hej der<br...

  • ukendt bruger
  • ukendt bruger's profilbillede Emne forfatter
  • Offline
  • Platinum Member
  • Platinum Member
Mere
20 år 6 måneder siden #1000253 af ukendt bruger
Besvaret af ukendt bruger på emne hej der<br...
Hej Sten samt alle interesserede <br>
Jeg har også båd forsikret i Yacht-Pool , den ser ud som følgende:<br>
Kaskoforsikring.: 1966,00<br>
Risikotillæg.: 1355,00<br>
Ansvarsforsikring.: 522,00<br>
Retshjælpsforsikring Fravalgt<br>
Ulykkesforsikring Fravalgt<br>
Statsafgift.: 1310,00<br>
<br>
I alt.: 5153,00<br>
<br>
Båden er en Ryds 550 BF med 50 hk Honda samt Brenderup 1002 trailer, forsikringssum kr. 131000 og der er givet 40% skadefrihedsrabat. Jeg har spurgt Yacht-Pool hvad Risikotillægget skal dække, og har fået svaret ”det er fordi båden er med påhængsmotor, derfor øget risiko” . Hvordan ser jeres forsikringer ud, er der andre der kender til Risikotillægget??<br>
Som ovenfor beskrevet ville jeg jo kunne spare en pæn klat penge, ved at skifte til den Svenske forsikring.<br>
<br>
Mvh<br>
Henning Mikkelsen<br>

Venligst Log på eller Opret en konto for at deltage i samtalen

  • ukendt bruger
  • ukendt bruger's profilbillede Emne forfatter
  • Offline
  • Platinum Member
  • Platinum Member
Mere
20 år 6 måneder siden #1000238 af ukendt bruger
Besvaret af ukendt bruger på emne hej der<br...
hej...<br>
<br>
er der nogen der ved hvad de dækker og om det er helårs og hele norden ... altså sammne punkter som f.eks. tryg og yarhtpool ??

Venligst Log på eller Opret en konto for at deltage i samtalen

Mere
20 år 6 måneder siden #1000235 af Steen Højager
Besvaret af Steen Højager på emne hej der<br...
Hej Brian<br>
Jeg har min forsikring i Yacht Pool, og kan ikke helt huske hvad summen var, men det er i hvert fald pænt over 200.000 dkr. Selvrisiko er 4500 dkr.<br>
Jeg vil lige tjekke de præcise tal, men jeg kan ikke komme på Nettet hjemmefra for tiden, så jeg skal huske at tage opkrævningen med på arbejde - og det kan jo være svært for en ældre mand !<br>
Mvh. Steen

Venligst Log på eller Opret en konto for at deltage i samtalen

  • ukendt bruger
  • ukendt bruger's profilbillede Emne forfatter
  • Offline
  • Platinum Member
  • Platinum Member
Mere
20 år 6 måneder siden #1000227 af ukendt bruger
Besvaret af ukendt bruger på emne hej der<br...
hej Sten<br>
<br>
jeg giver ialt 4536,25 dette år fordelt således:<br>
præmie 3620<br>
stempel 1,25<br>
statsafgift lystfart 900<br>
opkrævnings gebyr 15<br>
Båden er forsikret for 90.000 og dertil kommer vel 25.000 kr i grej som vist er standard i forsikringen.<br>
Det giver omkring 138.000 svenske og det koster ved sailpartner omkring 1700 dkr om året. Hvis man abbonerer på det der fiskeblad.<br>
Har du også din ved Tryg ??. Der kan jeg se at man kan forsikre for 200.000 kr for omkring 5400 kr. med en selvrisiko på 4000 kr. (her højre på siden er der forsikrings eksempler)<br>
<br>
mvh<br>
<br>
Brian

Venligst Log på eller Opret en konto for at deltage i samtalen

Mere
20 år 6 måneder siden #1000226 af Steen Højager
Besvaret af Steen Højager på emne hej der<br...
Øhhmm...<br>
Hvad giver I egentlig i forsikring?? Jeg har lige modtaget min opkrævning for kommende år, og uden at nævne selskabet, kan jeg sige, at jeg får en 'All-risk'-forsikring (alt er dækket), helårs og i hele verden for 5.400,- incl. afgift.<br>
Båden er en Profisher 202, og trailer, el-spil og elektronik for 90.000 i nypris er dækket. Også fiske-udstyr mm. i båden er meddækket. <br>
Hvordan ser Jeres forsikringer ud, og hvad koster de ?<br>
Mvh. Steen / Vixen

Venligst Log på eller Opret en konto for at deltage i samtalen

  • ukendt bruger
  • ukendt bruger's profilbillede Emne forfatter
  • Offline
  • Platinum Member
  • Platinum Member
Mere
20 år 6 måneder siden #1000225 af ukendt bruger
Besvaret af ukendt bruger på emne hej der<br...
Hej der<br>
<br>
jo...... jeg syntes da det vile være fint hvis der var et medlem der havde forstand på forsikringer der kiggede det igennem.<br>
Jeg havde selv valgt den svenske forsikring for nogle måneder siden hvis ikke det var fordi jeg lige havde betalt til tryg for et år mere 14 dage forinden.<br>
Rent umiddelbart tror jeg ikke der er den store forskel på tryg forsikring og den tyske/svenske.<br>
Men med de penge man sparer kunne man jo købe et par dawia sg 47 hjul mere :-)<br>
<br>
mvh<br>
<br>
Brian

Venligst Log på eller Opret en konto for at deltage i samtalen

Tid til at oprette siden: 0.250 sekunder
Leveret af Kunena Forum
Vi bruger cookies på Smaabaadsklub.dkPå Smaabaadsklub.dk bruger vi cookies til at give dig en god oplevelse og til at indsamle statistik, der kan være med til at forbedre brugeroplevelsen. Hvis du klikker på et link på Smaabaadsklub.dk, accepterer du samtidig vores cookiepolitik. Læs mere her
ja, jeg accepterer