Interface kabel mellem Lowrance HDS9 og Suzuki DF70PT EFI - Nmea2000 - 4-bladet

Mere
1 år 6 dage siden - 1 år 6 dage siden #1191002 af Benny Larsen
Hej
Tag evt. fat i dem her BAC Marine
Danmarksgade 3
4690 HaslevTlf. 70 20 76 12
E-mail Denne e-mail adresse bliver beskyttet mod spambots. Du skal have JavaScript aktiveret for at vise den. Stoffer hjalp mig da jeg manglede lign. til min 2017 Suzuki 140, der sku et interface mellem motor og Nmea2000
Sidste redigering: 1 år 6 dage siden ved Benny Larsen.

Venligst Log på eller Opret en konto for at deltage i samtalen

Mere
1 år 6 dage siden #1191001 af Poul Kilt

Venligst Log på eller Opret en konto for at deltage i samtalen

Mere
1 år 6 dage siden #1191000 af Poul Kilt
Selv tak :-). Nej jeg er ikke ekspert i propeller. Mit umiddelbare (og logiske) gæt vil være at en 4-bladet propel trykker med et større areal end end en 3-bladet, og at det derfor vil give hurtigere acceleration/mere moment i optrækket, men det er lidt gætværk fra min side. Med hensyn til propellens pitch (bladenes vinkel i forhold til propellens akse) skal du forestille dig at pitchen er den længde propellen "skærer" sig igennem vandet pr. omdrejning. Jo højere pitch jo længere afstand = hurtigere topfart - til gengæld gr det ud over momentet idet arealet som propellen trykker med blive mindre jo højere pitch propellen har. (Andre der ved mere om det må meget gerne byde ind her - specielt hvis jeg har misforstået noget :-)) Se evt. her:

Venligst Log på eller Opret en konto for at deltage i samtalen

  • Morten Holck
  • Morten Holck's profilbillede Emne forfatter
  • Offline
  • New Member
  • New Member
Mere
1 år 6 dage siden #1190999 af Morten Holck
Tak for dit svar ;O)

Har du nogen erfaring/viden om evt. montage af en 4-bladet propel ????

/Morten

Venligst Log på eller Opret en konto for at deltage i samtalen

Mere
1 år 1 uge siden #1190997 af Poul Kilt
Hej Morten. Jeg har en Suzuki DF70 fra 2005 på min båd. Den har heller ikke NMEA2000 udgang. Så vidt jeg ved skal motoren være en DF70A for at du kan få det, A-modellerne kom først på markedet i 2008. Derudover har de nok ret hos LL - Du får alle de vigtige alarmer i dine ure, men med NMEA ville du også kunne se aktuelt brændstof og andre ting.

Venligst Log på eller Opret en konto for at deltage i samtalen

  • Morten Holck
  • Morten Holck's profilbillede Emne forfatter
  • Offline
  • New Member
  • New Member
Mere
1 år 1 uge siden #1190996 af Morten Holck
Jeg afleveret båden i går hos Leif Larsen, Svendborg - Her mente de ikke der var et interface til Nmea på motoren..... Og fik også at vide at det egentligt ikke var så vigtigt da der allerede var de relevante advarsler/alarmer indbygget i omr.tælleren (olietryg, overvarm mm.) Det er vel også korrekt eller ???

Venligst Log på eller Opret en konto for at deltage i samtalen

Tid til at oprette siden: 0.226 sekunder
Leveret af Kunena Forum
Vi bruger cookies på Smaabaadsklub.dkPå Smaabaadsklub.dk bruger vi cookies til at give dig en god oplevelse og til at indsamle statistik, der kan være med til at forbedre brugeroplevelsen. Hvis du klikker på et link på Smaabaadsklub.dk, accepterer du samtidig vores cookiepolitik. Læs mere her
ja, jeg accepterer