"For udenf...

  • ukendt bruger
  • ukendt bruger's profilbillede Emne forfatter
  • Offline
  • Platinum Member
  • Platinum Member
Mere
20 år 2 måneder siden #1000889 af ukendt bruger
Besvaret af ukendt bruger på emne "For udenf...
vedr.artikkel i fiskefeber.<br>
Jeg syntes det er lidt synd at tage et billede af en laks der ligger i noget <br>
blod.For det første stiller det jo os trollingfiskere i dårligt lys,og for det andet er det jo lige nu vi oplever et kanon godt fiskeri,som der jo ellers er meget langt imellem at opleve.Jeg syntes fiskefeber skulle fortsætte med at tage de gode og flotte billeder af glade lystfiskere med fine fangster.Og så må der også gerne være lidt mere om trollingfiskeri i resten af landet.<br>
mvh.Per Pedersen.

Venligst Log på eller Opret en konto for at deltage i samtalen

  • ukendt bruger
  • ukendt bruger's profilbillede Emne forfatter
  • Offline
  • Platinum Member
  • Platinum Member
Mere
20 år 2 måneder siden #1000888 af ukendt bruger
Besvaret af ukendt bruger på emne "For udenf...
Jeg vil da også lige komme med en kommentar.Jeg har også læst Fiskefeber og set lidt på den Svenske debat, og jeg synes at ordet udenforstående kan være nøglen.<br>
Det virker som en blanding af misundelse kombineret med "uvidenhed", men det kan vi måske selv gøre lidt ved.Hvad f. eks med flere informationer om vores fiskeform til andre lystfiskere som tror at vi altid tonser fisk op i vores både. Hvis flere bliver indforstået med vores slags fiskeri, kan det måske rydde nogle misforståelser af vejen. Personligt har jeg glimrende med at fiske efter fisk som er på jagt efter føde, men det er vel en smagssag.<br>
<br>
Mvh<br>
<br>
John Rasmussen<br>
<br>

Venligst Log på eller Opret en konto for at deltage i samtalen

  • ukendt bruger
  • ukendt bruger's profilbillede Emne forfatter
  • Offline
  • Platinum Member
  • Platinum Member
Mere
20 år 2 måneder siden #1000887 af ukendt bruger
Besvaret af ukendt bruger på emne "For udenf...
Hej Brian,<br>
<br>
Som du fremlægger det i dit indlæg er der to sager/emner, hvor du er utilfreds og kritiserer med fiske-feber:<br>
<br>
1: Lakse/grinde-drabet.<br>
2: Stortorsk for enhver pris.<br>
<br>
For at starte med deres indlæg "Stortorsk for enhver pris", syntes jeg det er fint at Fiskefeber sætter fokus på fiskeriet med to trekroge(een over pirken i den øverste springring). Hele omdrejningspunktet i debatten ang. bulefiskeri afhænger jo af om man bevidst fisker efter at fejlkroge/hugge fisken. Og i så fald er det ulovligt. Man må derfor umiddelbart konkludere, at en trekrog i øverste springring ikke sidder der for at lokke, men derimod for at hugge- og som burde være bandlyst, blandt torskefiskere, med bare en smule selvjustits...<br>
<br>
Angående Fiskefebers artikel "Sydsverige i topform" og citatet "For udenforstående kan det let få karakter af grindedrab", synes jeg man skal vedhæfte sig ordet "for udenforstående": Det er jo netop her Fiskefeber, ifølge min mening, prøver at komme tingene i forkøbet. De skriver jo netop at tingene ikke forholder sig sådan, men manglende oplysning kan bidrage til en forvrænget holdning. <br>
Og selvom jeg selv fisker derovre forholdsvis tit, ville jeg da ikke have noget imod en lidt mere konsekvent udført fangstbegrænsning, end den der foreligger nu. <br>
<br>
Bedste hilsner<br>
<br>
Frederik.

Venligst Log på eller Opret en konto for at deltage i samtalen

  • ukendt bruger
  • ukendt bruger's profilbillede Emne forfatter
  • Offline
  • Platinum Member
  • Platinum Member
Mere
20 år 2 måneder siden #1000886 af ukendt bruger
Besvaret af ukendt bruger på emne "For udenf...
hej Tommy<br>
<br>
Det var da godt nok hurtigt svar :-). Men jeg har nu observeret at du er ivrig skribent herinde :-)<br>
<br>
Jeg har gået og tygget på artiklen en uges tid. OG så nu her iaften tænkte jeg. NEJ det vil jeg sq ikke finde mig i :-). Så med risiko for liv og lemmer skrev jeg indlægget.<br>
Jeg har også sendt det til Peter kirkeby. Men jeg har lige får autosvar på hans mail, at han først er hjemme 15/3. Så må jeg jo se havd han svarer. OG hvis svaret ikke lover bod og bedring, må jeg jo troppe op på Fiskefebers redaktion og lave en enmands SIT DOWN AKTION. Til de kommer på bedre tanker.<br>
Ja, man kunne jo godt melde sig ud. Men det har jo nok ikke videre større effekt. Så er det måske bedre at være "medlem" for derigennem at kunne påvirke situationen en milimeter i den rigtige retning.<br>
Iøvigt kunne man måske godt have tænkt sig en prompte samlet "officel" udtalelse fra de 3 småbådsklubber vedr. fiskefeber klodseren.<br>
Deres ord har vel trods alt lidt mere vægt end mine små kradserier i lakken ;-)<br>
<br>
mvh<br>
<br>
Brian

Venligst Log på eller Opret en konto for at deltage i samtalen

  • ukendt bruger
  • ukendt bruger's profilbillede Emne forfatter
  • Offline
  • Platinum Member
  • Platinum Member
Mere
20 år 2 måneder siden #1000885 af ukendt bruger
Besvaret af ukendt bruger på emne "For udenf...
Glimrende indlæg, denne debat køre også på den svenske hjemmeside sportfiskarna og den er blevet ret led, direkte angreb på os trolling fiskere og moral. At et fiskeblad vil risikere at starte en lignende hets, forstår jeg ikke helt, måske har jeg misforstået bladets artikkel. Mit abonnement af Fiskefeber hænger i en tynd tråd.

Venligst Log på eller Opret en konto for at deltage i samtalen

  • ukendt bruger
  • ukendt bruger's profilbillede Emne forfatter
  • Offline
  • Platinum Member
  • Platinum Member
Mere
20 år 2 måneder siden #1186659 af ukendt bruger
"For udenf... blev oprettet af ukendt bruger
"For udenforstående kan det let få karakter af grindedrab, når folk ligefrem slæber fyldte baljer med laks til rensebordet".<br>
<br>
Ovenstående tekst er taget fra fiskefeber nr.2 2004. Teksten (Simris) er sat sammen med et billede af en laks der ligger i en "større" blodpøl på glasfiberdørken. til højre for laksen ser man 2 ben der skræver og det bagerste af laksen samt et dawia SG hjul og stang med krydsdub. (foto: Peter Kirkby)<br>
<br>
I den forbindelse vil jeg så tillade mig og spørge, er billedet mon arrangeret, med det formål at bringe nogle sind i kog blandt "de udeforstående" (som er nævnt ovenfor. Er det kystfiskere, fluefiskere mv. ??)<br>
Når jeg nakker laks eller ørred, ser min båd da aldrig sådan ud. Og jeg kender faktisk kun en der "stikker" sine fisk, så blodet kan løbe fra.<br>
billedet er under alle omstændigheder "ikke politisk korrekt" og jeg forstår ikke lige, at fiskefeber bringer et sådant billede.<br>
Der ønskes måske en debat fra fiskefebers side om diverse fiskemetoder, C&R, garnfiskere osv ??.<br>
Bulefiskeriet tager de sig også af i samme nummer. Dog nævner de ikke grindedrab i torskeartiklen. Overskriften er "Stortorsk for enhver pris ?" og der er også et fint billede af en pirk med 2 trekroge. Dog er pirken ikke anbragt i bugen på en torsk, hvor indvoldene stikker lidt ud. Hvorfor ikke, når de alligevel er igang med de "barske" billeder ???.<br>
<br>
Men det afhænger jo nok af øjene der ser. For når jeg ser billedet af laksen, sammenholdt med noget af teksten, så er de accocitationer jeg får i hovedet i stil med, burhøns, dyre misrøgt osv.<br>
<br>
Og det mener jeg ikke man kan forbinde Simris med..........Selv om der bliver fanget mange laks derovre pt. Er jeg overbevist om at 99% af de der fisker derovre, gør det fordi de har en glæde ved fiskeriet og ikke bare tager ud fordi de skal have fisk i fryseren eller penge på lommen.<br>
<br>
Det er vel højst 10%-15% af fiskefebers læsere der er småbådsfiskere (og bulefiskere) Hvorfor skal vi laksefiskere have på hattepulden og stilles i et dårligt lys over for andre gruperinger af lystfiskere ??. Vi fisker trods alt, som regel kun efter laks/ørred på deres "føde og opvækstpladser" og f.eks.ikke efter laks/ørred der trækker op i åerne for at gyde.<br>
<br>
<br>
mvh<br>
<br>
Brian

Venligst Log på eller Opret en konto for at deltage i samtalen

Tid til at oprette siden: 0.197 sekunder
Leveret af Kunena Forum
Vi bruger cookies på Smaabaadsklub.dkPå Smaabaadsklub.dk bruger vi cookies til at give dig en god oplevelse og til at indsamle statistik, der kan være med til at forbedre brugeroplevelsen. Hvis du klikker på et link på Smaabaadsklub.dk, accepterer du samtidig vores cookiepolitik. Læs mere her
ja, jeg accepterer