Lørdag va...

Mere
19 år 5 måneder siden #1001947 af ukendt bruger
Besvaret af ukendt bruger på emne Lørdag va...
Hej Niels. Surt at man ikke kan ha sin benzin i fred. Der er jo nok nogen som har forsøgt at suge benzin ud af tanken, men det er meget svært at stikke en slange ned gennem påfyldningen, da slangen snor sig en del under vejs til tanken. Jeg ville for en sikkerhedsskyld tømme tanken for benzin og evt lade det stå og bundfælde i et par dunke, så kan du da genbruge det meste senere. Jeg tror man, både dig ,mig og andre, bør overbveje et dæksel med lås. Hvis det kan fås.

Venligst Log på eller Opret en konto for at deltage i samtalen

Mere
19 år 5 måneder siden #1001918 af Peder Jensen
Besvaret af Peder Jensen på emne Lørdag va...
Hej nils...<br>
Du skal uden tvivl have suget brændstoffet op,du kan ikke leve med at der hersker tvivl om der en vand eller lignende i tanken...<br>
For at suge skal du have fat i tilgangen til motoren,du kan ikke suge op gennem tankpåfyldningen på en Drago600...<br>
Ellers ring så finder vi et par 60l. dunke og en sugepumpe..<br>
Mvh. Peder MIA<br>

Venligst Log på eller Opret en konto for at deltage i samtalen

Mere
19 år 5 måneder siden #1001916 af ukendt bruger
Besvaret af ukendt bruger på emne Lørdag va...
Hej Nils<br>
Har selv haft besøg af en benzintyv på min Drago 570er med indbygget tank.<br>
Fandt også dækslet åbent efter en nat hvor det regnede meget, så et godt råd er at holde øje med din vandudskiller når du er ude og sejle, husk at vand er<br>
tunger end benzin og derfor ligger nederst i tanken, fik selv fyldt vandudskilleren en gang.<br>
<br>
Hilsen Steen Sørensen " Solto"

Venligst Log på eller Opret en konto for at deltage i samtalen

  • Nils Majdrup
  • Nils Majdrup's profilbillede Emne forfatter
  • Offline
  • Elite Member
  • Elite Member
Mere
19 år 5 måneder siden #1187074 af Nils Majdrup
Lørdag va... blev oprettet af Nils Majdrup
Lørdag var jeg nede og kikke til min båd, der står bag i haven,og opdager at tankdækslet er skruet af og ligger ved siden af påfyldningshullet.<br>
Det studsede jeg over. Låget skruer jo ikke sådan lige sig selv op.<br>
Der kan være tale om, at nogle har forsøgt at tilrane sin lidt gratis benzin. Tankmåleren viser ca. hvad jeg forventer. <br>
Der er også den mulighed at nogen har hældt et eller andet i tanken???<br>
Hvad gør man, enten for at komme mysteriet nærmere, eller for at sikre at man ikke skader motoren?<br>
Båden er en Drago 600 med indbygget tank, så man kan ikke bare lige vende bunden i vejret på tanken.<br>

Venligst Log på eller Opret en konto for at deltage i samtalen

Tid til at oprette siden: 0.178 sekunder
Leveret af Kunena Forum
Vi bruger cookies på Smaabaadsklub.dkPå Smaabaadsklub.dk bruger vi cookies til at give dig en god oplevelse og til at indsamle statistik, der kan være med til at forbedre brugeroplevelsen. Hvis du klikker på et link på Smaabaadsklub.dk, accepterer du samtidig vores cookiepolitik. Læs mere her
ja, jeg accepterer