Hej allesa...

  • Jørgen Müller
  • Jørgen Müller's profilbillede
  • Offline
  • Platinum Member
  • Platinum Member
20 år 4 måneder siden #1000427 af Jørgen Müller
Besvaret af Jørgen Müller på emne Hej allesa...
Hej Martin<br>
<br>
Inden du går ud og investerer i trollingudstyr, så prøv lige at forestille dig, hvad og især hvor det skal bruges, for det er absolut ikke lige meget om du vil fiske i fjordene med ca. 10 meter vand, eller på Bornholm/Simrishamn med vanddybder på 80 meter eller mere. Med det mener jeg selvfølgelig at du skal tage højde for, hvor tung et lod din dowrigger kan klare. Hvor skal din downrigger monteres? har du brug for teleskopstang så wiren ikke går ind i motoren når du drejer?<br>
Angående hjulet er det rart med en tæller, men nødvendig er den ikke, for man kan "bare" tælle omgange for lineføreren. Vigtigere er hvor meget linie hjulet kan tage og om der er en ordentlig bremse.<br>
Bruger selv SG47 da det har en linekapasitet på ca. 400 m 0.38 men bremsen er ikke noget at råbe hurra for, og så har det været meget svært at skaffe reservedele, men det er formentlig løst nu.<br>
Spiller prisen ingen rolle vi jeg afgjort foretrække et Penn eller det nye Shimano med linefører, men prisen er derefter.

Venligst Log på eller Opret en konto for at deltage i samtalen

  • ukendt bruger
  • ukendt bruger's profilbillede Emne forfatter
  • Offline
  • Platinum Member
  • Platinum Member
Mere
20 år 4 måneder siden #1000420 af ukendt bruger
Besvaret af ukendt bruger på emne Hej allesa...
Hej - Det er også muligt at købe Daiwa AD47 til 799,- på www.intergrej.dk

Et nyt produkt, kender det ikke, men det billigere end SG47.<br>
Pøj pøj med det.<br>
<br>
Lasse BJ

Venligst Log på eller Opret en konto for at deltage i samtalen

  • ukendt bruger
  • ukendt bruger's profilbillede Emne forfatter
  • Offline
  • Platinum Member
  • Platinum Member
Mere
20 år 4 måneder siden #1000417 af ukendt bruger
Besvaret af ukendt bruger på emne Hej allesa...
hej der<br>
<br>
Jeg har selv dawia sg 47 lc som jeg er fuldt ud tilfreds med. Før jeg fik dem brugte jeg diverse ambasadur hjul, som også virkede super. Men de har ikke line tæller. Dog er abu nu kommet med et 6500 hjul som har digital linetæller. Jeg har set det i sverige og i Usa på nettet (cabelas.com). Hvis du har et begrænset budget (der er jo mange ting man skal have som trolling fisker)så vil jeg selv vælge at kigge på de billigere multiruller som f.eks okuma magda pro som vel koster 300-400 kr. Jeg har selv et og det er med linetæller og det er jeg faktisk godt tilfreds med. Dog har jeg hørt at alle ikke er tilfredse med det. Men man skal jo lige holde hjulet sammen med prisen. Jeg tror faktisk jeg købte mit til 200 kr i www.haarbenzinbutik.dk i sin tid.

Shimano er også kommet med en multirulle med linetæller. Jeg så den i den nye nummer af fiskefeber. Men det er dyrt. I det nye nummer af FTK klubbladet har Masnedø marinecenter (www.mmc.dk)cannon unitroll m. drejebase til 6000 for 2 stk !!. Det er lang tid siden jeg har set den pris.

Hvis du har yderligere spørgsmål er jeg sikker på du er velkommen til at stille dem her. Der sidder sikkert andre "kloge hoveder" end mig der er parate til at svare :-)<br>
<br>
mvh<br>
<br>
Brian

Venligst Log på eller Opret en konto for at deltage i samtalen

  • ukendt bruger
  • ukendt bruger's profilbillede Emne forfatter
  • Offline
  • Platinum Member
  • Platinum Member
Mere
20 år 4 måneder siden #1186517 af ukendt bruger
Hej allesa... blev oprettet af ukendt bruger
Hej allesammen<br>
Vi står overfor at skulle invistere i noget trollinggrej til vores båd! <br>
Vi skal i første omgang bruge 4 trollinghjul og 2 downriggere, (vi har købt 4 stænger)<br>
Vi har naturligvis overvejet Daiwa SG47 som vi har set til ca. 1000,- pr stk. Er der nogen der kender et godt alternativ eller en bedre pris?<br>
Vi er blevet anbefalet Canon Uni-troll, men hører gerne på andre bud/ideer. <br>
Vi er endnu uerfarne indenfor trolling, men har trukket lidt rundt med et par "Slide-divere" uden held.<br>
Vi håber på lidt respons og glæder os til at ses på havet<br>
Steen og Martin<br>
"Bubbly"<br>
PS: Vi har læst "Småbådsfiskeri" :o) Så vi har det teoretiske fint på plads, mener vi :o)

Venligst Log på eller Opret en konto for at deltage i samtalen

Tid til at oprette siden: 0.174 sekunder
Leveret af Kunena Forum
Vi bruger cookies på Smaabaadsklub.dkPå Smaabaadsklub.dk bruger vi cookies til at give dig en god oplevelse og til at indsamle statistik, der kan være med til at forbedre brugeroplevelsen. Hvis du klikker på et link på Smaabaadsklub.dk, accepterer du samtidig vores cookiepolitik. Læs mere her
ja, jeg accepterer