Okker gokk...

  • ukendt bruger
  • ukendt bruger's profilbillede Emne forfatter
  • Offline
  • Platinum Member
  • Platinum Member
Mere
20 år 1 måned siden #1186693 af ukendt bruger
Okker gokk... blev oprettet af ukendt bruger
Okker gokker gummiklokker. Og lidt strøtanker.<br>
Så hvis du er i dit seriøse og højt prof. Trollinghjørne, skal du nok ikke læse dette :-)<br>
<br>
Okker gokker ……….Nej det gider jeg ikke jeg tager hjem til Mellerud fredag d 2 april og dropper Simris. :-)<br>
Denne tur kan kun lade sig gøre pga. af brave mænd og gode viljer på jobbet og Warrior bo (som er blevet skabs kystfisker) og Ivan, der var så venlige at overdrage mig deres halvt bookede hytte i Mellerud. De vil sikkert så satse på Simris i stedet. Samtidig vil jeg benytte lejligheden til, at takke gud, dronning, fædreland og nabolandet Sverige for at de har gjort denne tur mulig.<br>
Apropos kongehuset. Så syntes jeg det er for nolle, at kronprinsen og Mary får et Flora Danica Stel og en sang af Eran DD i folkegave.<br>
NÆÆÆÆÆÆ de skulle have haft en fuldt udstyret Quicksilver 450 i stedet. For det var noget Frederik kunne bruge til noget fornuftigt :-) .<br>
Især når Mary var lidt på tværs ca. en gang om måneden på det lille slot. For jeg tror ikke det kun er de danske kvinder der er lidt på tværs engang imellem.<br>
I den anledning vil jeg tillade mig og spørge om hvor de 3 klubber står i forhold til at skænke Frederik en fin lille trollingbåd ??. Frederik kunne jo være en fin repræsentant for trollingklubberne på landsplan :-)<br>
Ikke nok med jeg har fået fri i uge 15. Men uge 19, har jeg også fået fedtet ind i kalenderen. Dette kan kun lade sig gøre fordi et job i USA er skudt en uge (til uge 20 og frem). Jeg har gjort det klart for konen at jeg tager til Sverige uge 19. Men jeg har ikke sagt at jeg så først kommer hjem søndag aften og tager flyveren mandag morgen. Jeg tror nok hun vil stille sig lidt på tværs, da turen over dammen er af usikker varighed. Men kompromisset bliver nok at jeg så ”ofrer” mig og kommer hjem fredag. Så hun kan se på en glad trollingfisker et par dage. Før han skrider igen. I den anledning vil jeg ikke takke gud og hver mand. Men jeg vil takke min kone/kæreste for den store forståelse hun viser for mit omfattende ”misbrug” af den danske kerne familiens sunde værdier.<br>
<br>
Nu vi er ved familien. Så var jeg til forårs koncert med min datter her i aften. Hun går i 1 klasse og strålede som en lille sol da hun stod der på scenen med sine klasse. Men specielt kønt lød det sikkert ikke, hvis man kom som udenforstående. Men os stolte forældre kan jo kun høre det dejlige.<br>
Men da vi så kom til 4 klasse sang og især 6 klasse. Ja så var der andre boller på suppen. Det var vel næsten til MGP i fjernsynet………….Flot gået.<br>
Man kan vel mere eller mindre sammenligne det med forskellige bådtyper. 1-3 klasse sang er en Warrior 165 og 4-5 klasse er måske en Pro Fisher. Men så når man bliver lidt mere moden i 6 klasse, ja så er det en Quicksilver :-).<br>
I øvrigt spottede jeg 2-4 potentielle kommende nye unge trollingfiskere fra 5-6 klasse, som sikkert vil blive gode medlemmer i JSK. Så jeg vil hermed opfordre formanden for JSK, og for den sags skyld de andre klubber til at møde op hvor de kommende generationer at trollingfiskere formes. Nemlig på skolerne. Hvis man så, er så smart at gå til forårskoncerterne, ja så får man fremvist hele den brogede flok og man kan så udvælge de umiddelbart bedste af racen ”trolling homosapiens” og tilbyde dem et trolling kursus i skolernes sommerferie. Når de så først er blevet afhængige, ja så kan man forklare dem at trolling skam koster penge og de må få farmand til at købe en båd til dem :-)<br>
<br>
Nå…….. for at vende tilbage til uge 19. Som uden tvivl vil blive årets mest komiske tur, da et par af de implicerede (jeg selv inkluderet) mener de er guds gave til trollingfiskeriet og bakning med trailer på bådrampe i Mellerud. Men ud over det får jeg sikkert problemer med fortæringen. Da jeg skal bo i hytte med et andet team. Og de mener det er god skik at madlavningen går på skift. DVS. de vil have mig til at lave mad nogle af dagene !!. Det dur slet ikke for så har jeg ikke tid til bare og sidde og ryge smøger og drikke kaffe og kigge på mine woblere. Så løsningen på det, må vel blive at jeg inviterer på pizza m.m. de dage jeg skal lave mad. Med mindre jeg kan få min forstående kæreste til at lave nogle færdigretter til at tage med :-).<br>
<br>
Resten af året er sådant set frilagt indtil videre mht. fiskeri. Dog er sommer ferien igen planlagt hjemme i Mellerud. Men der er ”onde” teams der prøver at rykke mig til Vättern. Hvilket måske også kan lade sig gøre, hvis man kan trolle derover fra Väneren og igennem kanalerne. Og være hjemme igen om aftenen :-). Et andet team vil have mig til at bo på klipperne og i båden under en ferie rundt på Väneren. Jeg spørger så bare, hvor skal jeg få plads til både mit grej og familien ??. For en Quicksilver er godt nok stor, men der er grænser !!. Løsningen kunne være, at jeg lejer en husbåd med toilet og kaffemaskine som jeg kan slæbe efter Quicksilveren og så kan jeg ”parkere” familien i husbåden når jeg skal trolle.<br>
<br>
Ellers er planen, at jeg vil "dukke" mig så godt så muligt for eventuelle nye job i år 2004.<br>
Selv om det ikke lige går så godt med "dukkeriet" pt. Regner jeg med at der nok skal komme perioder der kan bruges på Väneren senere på året..........dejligt.<br>
Gad vide om der findes noget som hedder ”trollingbumser” som der er noget der hedder ”skibumser” i Frankring, Østrig mv. ??<br>
Det kunne ikke være så tåssi, f.eks. at bumse østpå til Rusland og tøffe på en sø derovre i et år eller 2 og fange nogle radioaktive laks :-). Og så sidde i et træskur og spise 3 år lagret rensdyrskød og spæk. :-).<br>
<br>
<br>
Mvh<br>
<br>
Brian<br>
<br>
<br>
<br>
<br>
<br>
<br>
<br>

Venligst Log på eller Opret en konto for at deltage i samtalen

Tid til at oprette siden: 0.135 sekunder
Leveret af Kunena Forum
Vi bruger cookies på Smaabaadsklub.dkPå Smaabaadsklub.dk bruger vi cookies til at give dig en god oplevelse og til at indsamle statistik, der kan være med til at forbedre brugeroplevelsen. Hvis du klikker på et link på Smaabaadsklub.dk, accepterer du samtidig vores cookiepolitik. Læs mere her
ja, jeg accepterer