Ny trailer...

  • ukendt bruger
  • ukendt bruger's profilbillede Emne forfatter
  • Offline
  • Platinum Member
  • Platinum Member
Mere
20 år 5 måneder siden #1000363 af ukendt bruger
Besvaret af ukendt bruger på emne Ny trailer...
Hej Hans.<br>
En lille kommentar fra en som ejer en Inter trailer , købt som ny der hvor du har kikket for 3 år siden .<br>
Det er godt nok kun en 750 kg med en aksel på 1000 kg , men den er bygget på samme principper og jeg ved ikke rigtigt om jeg har fortrudt på trods af en besparelse på 7000 kr dengang , fordi -<br>
For det første er traileren høj pga. de store hjul og alle kølrullerne sidder på et par stive vanger dvs. at de to sidste kølruller ikke vipper med når båden sættes i eller tages op , så for mit vedkommende skal jeg meget langt ned på rampen for at båden glider pænt i vandet , men samtidig slipper siderullerne meget tidligt pga. de sidder kun på den firkantet ramme til akselen så hvis man ikke nærmest drukner traileren så er der ikke sidestøtte på båden og det kan være et problem når og hvis man kun er ene mand .<br>
To mand er godt for så behøver man ikke så langt ned på rampen , fordi anden manden styre balance på båden når siderullerne slipper .<br>
Hilsen John (kommende medlem)

Venligst Log på eller Opret en konto for at deltage i samtalen

  • ukendt bruger
  • ukendt bruger's profilbillede Emne forfatter
  • Offline
  • Platinum Member
  • Platinum Member
Mere
20 år 5 måneder siden #1000359 af ukendt bruger
Besvaret af ukendt bruger på emne Ny trailer...
hej hans<br>
<br>
ja 5 kølruller er jo godt nok ( hvis båden har en køl ) hvorpå de kan støtte :o)..<br>
men jeg ved ikke så meget om det er bare selv på udkig efter større trailer... og udnyttede derfor dit spørgsmål til at få lidt råd fra de andre brugere også.. <br>
<br>
hilsen dennis

Venligst Log på eller Opret en konto for at deltage i samtalen

  • ukendt bruger
  • ukendt bruger's profilbillede Emne forfatter
  • Offline
  • Platinum Member
  • Platinum Member
Mere
20 år 5 måneder siden #1000357 af ukendt bruger
Besvaret af ukendt bruger på emne Ny trailer...
Hej Dennis,<br>
Det er jo ikke en trailer med superruller, men der er trods alt 5 kølruller, 4 sideruller og 2 ekstra ruller bagerst mellem køl og sideruller, og så er den monteret med 14' hjul. Traileren ser ud til at være fuldt på højde med Variant, Brenderup etc. Billeder kan ses på www.kongeaatrailercenter.dk.

At prisen normalt er højere, tror jeg først og fremmest skyldes, at det er MEGET svært at opdrive en brugt trailer, og så for lidt konkurrence på markedet for nye trailere.

Venligst Log på eller Opret en konto for at deltage i samtalen

  • ukendt bruger
  • ukendt bruger's profilbillede Emne forfatter
  • Offline
  • Platinum Member
  • Platinum Member
Mere
20 år 5 måneder siden #1000356 af ukendt bruger
Besvaret af ukendt bruger på emne Ny trailer...
hej Hans...<br>
<br>
du skriver den nye trailer du har fundet har en ny pris på 13,500 kr. og at det ikke vil kunne betale sig at købe en brugt trailer til 10,000 - 12,000 . ?? pga af evt div. rep. jeg siger ikke at den du har fundet er dårlig Men der må være en grund til at f.eks min kostede 21,500 fra ny 2½ år siden måske er der forskel på kvalitet og langtidsholdbarhed.. er der nogen der kan svare på dette. ??<br>
<br>
hilsen dennis

Venligst Log på eller Opret en konto for at deltage i samtalen

  • ukendt bruger
  • ukendt bruger's profilbillede Emne forfatter
  • Offline
  • Platinum Member
  • Platinum Member
Mere
20 år 5 måneder siden #1186507 af ukendt bruger
Ny trailer... blev oprettet af ukendt bruger
Ny trailer!!<br>
Jeg har ledt efter en ny bådtrailer de sidste par mdr., men hver gang jeg har fundet en annonce på en passende trailer (1300 kg), til en "fornuftig" pris omkring 10-12.000 kr., så var den allerede solgt. I desperation begyndte jeg så at checke priserne på nye trailere, og man kommer jo let af med 18-20.000 kr for en ny trailer med total vægt på 1300 kg.<br>
Men så alligevel fandt jeg en ny trailer hos Kongeå Trailercenter til 13.500 kr., og denne trailer ser rigtig god og solid ud. Mærket er Inter Trailer og laves i Tyskland.<br>
Så når man kan købe en ny trailer til 13.500 kr, så kan det jo aldrig gå at købe en brugt til 10.000, der risikerer man jo at skulle skifte bremser, lejer dæk m.m. + at den som regel skal synes.

Venligst Log på eller Opret en konto for at deltage i samtalen

Tid til at oprette siden: 0.217 sekunder
Leveret af Kunena Forum
Vi bruger cookies på Smaabaadsklub.dkPå Smaabaadsklub.dk bruger vi cookies til at give dig en god oplevelse og til at indsamle statistik, der kan være med til at forbedre brugeroplevelsen. Hvis du klikker på et link på Smaabaadsklub.dk, accepterer du samtidig vores cookiepolitik. Læs mere her
ja, jeg accepterer