Hej<br> Je...

  • ukendt bruger
  • ukendt bruger's profilbillede Emne forfatter
  • Offline
  • Platinum Member
  • Platinum Member
Mere
20 år 8 måneder siden #1000073 af ukendt bruger
Besvaret af ukendt bruger på emne Hej<br> Je...
Ekkoldet skal selvfølgelig kalibereres,da (møllehjulet) ikke bliber monteret ens på alle både,og skrogformen er forskellig fra båd til båd,det giver forskellige passager af vandet mod skroget.Se i din brugsanvisning hvordan du kalibererer dit ekkolod,da jeg ikke kender et X 97 ,og find så et sted hvor du er sikker på at der ikke er noget strøm.Kontroler det ved at ligge stille,så kan du aflæse på din navigator om du driver over grunden.(helst vindstille vejr)<br>
Det perfekte sted vil være en sø,der er som regel ingen eller meget lidt strøm.<br>
Prøv herefter at sejle med forskellige hastigheder,og juster så dit ekkolod efter din navigator,det vigtigste er justering ved lav hastighed (trolling)<br>
Herefter vil du have en mere præcis fart over grunden,og igennem vandet når du skal trolle.<br>
God fornøjelse.

Venligst Log på eller Opret en konto for at deltage i samtalen

Mere
20 år 8 måneder siden #1000072 af Peder Jensen
Besvaret af Peder Jensen på emne Hej<br> Je...
Selvfølgelig skal et ekkolod kalibreres,vi går ud fra det er monteret korrekt...fuld fart på og så justere du så den passer...

Venligst Log på eller Opret en konto for at deltage i samtalen

  • ukendt bruger
  • ukendt bruger's profilbillede Emne forfatter
  • Offline
  • Platinum Member
  • Platinum Member
Mere
20 år 8 måneder siden #1000071 af ukendt bruger
Besvaret af ukendt bruger på emne Hej<br> Je...
farten du har på din gps er farten over bunden, og farten på dit ekkolod er fart gennem vandet og der kan godt være flere knops forskel.håber at det forklarede det, det burde ikke være nødvendigt at kalibrere dine instrumenter.<br>
Mvh.<br>
Torben

Venligst Log på eller Opret en konto for at deltage i samtalen

  • ukendt bruger
  • ukendt bruger's profilbillede Emne forfatter
  • Offline
  • Platinum Member
  • Platinum Member
Mere
20 år 8 måneder siden #1186435 af ukendt bruger
Hej<br> Je... blev oprettet af ukendt bruger
Hej<br>
Jeg er helt ny ud i trollingfiskeriets kunst, og har som følge deraf selvfølgelig nogle småproblemer med noget af mit dyrt indkøbte grej.<br>
Jeg har et ekkolod der hedder Lowrance X97, en Furuno GPS32.<br>
Problemet er ,at når min GPS f.eks. viser en beholden fart på 20 knob, så viser mit ekkolod en sejlet fart på ca. 15 knob. Her er altså ikke tale om en medstrøm på 5 knob på stedt ,hvor farten er målt, men kan det passe ,at et ekkolod skal kalibreres for så mange knob? Er der en ekspert på området ville jeg blive glad for lidt hjælp.<br>
Tak CBA

Venligst Log på eller Opret en konto for at deltage i samtalen

Tid til at oprette siden: 0.169 sekunder
Leveret af Kunena Forum
Vi bruger cookies på Smaabaadsklub.dkPå Smaabaadsklub.dk bruger vi cookies til at give dig en god oplevelse og til at indsamle statistik, der kan være med til at forbedre brugeroplevelsen. Hvis du klikker på et link på Smaabaadsklub.dk, accepterer du samtidig vores cookiepolitik. Læs mere her
ja, jeg accepterer