hejsa - gl...

  • ukendt bruger
  • ukendt bruger's profilbillede Emne forfatter
  • Offline
  • Platinum Member
  • Platinum Member
Mere
20 år 5 måneder siden #1000302 af ukendt bruger
Besvaret af ukendt bruger på emne hejsa - gl...
Yep - Jeg fik min gamle motor tilbage - efter montering af vandudskiller. Den spinder som en kat - helt klart de bedste 600kr jeg har brugt i denne måned!!!! KAN ANBEFALES TIL ALLE DER IKKE HAR FÅET TAGET SIG SAMMEN ENDNU;-)<br>
Claus/Seven11Eleven

Venligst Log på eller Opret en konto for at deltage i samtalen

  • ukendt bruger
  • ukendt bruger's profilbillede Emne forfatter
  • Offline
  • Platinum Member
  • Platinum Member
Mere
20 år 6 måneder siden #1000215 af ukendt bruger
Besvaret af ukendt bruger på emne hejsa - gl...
Hejsa<br>
Du fortæller ikke hvilken tank du har? Jeg har en 4 takter - og har i søndags oplevet at måtte blive i havn - for det der endte med at være vand i benzinen! Jeg får nu filter og vandudskiller monteret, men utålmodighed, gjorde at jeg lige skulle ud nogle dage. Jeg forventer at der stadig er vand i tanken - dog fortyndet med 100 liter ny brændstof. motoren går nu ujævnt og går ud - hvis jeg ikke er over den - indtil den er blevet drift varm. Herefter mærker jeg ikke noget til det mere - og sådan har det nu været 2 dage i træk - og det har den aldrig gjort mod mig før! Slutning på historien må være at når jeg i næste uge har fået filtert hjem og monteret - så får jeg min gamle motor igen!<br>
PS : Jeg har heller ingen reserve motor - fordi:<br>
Jeg er træt af at sejle med den -Service/Vægt og lignende! i stedet er den erstattet af Fast VHF og Bærbar VHF, En masse redningsveste, endnu flere nødblus, et stort driv anker med 30 meter flyde tov, og så selvfølgelig et anker med 30 meter blytov, der stopper båden på 10 meter vand!<br>
Sikken en masse ting at slæbe på - ja men mange af dem skal jeg have med lige gyldigt hvor mange motorer jeg har på båden. Endeligt syntes jeg at det er besværligt at sikre at motoren virker hele tiden - når man kan kostatere at den har siddet der i 5 år uden at blive "rigtigt" brugt. Jeg skal dog have 2 motorer, i tilfælde af at "min nye båd" kan bære Twin Montering, eller at Drivmotoren bliver for stor til trolling!<br>
Hilsen Seven11eleven

Venligst Log på eller Opret en konto for at deltage i samtalen

  • ukendt bruger
  • ukendt bruger's profilbillede Emne forfatter
  • Offline
  • Platinum Member
  • Platinum Member
Mere
20 år 6 måneder siden #1000211 af ukendt bruger
Besvaret af ukendt bruger på emne hejsa - gl...
hej har lige et par tillæg spørgsmål<br>
hvorfor ser man ingen der har en rasave/trolling motor mere efter at de har fået 4.t jeg har set flere der har haft start problemer med 4.t<br>
<br>
til dig med force motoren det kan skyldes flere ting men du skal nok kigge på din kaburator <br>
som der er blevet sagt før så får du den nok ikke til at køre godt i længer tid i tomgang men<br>
det kan også være dysserne der er slidt eller bare skal renses du kan også prøve at skifte din propel til en der er mindre derved opnår du en laver fart men med større omdringer det bruger den selvfølige mere benzin på (måske)<br>
en dårlig motor gang er = dårlig benzin forbrug<br>
<br>
jeg har selv en selva 65 hk og kan køre i tomgang i flere timer uden problemer men når jeg så skal give gas skal den lige brænde olien af <br>
mvh<br>
stig

Venligst Log på eller Opret en konto for at deltage i samtalen

Mere
20 år 6 måneder siden #1000198 af Allan Nielsen
Besvaret af Allan Nielsen på emne hejsa - gl...
Et tillæg til Dennis.<br>
<br>
Ja med en honda er en firtakter, og der er altså en væsentlig forskel på en 120 hestes Force og en 50 hestes honda firtakter, generelt er de store totaktere meget dårlige at trolle med, har jo selv prøvet det og den havde enda indsprøjtning.<br>
<br>
Allan

Venligst Log på eller Opret en konto for at deltage i samtalen

  • ukendt bruger
  • ukendt bruger's profilbillede Emne forfatter
  • Offline
  • Platinum Member
  • Platinum Member
Mere
20 år 6 måneder siden #1000197 af ukendt bruger
Besvaret af ukendt bruger på emne hejsa - gl...
Det kunne måske være at motoren får en for fed olieblanding?<br>
Hilsen H. Mikkelsen

Venligst Log på eller Opret en konto for at deltage i samtalen

  • ukendt bruger
  • ukendt bruger's profilbillede Emne forfatter
  • Offline
  • Platinum Member
  • Platinum Member
Mere
20 år 6 måneder siden #1000195 af ukendt bruger
Besvaret af ukendt bruger på emne hejsa - gl...
Hej ..<br>
<br>
Vil dog lige tilføje at som du skriver det allan, så kan det forstås sådan at det ( kan ) være kaburatoren og alderen på maskinen.. det sidste kan jeg give dig ret i . Men der findes jo udemærkede kaburator modeller på markedet.. vi er jo stadig nogen der sejler rundt med det grå guld ( honda ) sidste nævnte var til smilebåndet.. <br>
<br>
og den her tilføjelse er en en kritik af dig , men et tillæg til din tekst.. <br>
<br>
hilsen dennis <br>
<br>

Venligst Log på eller Opret en konto for at deltage i samtalen

Tid til at oprette siden: 0.233 sekunder
Leveret af Kunena Forum
Vi bruger cookies på Smaabaadsklub.dkPå Smaabaadsklub.dk bruger vi cookies til at give dig en god oplevelse og til at indsamle statistik, der kan være med til at forbedre brugeroplevelsen. Hvis du klikker på et link på Smaabaadsklub.dk, accepterer du samtidig vores cookiepolitik. Læs mere her
ja, jeg accepterer