Ny propel ...

  • Per Motsch Andersen
  • Per Motsch Andersen's profilbillede
  • Offline
  • Premium Member
  • Premium Member
Mere
8 år 4 måneder siden #1097589 af Per Motsch Andersen
Besvaret af Per Motsch Andersen på emne Ny propel ...
Hvordan er den at trolle med kan den komme til at sejle langsomt nok til at fiske mvh og god jul Per

Venligst Log på eller Opret en konto for at deltage i samtalen

Mere
8 år 4 måneder siden #1097588 af ukendt bruger
Besvaret af ukendt bruger på emne Ny propel ...
Jeg har ikke meget forstand på skruestørelser,men lidt på bensinøkonomi.Læg lige mærke til at alle tal er ca.tal,men du kan jo sætte dine egne ind og selv regne.Hvis vi antager at du skal fra Klintholm havn og ned til Rugen (der hvor laksene holder til) tilbagelægger du 30 sml. Ved fuld gas 6000 o/m løber du 30 sml/t og det tager 60 minutter at tilbagelægge distancen, bensinforbrug vil være 60 ltr. Derimod hvis du giver din motor 4500 o/m vil du løbe 20 sml/t og det vil tage 90 min.at tilbagelægge distancen, bensinforbrug vil her være 45 ltr. Frem og til bage kan du spare 30 ltr.brændstof (ca.300 gode danske kroner) Den ekstra time sejladsen tager kan du indhente ved at stå op en time før.

med venlig hilsen og knæk og bræk

Venligst Log på eller Opret en konto for at deltage i samtalen

  • Stig Bülow
  • Stig Bülow's profilbillede Emne forfatter
  • Offline
  • Platinum Member
  • Platinum Member
Mere
8 år 5 måneder siden #1185005 af Stig Bülow
Ny propel ... blev oprettet af Stig Bülow
Ny propel til en Yamaha F150 AET...
Min lokal Yamaha motor-pusher har anbefalet mig at skifte min propel, da der er et mindre hak i det ene blad. Og når nu bukserne er på vej af, så overvejer jeg at skifte til deres top-model - SDS modellen - men samme pusher anbefaler mig så at gå ned i størrelse, til en 17"... Er der nogen af jer der kan bidrage med kloge ord og erfaring. Motoren sidder på en Yamarin WA62 - og jeg er fint tilfreds med accelerationen, men ville måske godt kunne give den et par knob mere på toppen - men fremfor alt få en bedre benzinøkonomi!

Venligst Log på eller Opret en konto for at deltage i samtalen

Tid til at oprette siden: 0.160 sekunder
Leveret af Kunena Forum
Vi bruger cookies på Smaabaadsklub.dkPå Smaabaadsklub.dk bruger vi cookies til at give dig en god oplevelse og til at indsamle statistik, der kan være med til at forbedre brugeroplevelsen. Hvis du klikker på et link på Smaabaadsklub.dk, accepterer du samtidig vores cookiepolitik. Læs mere her
ja, jeg accepterer