Fin Sandar...

  • ukendt bruger
  • ukendt bruger's profilbillede Emne forfatter
  • Offline
  • Platinum Member
  • Platinum Member
Mere
20 år 7 måneder siden #1186455 af ukendt bruger
Fin Sandar... blev oprettet af ukendt bruger
Fin Sandarttur til Silkeborgsøerne d.14/9/2003<br>
Ja, turen startede ikke godt. Da jeg var kommet 7 km ud af Silkeborgvej fra Århus. Gik temperatur måleren op i det røde felt. Ind på Statoil åbne motorhjelmen for at kigge nærmere (jeg ææææææææælsker bare at kigge :-).<br>
Jeg kom frem til den konklusion at det var termostaten eller vandpumpen. Jeg ringede til kæresten og hun kom med den anden bil og tog min med hjem, da den var kølet tilstrækkelig af. <br>
Uheldet fik den konsekvens at jeg kom ca. 1 time for sent til kl. 10.00. Men da jeg kom ned til indelukket var der stadig et par både der var ved at gøre klar. Det var en gut fra nordjylland som hed Peter og hans kæreste. Steen Ulnits var også igang med båd sammen med hans kone. Det så ud til at Ulnits havde oplært sin kone efter alle kunstens regler, ellers var det måske konen der havde oplært ham ??. Hun kunne da i hvert fald sagtens håndtere den båd alene så det ud til. Hun styrede de der fortøjninger mv. som det mest naturlige i verden.<br>
Jeg fik min båd fedtet i vandet og satte kursen efter Peter. Det var første gang jeg fiskede på søerne og anede ikke noget som helst. Ligeledes var det første gang jeg fiskede efter Sandart.<br>
Min Plotter viste faktisk at jeg sejlede på land og ikke på vand og søkort bruger rigtige mænd jo ikke :-) . Nå vi lå så og tøffede derud af med 5-8 knob i meget lang tid, vi sejlede vi igennem Brasø og en anden sø også, og så kom vil til juulsø. Det var her Peter havde fanget en Sandart på omkring 5,6 kg sidste år.<br>
Nu var det så jeg fik den kolde, kyniske, lede misbrugende ide :-)……..Peter havde ingen VHF, men havde fisket på søerne før. Jeg havde aldrig fisket på søerne før, men havde en bærbar VHF med.<br>
PEEEEEEEEETER, vil du låne min bærbare så vi kan snakke lidt undervejs ??. JA det ville han da gerne………..Sikke en guttermand :-) .<br>
Taktikken var nu lagt og jeg kunne tage den med ro og lade Peter om af finde fisken, så ville han jo nok kalde op når han fik fisk og fortælle hvorhenne, agn, dybde mv.<br>
Vi tøffede rundt i lang tid og fik kun et par aborrer.<br>
Vi tøffede noget mere og efter en 30 smøgers tid fik jeg endelig hug ved møgelø. Over 14 m vand, 10 m nede. Det var en Sandart på 2,2 kg og 65 cm på Bomber/firetiger . Jeg tøffede videre og kort efter fik jeg Sandart igen efter sammen opskrift bare på min ABU terminator wobler.<br>
Ja, nu begyndte det at blive trivielt og jeg sejlede videre mens jeg fightede den. Sandarten kom til båden og jeg stod parat med fangstnet. Men jeg fik klodset nok i det til, at wobleren satte sig i nettet og fisken vred sig fri af krogen. I det sekund stod kommentaren der var i Trollingfisker af Nils Vestergaard ”Hold kææææft hvor er du urutineret mand” i neongrønt skrift i min pande. Sandarten var vel omkring 70-75 cm<br>
Nå, jeg måtte på den igen og jeg tror jeg fiskede en halv times tid uden hug. Så fik jeg et hug mere nede omkring Møgelø det var også en sandart, men kun på omkring 40-45. Så den blev sat ud igen.<br>
Så tøffede jeg igen og efter en times tid mere var der igen bud efter min terminator 10 m nede.. Det var en Sandart på 70 cm og 2,7 kg.<br>
Super fin fisketur især sammen holdt med den lallede Randers fjord tur jeg havde i Torsdags. <br>
Vejret viste sig også fra sin bedste side solskin, lidt vind og udsigten var i million kr`s. klassen<br>
Jeg ved ikke hvor mange både fra klubberne der var dernede. I starten troede jeg der var 6-8 både. Men i løbet af dagen fik jeg det indtryk via lidt snak på vhfèn at der var flere endnu. Der var vist et par både der ikke fiskede med tøffede rundt og nød naturen. Henrik Soele kom også lidt hen på eftermiddagen.<br>
<br>
mvh<br>
<br>
brian<br>

Venligst Log på eller Opret en konto for at deltage i samtalen

Tid til at oprette siden: 0.125 sekunder
Leveret af Kunena Forum
Vi bruger cookies på Smaabaadsklub.dkPå Smaabaadsklub.dk bruger vi cookies til at give dig en god oplevelse og til at indsamle statistik, der kan være med til at forbedre brugeroplevelsen. Hvis du klikker på et link på Smaabaadsklub.dk, accepterer du samtidig vores cookiepolitik. Læs mere her
ja, jeg accepterer