Kan jeg br...

  • Kristian Carøe (Team Emilie)
  • Kristian Carøe (Team Emilie)'s profilbillede
  • Offline
  • Premium Member
  • Premium Member
Mere
10 år 2 måneder siden #1087438 af Kristian Carøe (Team Emilie)
Besvaret af Kristian Carøe (Team Emilie) på emne Kan jeg br...
Det er IKKE for at kaste benzin på bålet :D
Men da jeg tog VHF bevis var beskeden fra underviseren ikke til at misforstå. Hvis man ikke har et VHF bevis må VHF radioen i båden SLET IKKE være tilsluttet strøm. Så jo i en nødsituation vil man da kalde op, men så skal man først have strøm på radioen, hvis man følger reglerne.

Venligst Log på eller Opret en konto for at deltage i samtalen

  • Svend Aage Iversen
  • Svend Aage Iversen's profilbillede
  • Offline
  • Senior Member
  • Senior Member
Mere
10 år 2 måneder siden #1087437 af Svend Aage Iversen
Besvaret af Svend Aage Iversen på emne Kan jeg br...
SÅ FÅR I DET IKKE BILLIGERE:
18.2.14:
Fra: www.duelighed.dk
SKIPPER-TIPS nr. 3.005 - den daglige dosis saltvand

GRATIS VHF/DSC-KURSUS TIL MEDLEMMERNE
Hos Duelighedsklubben kan vi nu tilbyde foreningens medlemmer gratis onlineuddannelse til VHF/SRC-certifikatprøven.
Hvis vi skulle annoncere for dette kursus, ville det koste lige så meget som lignende online-kurser, så vi håber alle i netværket vil hjælpe med at sprede det gode budskab, ikke mindst i sejlklubber, dykkerklubber, roklubber, surfklubber og småbådsklubber. Vores mål er, at endnu flere får mulighed for at anvende VHF-radioen i båden, eller at tage en lille nødsender (PLB) med på ture i joller, kajakker, på surfbrættet o.lign.
Print en løbeseddel til opslagstavlen eller omdeling blandt kammeraterne: duelighed.dk/src_selvstudium/downloads/loebeseddel.pdf
Læs mere om kursus:
duelighed.dk/src_selvstudium/login_for_medlemmer/

''Skarven''

Venligst Log på eller Opret en konto for at deltage i samtalen

  • ukendt bruger
  • ukendt bruger's profilbillede Emne forfatter
  • Offline
  • Platinum Member
  • Platinum Member
Mere
10 år 2 måneder siden #1087436 af ukendt bruger
Besvaret af ukendt bruger på emne Kan jeg br...
Tag for pokker et VHF certifikat i stedet for
Det er ikke sværere en at alle kan deltage

Venligst Log på eller Opret en konto for at deltage i samtalen

  • ukendt bruger
  • ukendt bruger's profilbillede Emne forfatter
  • Offline
  • Platinum Member
  • Platinum Member
Mere
10 år 2 måneder siden #1087432 af ukendt bruger
Besvaret af ukendt bruger på emne Kan jeg br...
Som jeg også skrev er det KUN når det gælder liv og død!
Om man så efterfølgende fik en lille bøde/skider ville det jo så også være helt ok, MEN jeg kommer aldrig til og løbe tør for benzin!
Jeg ved godt at alle os som ikke har det certifikat bør tage det ASAP, det er det eneste rigtige og gøre, ingen tvivl om det ), MEN det var slet ikke det mit spørgsmål gik på!
Jeg har fået en masse god Info, nok mest på private mails og det takker jeg for :D
Mvh :)

Venligst Log på eller Opret en konto for at deltage i samtalen

  • ukendt bruger
  • ukendt bruger's profilbillede Emne forfatter
  • Offline
  • Platinum Member
  • Platinum Member
Mere
10 år 2 måneder siden #1087425 af ukendt bruger
Besvaret af ukendt bruger på emne Kan jeg br...
Ja man må/kan bruge radio i nød situation, men det forhindre dem jo ikke i at give dig en bøde for uatoriseret brug bagefter. Jeg har for mange år siden selv sejlet tør for benzin og brugt VHF uden certificat. Der var en kæmpe skideballe fra Lyngby bagefter, da vi var sikkert i havn. Og så lige det der med om vi var i nød eller ej - for det var vi jo ikke, vi var jo bare sejlet tør. Der bliver skelnet om der er liv i fare, eller om det bare er ubekvemt. Det var faktisk Lyngby der fik fat i den sejler der trak os i havn.

Venligst Log på eller Opret en konto for at deltage i samtalen

Mere
10 år 2 måneder siden #1087424 af jimmy
Besvaret af jimmy på emne Kan jeg br...
enig men men hvorfor ikke brug den tid på og tage det bevis når man tænker på hvor mange der snakke i din på vandet hvor mange må ??????

Venligst Log på eller Opret en konto for at deltage i samtalen

Tid til at oprette siden: 0.219 sekunder
Leveret af Kunena Forum
Vi bruger cookies på Smaabaadsklub.dkPå Smaabaadsklub.dk bruger vi cookies til at give dig en god oplevelse og til at indsamle statistik, der kan være med til at forbedre brugeroplevelsen. Hvis du klikker på et link på Smaabaadsklub.dk, accepterer du samtidig vores cookiepolitik. Læs mere her
ja, jeg accepterer