STORHEDSVA...

Mere
20 år 3 måneder siden #1000627 af Steen Højager
Besvaret af Steen Højager på emne STORHEDSVA...
Tjah - hvad størrelse?<br>
Der er tit både ude derovre på 4 - 4,5 meter, men på denne tid af året er vejret så ustabilt, at man skal have muligheden for at tage derover og se på det. Du kan ikke sidde herhjemme og være sikker på at kunne komme ud - og det gælder også større både. Det skal prøves 'live'. Det skifter utroligt hurtigt, så jeg er helt enig i den med at være et par både, der følges. <br>
Det kan altså sagtens lade sig gøre - på den rigtige dag!<br>
Mvh. Steen <br>

Venligst Log på eller Opret en konto for at deltage i samtalen

  • ukendt bruger
  • ukendt bruger's profilbillede Emne forfatter
  • Offline
  • Platinum Member
  • Platinum Member
Mere
20 år 3 måneder siden #1000624 af ukendt bruger
Besvaret af ukendt bruger på emne STORHEDSVA...
Ja, hvilken bådstørrelse...<br>
<br>
Jeg startede i sin tid i Simris med en 14 fods ½ hardtop båd, men med en 50 Kk i rumpen på den. Jeg tror det bedste ville være at prøve sig frem. Der gives ofte vejrudsigter på VHF´en fra Jan, så det skal du nok ikke bekymre dig om. Generelt vil jeg sige, at prøv det og føl dig frem, selv aldrig ud alene båd, men gerne i "rumpen" på nogle andre, og vurder så situationen som du føler den.<br>
Det er ingen skam at tage ind, hvis du føler det er for hårdt, heller ikke hvis andre ikke gør det.<br>
Selv tæt under land (Husk fredningsgrænsen) er der rimeligt store fisk.<br>
Altså, med den vejrudsigt de lover lige nu til og med fredag, ville jeg godt turde vove forsøget.<br>
<br>
Knæk og bræk !

Venligst Log på eller Opret en konto for at deltage i samtalen

  • ukendt bruger
  • ukendt bruger's profilbillede Emne forfatter
  • Offline
  • Platinum Member
  • Platinum Member
Mere
20 år 3 måneder siden #1186573 af ukendt bruger
STORHEDSVA... blev oprettet af ukendt bruger
STORHEDSVANVID<br>
Man sidder jo med en stor lyst i hjertet til og pakke bilen og suse afsted til Simrishamn med alle de fangstraporter der tikker ind derfra. Samt så er den ene, og derefter den anden afsted. Men det korte af det lange er, hvad er minimum "limit" (krav) til bådstørrelsen? Efter at have set Trolling i Skandinavien, ser man folk i mindre åbne joller lastet med 3 mand og ikke mange cm fribord udenfor simris - men det er jo også i solskin, vejret kan vi jo ikke bestemme over, men "alle" jer der nu har fisket gennem længere tid fra Simris, må have et indtryk af hvor stabilt vejret er? Jeg har selv en 16 fods styrepultsjolle, med en lille hardtop motor-strl. er ikke det vilde 15 hk, og tænker, njaar den er nok lige bette nok til at smutte ud i derfra...? <br>
Mvh

Venligst Log på eller Opret en konto for at deltage i samtalen

Tid til at oprette siden: 0.152 sekunder
Leveret af Kunena Forum
Vi bruger cookies på Smaabaadsklub.dkPå Smaabaadsklub.dk bruger vi cookies til at give dig en god oplevelse og til at indsamle statistik, der kan være med til at forbedre brugeroplevelsen. Hvis du klikker på et link på Smaabaadsklub.dk, accepterer du samtidig vores cookiepolitik. Læs mere her
ja, jeg accepterer