Den normal...

  • ukendt bruger
  • ukendt bruger's profilbillede Emne forfatter
  • Offline
  • Platinum Member
  • Platinum Member
Mere
18 år 11 måneder siden #1003449 af ukendt bruger
Besvaret af ukendt bruger på emne Den normal...
altenativ har vi den nye rampe ved Snoghøj som efter en kraftig renovering nu står brugbar. Den store rampe i Marine syd besværliggøres også meget af masser af optimistjoller og andet godt! 4 kraftige stolper som ikke står særligt hensigtsmæssigt er også til stor gene, men med 2 mand og tungen lige i munden så går det:-)<br>
Rygtet siger at det er denne rampe småbådsfolket fremover skal bruge, så håber jeg at de gør noget ved den, for det holder min Peugeot 405 1,9 diesel ikke til i længden
Bilag:

Venligst Log på eller Opret en konto for at deltage i samtalen

Mere
18 år 11 måneder siden #1003446 af Jakob Larsen
Besvaret af Jakob Larsen på emne Den normal...
Hvis rampen er bred, som der skrives, kan man trække næsten hvad som helst op, hvis man parkerer bilen på rampen, så man ved igangsætning kører på skrå/tværs og ikke lige op (modvirker lugten af brændt kobling). Som en anden skrev her, kan man også lade være med at trække båden helt op på trailen, så kugletrykket bliver negativt og dermed giver øget vægt påforhjulene (modvirker lugten af brændt gummi). Mvh

Venligst Log på eller Opret en konto for at deltage i samtalen

Mere
18 år 11 måneder siden #1003442 af Torben
Besvaret af Torben på emne Den normal...
Når man ellers fjerner det løse grus synes jeg det lykkedes meget fint at trække bådene op, vel og mærke ikke kæmpe både men en Uttern 495 ht (ca 600 kg) og en Bella 530 ht som er lidt tungere, de blev henholdsvis trukket op med en Rover 420 og en Mondeo - begge 2 litters.<br>
Alternativ er der også en meget fin (og mindre stejl) rampe i Middelfart Marina.

Venligst Log på eller Opret en konto for at deltage i samtalen

  • ukendt bruger
  • ukendt bruger's profilbillede Emne forfatter
  • Offline
  • Platinum Member
  • Platinum Member
Mere
18 år 11 måneder siden #1187603 af ukendt bruger
Den normal... blev oprettet af ukendt bruger
Den normale rampe i Kolding marine syd er lukket, der henvises til rampen i øst, som er en dejlig bred rampe, desværre er den bare så stejl at jeg vil fraråde at bruge den medmindre man har en 4x4. Der ligger også en del perlegrus på den, som gør det svært at stå fast. Vælg alternative ramper evt. under broen.<br>
Brændt kobling lugter forfærdeligt :-)

Venligst Log på eller Opret en konto for at deltage i samtalen

Tid til at oprette siden: 0.181 sekunder
Leveret af Kunena Forum
Vi bruger cookies på Smaabaadsklub.dkPå Smaabaadsklub.dk bruger vi cookies til at give dig en god oplevelse og til at indsamle statistik, der kan være med til at forbedre brugeroplevelsen. Hvis du klikker på et link på Smaabaadsklub.dk, accepterer du samtidig vores cookiepolitik. Læs mere her
ja, jeg accepterer