Vand i Ryds 535 DL

  • Peter Andersen (Mjølner)
  • Peter Andersen (Mjølner)'s profilbillede
  • Offline
  • Platinum Member
  • Platinum Member
Mere
3 måneder 1 uge siden #1191086 af Peter Andersen (Mjølner)
Besvaret af Peter Andersen (Mjølner) på emne Vand i Ryds 535 DL
Hej Ken
Har du testet/smagt om det er salt eller ferskvand ?
Mvh

Venligst Log på eller Opret en konto for at deltage i samtalen

  • Per Motsch Andersen
  • Per Motsch Andersen's profilbillede
  • Offline
  • Premium Member
  • Premium Member
Mere
7 måneder 3 uger siden #1191044 af Per Motsch Andersen
Besvaret af Per Motsch Andersen på emne Vand i Ryds 535 DL
Hej Ken jeg havde en Pilot båd der også drillede med vand imellem det viste sig at være den bøjle man bruger til at trække båden op på traileren med der kom vand når vi var 2 i båden og der var bølger det blev tætnet med tec 7
det løste problemet
mvh
Per Motsch Andersen

Venligst Log på eller Opret en konto for at deltage i samtalen

Mere
7 måneder 3 uger siden #1191043 af faibas bris
Besvaret af faibas bris på emne Vand i Ryds 535 DL
Hvis du stadig oplever, at der kommer en smule vand ind i skroget, selv efter reparationerne, kan det være en god idé at gå systematisk til værks for at identificere kilden til problemet. Det er godt, at du allerede har kigget på gennemføringerne ved hullerne til det selvlænsende dæk samt motorens monteringspunkter. Det er vigtigt at være grundig i denne proces. Tjek for eventuelle revner, utætheder eller løse forseglinger ved disse områder. Vær særlig opmærksom på områder, der ligger lavere end resten af skroget. Vand kan akkumulere i disse områder, hvis der er selv de mindste utætheder .  

Venligst Log på eller Opret en konto for at deltage i samtalen

  • Johnny Andreasen
  • Johnny Andreasen's profilbillede
  • Offline
  • Senior Member
  • Senior Member
Mere
8 måneder 2 uger siden #1191036 af Johnny Andreasen
Besvaret af Johnny Andreasen på emne Vand i Ryds 535 DL
I min Ryds 485 CBF var drænet fra ankerbønden utæt så der løb vand ind i skroget.

Venligst Log på eller Opret en konto for at deltage i samtalen

  • Ken Midtgaard
  • Ken Midtgaard's profilbillede Emne forfatter
  • Offline
  • New Member
  • New Member
Mere
8 måneder 2 uger siden #1191034 af Ken Midtgaard
Vand i Ryds 535 DL blev oprettet af Ken Midtgaard
 Jeg har en Ryds 535 DL, som løbende har haft lidt problemer med vand i skroget efter en tur på vandet. Jeg har fået lappet nogle gamle dårligt udførte reperationer på selve skroget af professionelle og nu er skroget tæt. Jeg oplever dog stadig, at der kommer vand ud når jeg fjerner bundproppen efter en tur på vandet. Tidligere kunne det være mange liter vand, nu er det vel max 1 liter. Det er jo egentnlig ikke noget problem, men jeg kunne godt tænke mig af finde årsagen.

Jeg har selv gennemføringerne ved hullerne til det selvlænsende dæk, eller måske huller i skroget hvor moteren er monteret mistænkt, men kan ikke se noget unormalt.

Jeg er meget interesseret i at høre fra andre der har erfaringer med noget lignende og hvad løsningen kan være.

På forhånd tak for input.

Ken Midtgaard

Venligst Log på eller Opret en konto for at deltage i samtalen

Tid til at oprette siden: 0.195 sekunder
Leveret af Kunena Forum
Vi bruger cookies på Smaabaadsklub.dkPå Smaabaadsklub.dk bruger vi cookies til at give dig en god oplevelse og til at indsamle statistik, der kan være med til at forbedre brugeroplevelsen. Hvis du klikker på et link på Smaabaadsklub.dk, accepterer du samtidig vores cookiepolitik. Læs mere her
ja, jeg accepterer