Hej !<br> ...

  • ukendt bruger
  • ukendt bruger's profilbillede Emne forfatter
  • Offline
  • Platinum Member
  • Platinum Member
Mere
20 år 3 måneder siden #1000754 af ukendt bruger
Besvaret af ukendt bruger på emne Hej !<br> ...
C&R<br>
Problematikken kører til tider på www.123nu.dk og C&R sprøgsmålet kan virkelig bringe sindene i kog.

Nogle tilhængere af C&R mener at det er uetisk at tage flere fisk med hjem end man selv kan spise. Hvor meget kan man så spise ?, ja det er jo så et vurderings spørgsmål :-)<br>
Nogle modstandere af C&R mener, at hvis ikke man tager fisken med hjem, ja så er det at "lege" med maden (læs fisken) og det er også uetisk.<br>
Personligt er jeg imod for mange regler og foretrækker selvjustis blandt lystfiskere. Jeg mener, det til dels må være op til den enkelte hvad der er rigtigt i den aktuelle fangst/fiske situation. (fisker man en gang om året er det måske ikke forkert at gå seriøst til fadet ?)<br>
Men i forbindelse med Simris sagen her. Vil jeg nok personligt tage det standpunkt.<br>
At vi er "gæster" hos vores broderfolk i Sverige og derfor skal vi danskere opføre os ordentligt med mht. fiskeriet, "rampe etik", styrebords vigepligt, rengøring af fisk m.v. Så vi er velkomne derovre igen.<br>
Det vil være et alvorligt tilbageslag for danske trollingfiskere, hvis vi fik et dårligt ry i Sverige.<br>
Jeg er derfor også parat til at "indordne" mig under en form for selvjustis mht. antal fisk.<br>
For mig er det ikke fisk i fryseren eller "efter salg" af fisk der tæller. Det er fighten og det kick det giver når knarren kører for fulde knald :-)<br>
<br>
mvh<br>
<br>
Brian<br>
FTK/JSK<br>

Venligst Log på eller Opret en konto for at deltage i samtalen

  • ukendt bruger
  • ukendt bruger's profilbillede Emne forfatter
  • Offline
  • Platinum Member
  • Platinum Member
Mere
20 år 3 måneder siden #1000752 af ukendt bruger
Besvaret af ukendt bruger på emne Hej !<br> ...
begrænsninger er jo gode nok... og dog. jeg kan læse at flere personer tager til sverige for at fiske laks , ja i tide og utide og det er jo godt for dem, og ja de fanger mange laks på en sæson.. og hvad så ?? jeg tænker bare på om denne begrænsning som i snakker om også skal gælde os der kun er der ovre 1 til 2 gange på en sæson det hænger jo ikke sammen ..det er jo ikke et ørredbasin ( put and take ) sø vi sejler rundt i . jeg tror det bør være op til folk egen moral om de syntes det er fair at lande 10-15 laks pr dag . husk folk der fisker meget tager som regel kun fisk på 5 kg og der over med hjem hvis de skovler fisk ind.. det er mine tanker vedrørende denne diskution.

Venligst Log på eller Opret en konto for at deltage i samtalen

Mere
20 år 3 måneder siden #1000740 af Steen Højager
Besvaret af Steen Højager på emne Hej !<br> ...
HELT enig!<br>
6 laks er mange - og burde alt andet være rigeligt! <br>
Det er IKKE rimeligt, at lande 30, 15 eller 12 stk på een dag!<br>
Mvh. Steen

Venligst Log på eller Opret en konto for at deltage i samtalen

  • ukendt bruger
  • ukendt bruger's profilbillede Emne forfatter
  • Offline
  • Platinum Member
  • Platinum Member
Mere
20 år 3 måneder siden #1000734 af ukendt bruger
Besvaret af ukendt bruger på emne Hej !<br> ...
Jeg kan kun bakke initiativet om 6 laks pr. dag pr. båd op. Selvom fiskeriet i Simris er helt unikt for øjeblikket, så hører det bestemt til sjældenhederne at fange 6 laks på een dag. Og hvis man en dag skulle fange flere, ja så sætter man dem selfølgelig ud igen. Så fangstbegrænsingen er kun mere end rimelig, ja faktisk kunne den for min skyld gerne ligge på 5 stk.

Venligst Log på eller Opret en konto for at deltage i samtalen

  • ukendt bruger
  • ukendt bruger's profilbillede Emne forfatter
  • Offline
  • Platinum Member
  • Platinum Member
Mere
20 år 3 måneder siden #1000733 af ukendt bruger
Besvaret af ukendt bruger på emne Hej !<br> ...
ja det er et ømt punkt, det løber rygter om at der er nogle som financere deres ture ved salg af laks. Ikke godt. Personlig mener jeg at de 6 laks i båden er helt ok. Personlig kan jeg godt nøjes med mindre også, man kan jo genudsætte, der er hugget og figten som er ren adrenalin for mig.

Venligst Log på eller Opret en konto for at deltage i samtalen

  • ukendt bruger
  • ukendt bruger's profilbillede Emne forfatter
  • Offline
  • Platinum Member
  • Platinum Member
Mere
20 år 3 måneder siden #1186606 af ukendt bruger
Hej !<br> ... blev oprettet af ukendt bruger
Hej !<br>
Jeg vil med dette inlæg lægge op til en vigtig diskusion, ang. vor mang laks/havørder det er rimligt at tage med hjem efter en dags fiskeri.<br>
Jeg tænker specilt på det fantasiske fiskeri det er i Simrishamn for tiden.<br>
Jeg synes at det antal som Jan Ljungrenn har foreslået (6 fisk pr. dag pr. båd) er yderst rimligt. Alle vi danske trollingfisker skal jo ikke glemme at vi trods alt kun er gæster på den anen side. Hvad synes i ??

Venligst Log på eller Opret en konto for at deltage i samtalen

Tid til at oprette siden: 0.221 sekunder
Leveret af Kunena Forum
Vi bruger cookies på Smaabaadsklub.dkPå Smaabaadsklub.dk bruger vi cookies til at give dig en god oplevelse og til at indsamle statistik, der kan være med til at forbedre brugeroplevelsen. Hvis du klikker på et link på Smaabaadsklub.dk, accepterer du samtidig vores cookiepolitik. Læs mere her
ja, jeg accepterer