Kan nogen ...

  • ukendt bruger
  • ukendt bruger's profilbillede Emne forfatter
  • Offline
  • Platinum Member
  • Platinum Member
Mere
19 år 1 måned siden #1002637 af ukendt bruger
Besvaret af ukendt bruger på emne Kan nogen ...
Tilsyneladende kan jeg ikke få to fotoes med samme indlæg, så for at vise systemet bedst muligt får I eet ekstra indlæg.<br>
Mvh, Hugo, Da Capo
Bilag:

Venligst Log på eller Opret en konto for at deltage i samtalen

  • ukendt bruger
  • ukendt bruger's profilbillede Emne forfatter
  • Offline
  • Platinum Member
  • Platinum Member
Mere
19 år 1 måned siden #1002636 af ukendt bruger
Besvaret af ukendt bruger på emne Kan nogen ...
Hej Bo og andre interesserede. Her er så to fotoes af "opfindelsen", som iøvrigt blev undfanget sammen med Per fra West i Køge. Det ene foto viser systemet i operativ stilling (nede), og det andet oppe så de ædlere dele er beskyttet. Det kunne måske laves mere elegant, men det virker perfekt.<br>
Mvh. Hugo, Da Capo
Bilag:

Venligst Log på eller Opret en konto for at deltage i samtalen

  • ukendt bruger
  • ukendt bruger's profilbillede Emne forfatter
  • Offline
  • Platinum Member
  • Platinum Member
Mere
19 år 1 måned siden #1002629 af ukendt bruger
Besvaret af ukendt bruger på emne Kan nogen ...
Til Hugo med den smarte skinne kunne du ikke tage et foto af den så andre ikke behøver at opfinde den dybde tallerken da din skinne lyder som en rigtig god ide. jeg kunne muligvis selv bruge iden MVH Bo TICA

Venligst Log på eller Opret en konto for at deltage i samtalen

  • ukendt bruger
  • ukendt bruger's profilbillede Emne forfatter
  • Offline
  • Platinum Member
  • Platinum Member
Mere
19 år 1 måned siden #1002624 af ukendt bruger
Besvaret af ukendt bruger på emne Kan nogen ...
Mit farthjul og transducer har jeg monteret på en rustfri stål skinne, der kan trækkes op og ned fra overkanten af motorbrønden. Det blev lavet fordi jeg i en månedstid i højsommeren har min båd ( Flipper 515 ) liggende for svaj ud for vort sommerhus, og vi kan risikere at båden lægger sig på bunden ved ekstrem lavvande ( Isefjorden ). <br>
Udover det oprindelige formål har konstruktionen fordelen, at jeg under længere tids trolling og ved opankring når farthjulet en gang imellem stopper blot kan "læne mig bag ud" og køre skinnen op og ned et par gange. Det har aldrig fejlet at hjulet derefter snurrer igen.<br>
Hvad der sker ved stærk tilgroning er nok noget andet, men så bliver du vist nødt til at få fingrene våde.<br>
Held og lykke.- - Hugo

Venligst Log på eller Opret en konto for at deltage i samtalen

  • ukendt bruger
  • ukendt bruger's profilbillede Emne forfatter
  • Offline
  • Platinum Member
  • Platinum Member
Mere
19 år 1 måned siden #1187340 af ukendt bruger
Kan nogen ... blev oprettet af ukendt bruger
Kan nogen give mig en god ide, om hvordan jeg undgår at min fartmåler gror til, når båden ligger permanent i vandet?

Venligst Log på eller Opret en konto for at deltage i samtalen

Tid til at oprette siden: 0.223 sekunder
Leveret af Kunena Forum
Vi bruger cookies på Smaabaadsklub.dkPå Smaabaadsklub.dk bruger vi cookies til at give dig en god oplevelse og til at indsamle statistik, der kan være med til at forbedre brugeroplevelsen. Hvis du klikker på et link på Smaabaadsklub.dk, accepterer du samtidig vores cookiepolitik. Læs mere her
ja, jeg accepterer