Hej JSK.<b...

  • ukendt bruger
  • ukendt bruger's profilbillede Emne forfatter
  • Offline
  • Platinum Member
  • Platinum Member
Mere
19 år 3 dage siden #1003233 af ukendt bruger
Besvaret af ukendt bruger på emne Hej JSK.<b...
Hej Flemming<br>
<br>
Tak for din ros af vores blad. Vi synes også selv, at det er et flot blad, og du kan glæde dig til det næste, der bliver i fuld farvetryk.<br>
Men vi har, som det vist tydeligt blev sagt i sidste nummer, store problemer med at få billeder, gode historier og spændende indlæg med i bladet. Det virker desværre som om medlemmerne ikke er meget for at komme til tasterne og fortælle om deres oplevelser. Vi har efterlyst indlæg flere gange, men lige meget hjælper det. <br>
<br>
Det er altså ikke kun bestyrelsen, der skal bære opgaven og bruge megen tid med at skrive materiale til bladet. I længden bliver det givet også en kedelig affære at læse om og kigge på de samme hoveder. Noget andet er også, at vores sponsorer og annoncører helt klart foretrækker, at bladet fremstår med god bredde, således de enkelte medlemmers historier og oplevelser med fiskeriet og kammeratskabet medvirker til et alsidigt og læseværdigt blad. <br>
<br>
Beslutningen om at give 400 kr. i tilskud pr. bådteam ved indsendelse af historie og billeder fra en klubrejse er bestemt ikke en hurtig løsning. Vi ser netop disse ture som den største mulighed for, at medlemmerne deltager i et fællesskab og prøver de udfordringer, det er at være ved fremmede kyster, noget der bestemt kan kaste en god historie af sig. At kunne reducere udgifterne med en historie kunne være det, der kunne få lystfiskerskribenten lidt på mærkerne. Alle kan skrive, det er bare at tage sig lidt sammen.<br>
<br>
Du behøver ikke at være bekymret for klubøkonomien. Dette tiltag får ikke budgettet ud af balance. Skulle bladet mod forventning drukne i billeder og historier fra klubrejserne, justerer vi lidt på ordningen. Sidste års kontingentstigning skyldtes primært, at portostøtten til bladudgivelserne bortfaldt. Samtidigt har vi fravalgt udvidet økonomisk dækning for turledere, så vi forventer klubrejserne forbliver udgiftsneutrale. Endelig synes vi, at denne ordning tilgodeser et udtalt ønske om, at aktive medlemmer får tilbageført noget af klubbens aktiver.<br>
<br>
Men Flemming! Nu har vi begge brugt tid på at argumentere om vores synspunkter. Det er også fint og vigtigt, at vi har en god dialog i klubben, men jeg tænker alligevel lidt på, at dette i stedet kunne været blevet til et par historier om spændende fiskeri i stedet for. Der er brug for dem! Hvor mange indlæg tror du, der er kommet fra en 12 mands klubtur til Simris i påsken? Ingen!! <br>
<br>
Med venlig hilsen <br>
Hans Simonsen<br>
<br>
<br>
<br>
<br>
<br>

Venligst Log på eller Opret en konto for at deltage i samtalen

  • ukendt bruger
  • ukendt bruger's profilbillede Emne forfatter
  • Offline
  • Platinum Member
  • Platinum Member
Mere
19 år 1 uge siden #1003167 af ukendt bruger
Besvaret af ukendt bruger på emne Hej JSK.<b...
Du har fulstændig ret Flemming det er som et pres at være med til en klubtur er lig med du skal skrive til klubbladet ,for at få di 400,kr der er dem som ikke har di evner at kan skrive en historie

Venligst Log på eller Opret en konto for at deltage i samtalen

  • ukendt bruger
  • ukendt bruger's profilbillede Emne forfatter
  • Offline
  • Platinum Member
  • Platinum Member
Mere
19 år 1 uge siden #1187519 af ukendt bruger
Hej JSK.<b... blev oprettet af ukendt bruger
Hej JSK.<br>
<br>
først vil jeg lige sige tak for et godt og flot blad som fortjener ros, jeg har været medlem af flere andre foreninger som ville blive grønne af misundelse hvis de så dette blad.tak<br>
Men det jeg gerne vil høre andres mening om her. er det jeg har læst i bladet, at der nu deles penge ud til de deltagende bådteams der deltager i fiskerejser i JSK hvis bare man sender nogle linier ind om turen så får man refunderet 400 kr. Så er det Jeg gerne vil høre i andres mening. er vi på vej ud på et sidespor? er det gennemtænkt? har vi råd til det? er det løsningen.<br>
<br>
det er nogen af de spørgsmål jeg stiller mig selv efter at have vendt og drejet det her emne inde i mit hovedet i et stykke tid.<br>
<br>
på vej ud på et sidespor, jeg mener ikke at man i en "lyst"fiskerklub skal modtage kontante beløb for at stille op til en fisketur, vi er lystfiskere og vi tager vel med hvis vi har lyst. i Jeres indlæg skriver i direkte at det er for at få JSKér på vandet i samlet flok, og det vil i så betale for.<br>
<br>
er det gennemtænkt her mener jeg at det lyder som en hurtig løsning på et problem der går igennem i mange andre foreninger, nemlig manglende deltagelse i de sociale tiltag i klublivet, vi lever i en travl hverdag, vi vil gerne nå det hele, vi har for mange fritidsinteresser.jeg mener vi skal være glade for de mange fremmødte der er til turene, det kunne være værere<br>
men er det for at få os på vandet eller til at skrive et indlæg eller er det begge dele<br>
mht. til indlæg til bladet mener jeg det var bedre at lave det som en konkurrence, fek.s nu hvor der er mange der har været i sverige, træk da lod blandt de indsendte om en gevinst til en værdi af fek.s 1000 kr. Det kan da ikke betyde så meget for en deltager om det er 400 kr. billigere at komme med på turen. det er da og gå i små sko når man så kører rundt med båd og udstyr på trækkrogen for 100.000 til 200.000 kr. så må det i mine øjne være bedre at blive hjemme engang imellem.<br>
<br>
har vi råd til det. Her mener jeg at der på generalforsamlingen blev sagt at en kontingent stigning var nødvendig trods det at klubben har en utrolig god økonomi, men det var vist noget med hvis der ikke kom så mange nye medlemmer som de sidste år osv.... men et hurtigt regnestykke vil vise at det koster 16.000 kr. om året hvis der er i gennemsnit 10 bådteam der skriver en artikel på hver af JSK rejserne. og det er omregnet 320 medlemmers stigning på 50 kr. <br>
der bliver brugt til det. hvad nu hvis det virkeligt giver flere bådteam´s på vandet, vil i så fjerne tilskudet eller vil i bare hæve kontingentet.<br>
<br>
løsningen. her er det så jeg gerne vil høre andres mening og måske derigennem finde en løsning på den manglende deltagelse på vandet.<br>
<br>
jeg syntes i skulle trykke det i bladet da der jo er nogen så ikke bruger nettet.<br>
<br>
med venlig hilsen<br>
<br>
Flemming Sønderskov<br>
<br>

Venligst Log på eller Opret en konto for at deltage i samtalen

Tid til at oprette siden: 0.154 sekunder
Leveret af Kunena Forum
Vi bruger cookies på Smaabaadsklub.dkPå Smaabaadsklub.dk bruger vi cookies til at give dig en god oplevelse og til at indsamle statistik, der kan være med til at forbedre brugeroplevelsen. Hvis du klikker på et link på Smaabaadsklub.dk, accepterer du samtidig vores cookiepolitik. Læs mere her
ja, jeg accepterer