanal 71, 10 timer om dagen i uge 40.<br>
Dertil kommer selvfølgelig også Team Pa tolga, som også lagde fra land, Først på kanal 72, så fik vi stryg at Stasi VHF, så efterfølgende blev det på 71.<br>
Ja der var nogle danske ”politi vhfère” som havde gjort sig til dommere over kanal 72. Hvor de kom fra fik vi aldrig at vide. Men selv et par lokale svenskere fik tørt på, hvis de snakkede mere en 7 sek. på kanal 72.<br>
Men jeg tror nok det var nogle af danskerne oppe ved Åmål<br>
Min egen private holdning, og den er sikkert forkert :-) ”lad os da få lidt snak på kanal 72 eller en anden kanal for den sags skyld”.<br>
Jeg syntes i hvert fald at det er forkasteligt, der er nogle der skal være dommere over hvad der bliver sagt, selvom det foregår på 72. <br>
En ting er, at de så skal dømme folk på 72, Men når så dommen skal eksekveres verbalt fra dem, også på kanal 72. Kan det sagtens forgå i et ordentlig og sobert tonefald. Hvis ikke de kan lide snak, så kan de jo bare nøjes med at lytte til kanal 16 som de jo har pligt til :-).<br>
Det er faktisk lidt som de der ”politifolk” i diverse nyhedsgrupper på nettet. Kommer en person til at ”poste” et indlæg der er bare lidt ”ved siden af” så bliver de straks meldt til abuse politi, futtet og alle mulig andre doske internet udtryk.<br>
<br>
Nok om det, jeg skal da også huske Team Svanen som jeg også snakkede lidt hyggeligt med. Ligeledes var der Team JB som lavede de meste fantastiske bøffer ifølge Einar julemand. Det var noget med noget kød med en Bacon ring omkring og så var der op til flere pander af dem :-).<br>
Einar sad og fik julelys i øjnene og hans skæg blev mere hvidt end normalt da han berettede om de bøffer. Så var der også Team Charlie 23 (tror jeg nok de hed). Det var vist nok Palle Thomsen og makker i deres dejlige båd. Jeg tror nok den havde det hele incl. Kaffemaskine og ekspresso.<br>
Jeg kunne sagtens forstille mig jeg godt selv kunne få hang til at sidde i et opvarmet cockpit og drikke min varme kaffe mens jeg surfede på internet samtidig me

Venligst Log på eller Opret en konto for at deltage i samtalen

Tid til at oprette siden: 0.132 sekunder
Leveret af Kunena Forum
Vi bruger cookies på Smaabaadsklub.dkPå Smaabaadsklub.dk bruger vi cookies til at give dig en god oplevelse og til at indsamle statistik, der kan være med til at forbedre brugeroplevelsen. Hvis du klikker på et link på Smaabaadsklub.dk, accepterer du samtidig vores cookiepolitik. Læs mere her
ja, jeg accepterer