Hej alle f...

  • ukendt bruger
  • ukendt bruger's profilbillede Emne forfatter
  • Offline
  • Platinum Member
  • Platinum Member
Mere
19 år 3 dage siden #1003199 af ukendt bruger
Besvaret af ukendt bruger på emne Hej alle f...
Det lyder meget rigtigt det i gør...det er kun flid der tæller! Måske skulle i overveje at komme til klubaftener, arrangementer m.m. i klubben på den måde skaffer i jer bekendtskaber/venner altså andre folk med samme interesse. Farten er vanskelig, men det er helt rigtigt at se på agnens bevægelse i vandet. Området i fisker i, kan til tider være vanskeligt, måske er det bedre at søge syd-øst på til øerne. I skal nok fiske kystnært på kanterne hvis det er de blanke i søger. Bare klø på, der er ingen opskrift på dette!<br>
Knæk og bræk<br>
Steen

Venligst Log på eller Opret en konto for at deltage i samtalen

Mere
19 år 4 dage siden #1003186 af michael
Besvaret af michael på emne Hej alle f...
Hej Søren.<br>
Jeg glemte at skrive min E-Mail adresse i mit indlæg. Denne e-mail adresse bliver beskyttet mod spambots. Du skal have JavaScript aktiveret for at vise den.

Venligst Log på eller Opret en konto for at deltage i samtalen

Mere
19 år 4 dage siden #1003185 af michael
Besvaret af michael på emne Hej alle f...
Hej Søren.<br>
Min makker og jeg skal til at starte op i trolling fra vores Ørnvik 510DC,<br>
vi skal til at indrette båden med div. udstyr.<br>
Vil du være så venlig at sende et par billeder af den måde du har indrettet din båd, fastgørelse af div. grej mv.<br>
Hvis der er andre der har nogen gode forslag, og meget gerne billeder til indretning af en Ørnvik 510, er i hjertelig velkommen til at sende dem til min E-Mail. Med venlig hilsen Michael.

Venligst Log på eller Opret en konto for at deltage i samtalen

  • ukendt bruger
  • ukendt bruger's profilbillede Emne forfatter
  • Offline
  • Platinum Member
  • Platinum Member
Mere
19 år 5 dage siden #1003178 af ukendt bruger
Besvaret af ukendt bruger på emne Hej alle f...
Hej Søren,<br>
<br>
Ved ikke hvor meget hjælp det er til....jeg fisker meget hernede ved Langeland, Siø og Tåsinge, og de fisk jeg har fået hernede er alle taget i overfladen, og på ca. 1-3 meter vand...tilsyneladende er det generelt hernede; men der har ikke været mange fisk i foråret. Din hastighed lyder meget fornuftig, jeg plejer at ligge på ca. 2.2 knob<br>
<br>
Med venlig hilsen<br>
Brian Kristiansen

Venligst Log på eller Opret en konto for at deltage i samtalen

  • ukendt bruger
  • ukendt bruger's profilbillede Emne forfatter
  • Offline
  • Platinum Member
  • Platinum Member
Mere
19 år 5 dage siden #1187527 af ukendt bruger
Hej alle f... blev oprettet af ukendt bruger
Hej alle fynske trolling fiskere !! <br>
Som før skrevet er vi to unge knejte på 26-27...<br>
Vi har også været i bæltet en del gange nu, vi sejler ud fra faldsled havn og troller normalt gennem sejlranden i sønder fjorden, der efter ud til færgehavnen og ned langs horne land, og videre over til lyø.<br>
Nogle gange har vi dog været op forbi hælnæs fyr og videre ud for at ramme en af grundene ( sødre stenrøn/hesteskoen osv) Da vi ikke har nogle gps endnu har vi dog ikke haft det store held med at ramme alle grundene :P<br>
Vi har her den 5 maj tagen en blank på 1.2 kilo ved horne sommerland. der ud over ca 10 hornfisk spret omkring..<br>
Men det er nu også hvad vi har fanget, derfor vil vi høre jer alle om der er noget vi gør forkert. Sådan gør vi !!!<br>
Båd õrnvik 520 marine 75hk 4 takt !!<br>
2 scotty No. 1092 Manual Propack<br>
Vi i fisker med apex/hellgate/dodger og jack rapid/stripper/favoritten og northern king..<br>
Vi har fisket ca 100 meter fra land til 500 hvor dybden variere fra 10-70 fod. Vi har prøvet at ramme de skrænter der nu er.<br>
Som regel fisker vi hvis feks. 30 fod vand 2 stænger på den ene downrigger en i 25 fod en i 18. den anden downrigger i 14 og saa en dipsy diver i den ene side.. dernæst en over flade stang 30-40 lige bag båden nogle gange med en lille blyparevane på !! vi fisker med agnene ca 40-90 fod bag båden, er lidt i tvivl om det er forkort ? Køre som regel med det korteste argen på den dybeste downrigger !!!<br>
Hvor vi skal fiske ??? der er ikke mange beretninger fra det område vi fisker i, og det er noget vi håber at kunne bidreage med, vi er dog meget i tvivl om vi skal fiske på grundene ude midt i lillebælt, eller evt bare ude midt i det hele hvor der er et sted mellem 50 og 100 fod ??? Eller vi skal holde os på de skrænter vi nu kan finde mellem 100-500 meter fra land hvor dybden variere mellem 12-45 fod ???<br>
Den sidste ting som der kan være galt er dog vores fart, vi har ikke fart måler på vores ecolod, vi har læst at vi skal sejle gennem vandet ca 2-3 knop alt efter strøm, vi sejler med 1000-1300 omdrejninger på moteren, vi tester vores blink i vandet og mener endenligt de køre meget godt...<br>
Vi har fisker ca 35 timer efiktivt og fået 1 øred og 10 horn fisk... ingen torsk ? selv om vi har prøvet at skrave bunden !!!<br>
Jeg håber vi kan få lidt hjælp, og vi skal også nok skrive igen om det lykkes..<br>
MVH De langt fra opgivende trolling fiskere :)
Bilag:

Venligst Log på eller Opret en konto for at deltage i samtalen

Tid til at oprette siden: 0.197 sekunder
Leveret af Kunena Forum
Vi bruger cookies på Smaabaadsklub.dkPå Smaabaadsklub.dk bruger vi cookies til at give dig en god oplevelse og til at indsamle statistik, der kan være med til at forbedre brugeroplevelsen. Hvis du klikker på et link på Smaabaadsklub.dk, accepterer du samtidig vores cookiepolitik. Læs mere her
ja, jeg accepterer