Skrue til ...

Mere
9 år 1 måned siden #1093921 af ukendt bruger
Besvaret af ukendt bruger på emne Skrue til ...
Er det ikke stadig 6500 der er max på Suzuki 140? Problemet med 140 er at den er en tunet 115, den mangler moment. Dvs at du ikke får særligt meget skub i de sidste omdrejninger. Jeg ville ikke prioritere tophastigheden men derimod march farten ved 3800-4200 rpm. Dvs en med fire blade som har gjort mange 640 ørnvik til en behagelig cruiser (modsat , røvtung)

Venligst Log på eller Opret en konto for at deltage i samtalen

Mere
9 år 1 måned siden #1093905 af Kim Bernhart
Besvaret af Kim Bernhart på emne Skrue til ...
Prøv bare at beskrive/indsætte billede af hvilket hul motoren er monteret i, så kan andre med samme setup se om de har samme.

Nogen gange kan en hævning godt give 1-2 knob. Er båd bundmalet, der kan der også være et knob eller 2 og hente.

Venligst Log på eller Opret en konto for at deltage i samtalen

  • Martin Topsøe
  • Martin Topsøe's profilbillede Emne forfatter
  • Offline
  • Premium Member
  • Premium Member
Mere
9 år 1 måned siden #1093886 af Martin Topsøe
Besvaret af Martin Topsøe på emne Skrue til ...
Jeg gætter på at motoren er monteret i rigtig højde, da det er HTB der har monteret motoren. Jeg har troll mode system på motoren, men det går kun fra tomgang til 1200 rpm, og det er lige i underkanten til laksetrolling i modsø (max fart er i dette tilfælde ca 2,3 knob ved de 1200 rpm). Hvis jeg går 2" ned, vil det så blive endnu værre med Troll Mode?

Venligst Log på eller Opret en konto for at deltage i samtalen

Mere
9 år 1 måned siden #1093882 af jørgen hovmand
Besvaret af jørgen hovmand på emne Skrue til ...
har motoren den rigtige højde ? har du prøvet at trimme motoren ud ?
jeg havde en mf625 med 90hk Suzuki den gik 26 knob på toppen 17" propel

Venligst Log på eller Opret en konto for at deltage i samtalen

Mere
9 år 1 måned siden #1093881 af Lars Kistrup
Besvaret af Lars Kistrup på emne Skrue til ...
Tror ikke der er meget at hente, måske et par knop på toppen ved et at gå 2" ned så du kommer op omkring de 6000 o/m. Men omdrejningstallet vil stige i hele spectret, så ikke altid det er en fordel at få maks o/m ud af sin motor. Komme jo i sidste ende ud på med hvilken hastighed man vil sejle. Vil du sejle stærkt skulle du nok ha købt en 175 hk. Men vil mene du skal kunne runde omkring 30 knop med de 140 hk.

Venligst Log på eller Opret en konto for at deltage i samtalen

  • Martin Topsøe
  • Martin Topsøe's profilbillede Emne forfatter
  • Offline
  • Premium Member
  • Premium Member
Mere
9 år 1 måned siden #1184245 af Martin Topsøe
Skrue til ... blev oprettet af Martin Topsøe
Skrue til Suzuki DF140? Jeg har købt ny motor til min Merry Fisher 625. Der fulgte en standard skrue med. Jeg er ikke helt tilfreds med skruen og kan forstå at der nok er en del at hente ved at skifte skrue. Jeg noterede mig følgende hastigheder ved forskellige omdrejninger. Sejladsen på helt fladt vandspejl
4000 rpm : 15,7 knob
4500 rpm : 20 knob
5000 rpm : 22,5 knob
5700 rpm : 26 knob (maksimale omdrejninger)
Jeg er interesseret i kvalificerede bud på en ny skrue.

Venligst Log på eller Opret en konto for at deltage i samtalen

Tid til at oprette siden: 0.217 sekunder
Leveret af Kunena Forum
Vi bruger cookies på Smaabaadsklub.dkPå Smaabaadsklub.dk bruger vi cookies til at give dig en god oplevelse og til at indsamle statistik, der kan være med til at forbedre brugeroplevelsen. Hvis du klikker på et link på Smaabaadsklub.dk, accepterer du samtidig vores cookiepolitik. Læs mere her
ja, jeg accepterer