Trollingfi...

  • ukendt bruger
  • ukendt bruger's profilbillede Emne forfatter
  • Offline
  • Platinum Member
  • Platinum Member
Mere
20 år 3 måneder siden #1186549 af ukendt bruger
Trollingfi... blev oprettet af ukendt bruger
Trollingfiskeri på dk4<br>
Jeg har før med interesse set mads hussings fiskeprogrammer. Idag havde kæresten så optaget "trollingfiskeri" til mig. Så da jeg jeg kom hjem fra arbejde lagde jeg mig fladt ned på sofaen og tændte videoen.<br>
Der kom ikke nogen revolutionerende nye oplysninger frem under solen mens de trollede uden for Vedbæk. <br>
Men jeg syntes det var en rigtig hyggelig fisketur på 4-5 timer som var kortet ned til en halv time.<br>
Og ham der Jan Veiby som trollede med Mads Hussing fremstod (ifølge mig) som en af de ypperste repræsentanter for racen Homotrollingsapiens :-). Venlig, snaksalig og large med diverse fisketips.<br>
<br>
Der var engang man kunne se fiskemagasinets programmer over internettet og det kan man stadig. Men nu skal man være medlem af dk4 klubben for at se dem og det koster 150 kr om året.Og det er vel de færreste der vil betale det. <br>
<br>
<br>
www.Fiskemagasinet.dk skriver de om programmet )som foriøvrigt igen bliver sendt 4 januar kl 5.30)

Denne gang skulle "Fiskemagasinet" ud på Øresund for at fange havørred og selvfølgelig torsk. Når man troller efter havørred, fanger man rigtig mange torsk ind imellem. Det gjorde vi også denne dag, dog udeblev havørrederne. Jeg havde Jan Veiby med som gæst, og hans endeløse række af historier og anekdoter gjorde dagen og programmet godt.<br>
<br>
Vi prøvede flere forskellige steder, blandt andet steder hvor Jan havde fanget havørred over 10 kg. Det lykkedes desværre ikke denne dag, hvor vejr og vind ellers var med os. Vi var kun ude i lidt over 4 timer, og selvom trollingfiskeri kan ligne erhvervsfiskeri med de mange stænger man bruger, så viser mange undersøgelser at der skal bruges rigtig mange timer på at fange havørreder.<br>
<br>
Der blev lavet nogle undersøgelser i forbindelse med de fleste konkurrencer der blev afholdt for et par år siden, og konklusionen blev at der skulle 56 timers fiskeri per stang for at fange én havørred. Og konkurrencerne bliver jo afholdt i højsæsonen de pågældende steder, og man må formode at deltagerne fisker effektivt i en konkurrencesituation.<br>
<br>
mvh<br>
<br>
Brian<br>
<br>
<br>

Venligst Log på eller Opret en konto for at deltage i samtalen

Tid til at oprette siden: 0.114 sekunder
Leveret af Kunena Forum
Vi bruger cookies på Smaabaadsklub.dkPå Smaabaadsklub.dk bruger vi cookies til at give dig en god oplevelse og til at indsamle statistik, der kan være med til at forbedre brugeroplevelsen. Hvis du klikker på et link på Smaabaadsklub.dk, accepterer du samtidig vores cookiepolitik. Læs mere her
ja, jeg accepterer