Viking tr?...

Mere
20 år 5 måneder siden #1000321 af ukendt bruger
Besvaret af ukendt bruger på emne Viking tr?...
hej der<br>
<br>
Hvad er egentlig argumentet for at holde JSK stævner fra Grenå ??.<br>
Det kan da ikke være fordi fiskeriet er utroligt godt. Er det fordi de har gode faciliteter ??.<br>
Randers fjord og udmundingen af fjorden kan på en god dag sagtens hamle op med Grenå på en god dag.<br>
Men jeg har nu aldrig haft rigtig fidus til det der Grenå fiskeri. Ved DM her i sommer havde jeg også den opfattelse man skulle sejle af pommeren til over forbi anholt for at komme ind på de første pladser på præmielisten. Ret mig endelig hvis jeg tager fejl.<br>
Fiskeriet fra Grenå ligger jo ikke meget mere beskyttet for vind og vejr end hvis man fisker længere sydpå eller nordpå på vores dejlige jydske kyststrækning. Jeg er da også af den overbevisning at der findes bedre allround fiskeri et eller andet sted på den jydske østkyst end Grenå. Et sted hvor der måske også var lige bedre mulighed for at finde læ end det er ved Grenå ??.<br>
Men jeg er ikke ekspert på området.<br>
<br>
mvh<br>
<br>
Brian<br>

Venligst Log på eller Opret en konto for at deltage i samtalen

Mere
20 år 5 måneder siden #1000320 af ukendt bruger
Besvaret af ukendt bruger på emne Viking tr?...
Jeg syntes det var den rigtige belutning, at flytte konkurrencen fra Grenå til Randers fjord (for det så sgu da<br>
"træls" ud ude over havet)At der så ikke rigtig var nogen fisk i fjorden, er en anden sag, for vi kom jo ud at fiske,og det er 100 gange bedre end bare aflyse stævnet.<br>
Frem over syntes jeg også man skal se efter alternative<br>
fiskemugligheder i tilfælde af lor.. vejr, så både store og små både kan være med.<br>
Selvom der gik noget tid med at flytte fra Grenå til Randers<br>
så det blev en kort fiskedag, blev det jo igen et rigtig godt og sjovt stævne.<br>
End of Line.....

Venligst Log på eller Opret en konto for at deltage i samtalen

  • Henrik Soele
  • Henrik Soele's profilbillede Emne forfatter
  • Offline
  • Premium Member
  • Premium Member
Mere
20 år 5 måneder siden #1186496 af Henrik Soele
Viking tr?... blev oprettet af Henrik Soele
Viking træf 2003<br>
<br>
Med en vejrmelding på 7 - 8 m/s fra ren øst og udgangspunkt fra Grenå var det med meget forskellige meninger og følelser at det blev besluttet ikke at melde ud med en aflysning fredag kl. 1500 på telefonsvareren!<br>
<br>
Arrangementet som også var en del af det interne klubmesterskab i JSK kun nemt lave helt om på den foreløbige placering.<br>
<br>
Lørdag morgen, hvor vejret viste at metrologerne denne gang havde ret og det vitterlig blæste de 7 - 8 m/s de havde lovet og med nye meldinger fra DMI og mulighed for tiltagende vind senere på dagen blev det valgt at flytte til Udbyhøj syd, hvor der godt nok ikke ville være læ for vinden, men idet mindste kun små bølger inde i Randers fjord.<br>
<br>
Få af de 19 deltagende teams forsøgte fiskeriet uden for fjorden men de fleste gav hurtigt op og sejlede ind ad i stedet. Da dagen sluttede var der kun fanget et par undermåler ørreder og 5 både havde fundet skrubberne inde i fjorden.<br>
<br>
Resultatet af dagen blev:<br>
<br>
1 Team Plom, Skrubbe på 39,0 cm / 0,68 kg<br>
2 Team Soele, Skrubbe på 33,7 cm / 0,49 kg<br>
3 Team Loch, Skrubbe på 30,0 cm / 0,32 kg<br>
4 Team Fætter, Skrubbe på 30,3 cm / 0,27 kg<br>
5 Team Hanlis, Skrubbe på 30,7 cm / 0,26 kg<br>
<br>
<br>
Om et arrangement skal gennemføres fra Grenå når der meldes 7 – 8 m/s fra Øst, kan diskuteres meget og det er nok også at forvente at mange vælger at blive hjemme og dem der kommer nok er dem med de større både og som ikke bor så langt fra Grenå.<br>
<br>
Men hvordan er Jeres meninger om det – hvad mener I vi bør gøre hvis vi kommer ud for det samme igen.<br>

Venligst Log på eller Opret en konto for at deltage i samtalen

Tid til at oprette siden: 0.162 sekunder
Leveret af Kunena Forum
Vi bruger cookies på Smaabaadsklub.dkPå Smaabaadsklub.dk bruger vi cookies til at give dig en god oplevelse og til at indsamle statistik, der kan være med til at forbedre brugeroplevelsen. Hvis du klikker på et link på Smaabaadsklub.dk, accepterer du samtidig vores cookiepolitik. Læs mere her
ja, jeg accepterer