Jeg pønse...

Mere
20 år 1 måned siden #1000979 af ukendt bruger
Besvaret af ukendt bruger på emne Jeg pønse...
Tak for svarene....<br>
Vil tage mig god tid til at vælge. Der er mange muligheder, og det vil altid være et kompromis...

Venligst Log på eller Opret en konto for at deltage i samtalen

Mere
20 år 1 måned siden #1000943 af ukendt bruger
Besvaret af ukendt bruger på emne Jeg pønse...
Har været igennem de samme overvejelser som dig. Endte med at købe en Campion Explorer 622i Sedan (lukket kabine). Stor tung båd (vejer 2900 kg incl. trailer) men perfekt hvis familien skal med. Hvis kun fiske èn eller to mand, så er båden for stor. Hvis du ender med at købe en Campion 622i, så har jeg mange fif til, hvordan du kan udstyre den til trolling, så send mig blot en mail.

Venligst Log på eller Opret en konto for at deltage i samtalen

Mere
20 år 1 måned siden #1000930 af ukendt bruger
Besvaret af ukendt bruger på emne Jeg pønse...
Jeg er ikke helt enig i at en styrepor båd er det bedste valg da familien gerne vil i læg for verer og vind. har selv en mindre cab båd og er glad for den. du skal også overveje hvad dit behov er for skal i overnatte i den vil jeg mene at en cabine er et most.<br>
dragon laver nogle fede både har selv overvejet at skifte min ud med sådan en men igen hvad er behovet, et godt råd behovet stiger når først du er kommet på vandet så det er vigtigt at i ikke køber en der er for lille.<br>

Venligst Log på eller Opret en konto for at deltage i samtalen

Mere
20 år 1 måned siden #1000916 af ukendt bruger
Besvaret af ukendt bruger på emne Jeg pønse...
den måde jeg kigger på en ny båd er selvfølige at den har de ting jeg har behovfor:stor fiske plads på dørken, høj fribord og god kabine, men det kan være svært at få alle ønsker opfyldt. der efter kigger jeg på skrogvet personligt syndes jeg ikke om for flad bundet både der må godt være v-bund, jeg banker på siden af båden for at foremme om der nu er tilstrækkligt fiber i den, den må ikke synge for meget, du kan hurtigt høre det. størelsen syndes jeg ikke må komme under 6m og så så bred som muligt. hvis du kun skal trolle ville jeg købe en med hat på så man sidder komfortambelt og i læ, men vil du hav fiske en del ville jeg købe en uden, grundet udsyn når man sejler tæt. hvis jeg skulle skifte idag og skulle tænke over prisen, ville jeg købe en Beason, specialt når du har en bil der må trække den. du kan se deres hjemmeside på denne hjemmeside under link-både-beason. gør dig selv den tjeneste at kigge meget før du beslutter dig, for det gjor jeg ikke og det resulteret i 4 både på 3 år til gengæld er jeg godt tilfreds idag. jeg har en ryds 600bf men det udelukket en fiskemaskine.<br>
<br>
god fornøjelse<br>
<br>
mvh per lassen

Venligst Log på eller Opret en konto for at deltage i samtalen

Mere
20 år 1 måned siden #1000913 af Torben
Besvaret af Torben på emne Jeg pønse...
Jeg er af den opfattelse, at den bedst egnede båd er en meget individuel størrelse. Et godt udgangspunkt er at tage ud at se en masse både (forhandlere, bådmesser m.m.). For at samle lidt teoretisk baggrundsviden kan du evt. læse bøger som Niels Vestergårds Småbådsfiskeri og Sten Ulnits bog med samme titel.<br>
Personligt synes jeg at en hardtopbåd er den bedste løsning til kombineret familie og småbådsfiskeri, det kan være typer som Uttern 5500 HT (www.baadgalleri.dk/html/gal_visbil.asp?ID=13) eller Profisher har også lavet et par gode hardtopmodeller (www.grewmfg.com/profisherboats.html).

Held og lykke med opsporing af drømmebåden.

Venligst Log på eller Opret en konto for at deltage i samtalen

  • Hans-Henrik Pedersen
  • Hans-Henrik Pedersen's profilbillede Emne forfatter
  • Offline
  • Senior Member
  • Senior Member
Mere
20 år 2 måneder siden #1186662 af Hans-Henrik Pedersen
Jeg pønse... blev oprettet af Hans-Henrik Pedersen
Jeg pønser på at investere i en trailerbar båd, og ønsker at høre lidt om andres meninger og erfaringer. Da familien sejler med en gang i mellem skal den ha' en god størelse, og bilen må trække 3000 kg. Hvis man ser bort fra prisen, hvilken båd er så den bedste.... Og hvilken båd er den bedste til prisen... Jeg har kigget lidt på Campion Explorer. Glæder mig til at se jeres kommentarer.

Venligst Log på eller Opret en konto for at deltage i samtalen

Tid til at oprette siden: 0.211 sekunder
Leveret af Kunena Forum
Vi bruger cookies på Smaabaadsklub.dkPå Smaabaadsklub.dk bruger vi cookies til at give dig en god oplevelse og til at indsamle statistik, der kan være med til at forbedre brugeroplevelsen. Hvis du klikker på et link på Smaabaadsklub.dk, accepterer du samtidig vores cookiepolitik. Læs mere her
ja, jeg accepterer