Tur til V?...

  • ukendt bruger
  • ukendt bruger's profilbillede Emne forfatter
  • Offline
  • Platinum Member
  • Platinum Member
Mere
20 år 5 måneder siden #1000301 af ukendt bruger
Besvaret af ukendt bruger på emne Tur til V?...
Tak for en god historie;-)<br>
Seven11Eleven

Venligst Log på eller Opret en konto for at deltage i samtalen

  • ukendt bruger
  • ukendt bruger's profilbillede Emne forfatter
  • Offline
  • Platinum Member
  • Platinum Member
Mere
20 år 5 måneder siden #1186492 af ukendt bruger
Tur til V?... blev oprettet af ukendt bruger
Tur til Väneren 28-10-03 til 1-11-03<br>
<br>
Jeg var kom hjem fra Väneren d 17 okt for der var et job der skulle laves. Men jeg lod min båd stå deroppe for jeg syntes ikke jeg var færdig med den laksene deroppe endnu :-).<br>
Så da jobbet i syd Sverige var færdigt. Kørte endnu en gang op til Mellerud for at prøve lykken. Jeg ankom tirsdag aften d 28-10. Min båd og grej stod som jeg havde efterladt den……….dejligt. <br>
Jeg sov længe onsdag morgen og havde først sat stænger kl 10.30 ved topgrund og tøffede så ud mod Jeppes grund hvor mere eller mindre hele den danske flåde fra JSK lå og fettede rundt. JSK fangede godt ude ved Jeppes mellem ca. 11.00 og 12.00. Men jeg kom aldrig så langt. Jeg lå og fiskede et lille stykke fra Jeppes ind mod topgrund på 20 m. og ude ved Megrund. Jeg fik ingen fisk den dag.<br>
Torsdag var jeg tidligt på færde og havde sat 6 stænger et lille stykke fra topgrund ud mod jeppes og var ved at sætte downriggerne med sikaløje, da det sagde smak kl. 7.21 på den inderste stang på bagbords planerboards. Jeg fightede fisken og fik den langt om længe indenbords. Det var en laks på omkring 7 kg. Jeg ved det ikke præcist, da min vægt kun går til 5 kg. (jeg regner ikke med at fange større fisk end 5 kg). Den havde hapset min bomber wobler med Kristian Flak farverne. Den var en wobler jeg havde købt, da Kristian Flak et par uger tidligere havde haft sucess med den.<br>
Jeg fik ikke mere den dag ud over et par gedder ved Ellasgrund. JSK og Einar julemand fik mange tilbud og fisk i bådene dog var der vist både der ikke fik fisk. Sole og Skyum i deres gule badekar lå og fiskede sammen med en svensker de kendte. Svenskeren skovlede fisk i båden og Skyum og Soele skovlde bare vandmænd og luft kasteller :-) . Dog fik de lidt fiske senere på dagen. <br>
Per schmidt og makker i Rougfisken prøvede Megrund og fik ingen fisk som mig dagen før.<br>
Team No Name havde også godt fiskeri den dag. Ligeledes havde Einar fra Danmark i Uttern. Han fik 2 fisk i båden og mistede et par stykker.<br>
Fredag var det lagt brænde i kakelovnen. Der blæste rimeligt meget. Og jeg var den første der havde båden i vandet. JSK kom lidt senere og flere ville ikke gå ud. Jeg sejlede ud og meldte tilbage på kanal 72 at bølgerne maks. Var 1 m høje og man godt kunne fiske. Dog var der kun Per schmidt og makker og en båd mere der tog ud. Vi lå og fettede lidt rundt ude ved Jeppes, da jeg så mågesjov ud mod Bananen. Rougfisken var på vej i en helt forkert retning vistnok ned mod Ellas og Jeppes. Jeg kaldte Schmidt om mågerne. Og han meldte tilbage at det kunne han da godt prøve. Så vi tøffede ud mod mågerne. Vi lå så 3 både (en svensker også tror jeg ) derude. Vi fiskede lidt derude og der skete ikke noget. Så jeg satte kursen indad mod topgrund. Så skete det vilde. Schmidt fik 3 fisk på vel bare 20 min, på omkring 65 cm. Og jeg fik en prut at pille i :-).<br>
Jeg vendte rundt og tøffede videre derude ved mågerne. Der skete ikke noget for mig. Så når man keder sig lidt kigger, man jo lidt her og der. Så jeg at folkene Rougfisken rodede gevaldigt rundt i båden. De så ud til de havde motor problemer. Senere viste det sig, at de vist havde kludret alle mulige liner. Sideplanere osv. Sammen. Tidligere havde de vist også tabt en offshore sideplaner. Jeg fik i hvert fald tilbud om findeløn hvis jeg skulle falde over en derude :-).<br>
Men sådan er det jo når man er hardcore Trolling fisker. Man kan ikke altid se lige hård ud i sin flydedragt og mange hk. I røven :-).<br>
Jeg tabte selv et planerboards om Torsdagen som Einar julemand var ved at sejle ned. Så jeg blev ekskluderet af formanden for Quicksilver klubben.<br>
Ja vi der sejler Quicksilver har et specielt forhold indbyrdes og meget stramme klubregler. Vi anser os jo bedre en dem der fisker Ørnvik, shetland, Uttern osv. Derfor er det utilgiveligt, at lave ureglementerede manøvrerer såsom at tabe fisk og planerbords. Så jeg er blevet pålagt at sejle med Ørnvik stafferinger på min båd de næste 4 måneder.<br>
Det skal nævnes at Quicksilver er et så respekteret mærke i Sverige, at vi ikke er blevet pålagt af det svenske trolling forbund, at ligger under for Styrebords vigepligten som alle andre både er det på Väneren. Vi Quicksilvere kan stort set sejle, som det passer os. Det samme gælder 3 knob reglen i Sunnanå havn. Vi må sejle 17 knob.<br>
Jeg fik en laks den dag inde mod topgrund på ”12 meteren”. Det bed på en kraftig forkortet sikaløje på downriggeren i et anchovey special hoved. Jeg havde taget en løje på 10-13 cm og kortet ned til 5 cm. Jeg havde dog en solid fisk på lidt før 12 meteren på en bomber. Men det var kun 10-12 sek. Men knarren lød som dagen før da jeg fangede den på 7 kg.<br>
Især her efter jeg har fået Dawia sg 47 hjul, med en højlydt knarre, er det federe end nogensinde at få solid fisk på krogen.<br>
Jeg tror faktisk at det er de sekunder jeg nyder mest ved fiskeriet. Det er når knarren går for fulde skrald og der flyver line af hjulet. Det at fighte fisken og lande den er også fint, men alligevel ikke det samme.<br>
Når knarren hviner, så ved man, man har fået belønning for sin indsats. Dog bliver jeg temmelig skuffet, når man så ser det er en sømkasse der dukker op inde ved båden. Man kan dog som regel mærke om det er sølvtøj eller gedde der hugger. Dog syntes jeg ofte at større laks godt kan vise ”gedde taktik” i starten af fighten. Altså gå dybt og trægt. Men det roder de som regel bod på når de ser mit grimme fjæs.<br>
Som jeg måske har skrevet tidligere så er gedder gode nok. Men hver ting til sin tid. Og når jeg fisker efter laks vil jeg altså have laks i båden og ikke gedde. Hvis jeg vil fange gedde sætter jeg en stor grim wobler på og et stålforfang. Og ikke lækre, smækre, slanke woblere på.<br>
Gedderne har det også med at maltraktere den fine overfladefinish der er på woblerne og de har vel kostet mig 10-15 woblere i år som de simpelthen har spist. En dag i sommers mistede jeg 4 woblere på en dag. Så syntes j

Venligst Log på eller Opret en konto for at deltage i samtalen

Tid til at oprette siden: 0.148 sekunder
Leveret af Kunena Forum
Vi bruger cookies på Smaabaadsklub.dkPå Smaabaadsklub.dk bruger vi cookies til at give dig en god oplevelse og til at indsamle statistik, der kan være med til at forbedre brugeroplevelsen. Hvis du klikker på et link på Smaabaadsklub.dk, accepterer du samtidig vores cookiepolitik. Læs mere her
ja, jeg accepterer