Hej, jeg k...

  • Joakim Pedersen
  • Joakim Pedersen's profilbillede Emne forfatter
  • Offline
  • Junior Member
  • Junior Member
Mere
4 år 11 måneder siden #1106119 af Joakim Pedersen
Besvaret af Joakim Pedersen på emne Hej, jeg k...
Tak for jeres indslag. Det lyder meget som de samne erfaringer jeg selv har gjort. Så jeg stopper med at spoole mine hjul under hanen og tager dem med en klud vredet op i ferskvand i stedet i stedet.

Venligst Log på eller Opret en konto for at deltage i samtalen

Mere
5 år 3 dage siden #1106096 af henrik jensen
Besvaret af henrik jensen på emne Hej, jeg k...
hej osse mine får en tur med damprenser lige som båden ingen problemer

Venligst Log på eller Opret en konto for at deltage i samtalen

Mere
5 år 3 dage siden #1106094 af Morten
Besvaret af Morten på emne Hej, jeg k...
Spuler bare hjulene over med vandslangen ,når båden alligevel får en tur , tabte engang stang og hjul i Østersøen ,men var heldig at fange det igen på en anden stang ,hjulet blev pillet af og lagt til side fordi det skulle skilles ad , glemte bare alt om det og kom først i tanke om det flere år efter , endag hvor jeg ville sætte flere stænger bremsen hang lidt men et et minuts motion kørte det som nyt igen. Det blev efterfølgen skilt ad og det var faktisk ikke at se på hjulet at det havde været under. Mine hjul er også Daiwa sg 47 lca . Har dog haft nogle abu bg 10000 og de tålte ikke at se saltvand de var helt færdige allerede efter et par år. Og de havde fået samme behandling som mine Daiwa sg47lca. Andre anbefaler bare at man tørre dem af med en varm klud efter brug.

Venligst Log på eller Opret en konto for at deltage i samtalen

  • Thor Ankerstjerne www.teamthor.dk
  • Thor Ankerstjerne           www.teamthor.dk's profilbillede
  • Offline
  • Elite Member
  • Elite Member
Mere
5 år 3 dage siden #1106093 af Thor Ankerstjerne www.teamthor.dk
Besvaret af Thor Ankerstjerne www.teamthor.dk på emne Hej, jeg k...
Jeg har Daiwa sg47lc hvoraf nogle er 20år og har aldrig skyllet eller smurt dem, de kører den dag i dag uden problemer.

Venligst Log på eller Opret en konto for at deltage i samtalen

  • Joakim Pedersen
  • Joakim Pedersen's profilbillede Emne forfatter
  • Offline
  • Junior Member
  • Junior Member
Mere
5 år 4 dage siden #1189268 af Joakim Pedersen
Hej, jeg k... blev oprettet af Joakim Pedersen
Hej, jeg kunne godt tænke mig at høre hvad andre gør for at vedligeholde deres hjul. Jeg har hørt at man skal skylle dem i ferskvand når man kommer hjem så det er jeg begyndt på. Jeg kan bare ikke lade være med at tænke på om det ikke skader mere end det gavner hvis der kommer vand ind i hjulene. Så er der nogen der har nogen erfaringer? Og afhænger det af hjulene? Mine er shimano tekota lc. Er der nogen der har et godt tip til vedligehold af disse?

Venligst Log på eller Opret en konto for at deltage i samtalen

Tid til at oprette siden: 0.196 sekunder
Leveret af Kunena Forum
Vi bruger cookies på Smaabaadsklub.dkPå Smaabaadsklub.dk bruger vi cookies til at give dig en god oplevelse og til at indsamle statistik, der kan være med til at forbedre brugeroplevelsen. Hvis du klikker på et link på Smaabaadsklub.dk, accepterer du samtidig vores cookiepolitik. Læs mere her
ja, jeg accepterer