Jeg fisker...

  • Søren Møller Jensen
  • Søren Møller Jensen's profilbillede
  • Offline
  • New Member
  • New Member
Mere
13 år 2 måneder siden #1056662 af Søren Møller Jensen
Besvaret af Søren Møller Jensen på emne Jeg fisker...
Jeg blev sidste år, i den østgående del af traffikken, bordet af den tyske kystvagt. De ville se pas, derudover blev vi belært om regler for sejlads i traffik separaringen, og beordret 1½ mil sydpå.
Det samme var lidt tidligere sket for min broder, der lå nordligere i skillezonen, han blev dog beordret nordud.
Tyskerne var ovenud venlige og korrekte, og udviste ingen interesse for antal stænger, fisketegn samt søkort og navigationsbestik. Disse ting var efter tyskernes opfattelse kun af betydning inden for 3 mil grænsen, eller ved afgang/ankomst til tysk havn.
En god ting ved fiskeri/sejlads i tysk farvand er at medbringe dansk flag.

Venligst Log på eller Opret en konto for at deltage i samtalen

Mere
13 år 2 måneder siden #1056661 af michael
Besvaret af michael på emne Jeg fisker...
Se indlæg 11781. Jeg blev snuppet i trafikken.. bøde 4500 kr

Venligst Log på eller Opret en konto for at deltage i samtalen

  • ukendt bruger
  • ukendt bruger's profilbillede Emne forfatter
  • Offline
  • Platinum Member
  • Platinum Member
Mere
13 år 2 måneder siden #1056646 af ukendt bruger
Besvaret af ukendt bruger på emne Jeg fisker...
Jeg oplevede det samme med det tyske politi det ene år dernede. Jeg trollede midt i og på langs af separeringen uden jeg egentlig vidste det. Jeg blev pænt bedt om at ændre kurs og sejle på tværs ud af separeringen i stedet for. Ganske flinke tyske politifolk, specielt den ene af de tre i båden.. hun var langhåret brunette.. :o)

Venligst Log på eller Opret en konto for at deltage i samtalen

  • ukendt bruger
  • ukendt bruger's profilbillede Emne forfatter
  • Offline
  • Platinum Member
  • Platinum Member
Mere
13 år 2 måneder siden #1056616 af ukendt bruger
Besvaret af ukendt bruger på emne Jeg fisker...
Hej igen.

Jeg takker for jeres svar.

Jeg følger gerne Hothos opfording om at give sig til kende, hvis der er nogen der har haft ubehagelige oplevelser med de tyske myndigheder.

Hvad jeg umiddelbart har fundet ud af indtil nu er, at jeg skal sejle på tværs af selve trafiksepereringen. Det ville jo også være surt at få sit livs laks på en sømil foran en stor olietanker. Bum bum, hvad gør man så?

og så skal jeg holde mig tre sømil fra land, med mindre man selvfølgelig erhverver sig tysk fisketegn.

Venligst Log på eller Opret en konto for at deltage i samtalen

  • Janus Ankjer Vedel
  • Janus Ankjer Vedel's profilbillede
  • Offline
  • Elite Member
  • Elite Member
Mere
13 år 2 måneder siden #1056613 af Janus Ankjer Vedel
Besvaret af Janus Ankjer Vedel på emne Jeg fisker...
Er der nogen som ved hvordan fiskeriet er efter laks ved Møn, nu hvor vandet er så koldt. Har med held fisket i områderne Bananen,kondommet osv men kun marts-maj. Kunne godt tænke mig at vide mere mht vinter lakse fiskeriet ved Møn.

Venligst Log på eller Opret en konto for at deltage i samtalen

  • ukendt bruger
  • ukendt bruger's profilbillede Emne forfatter
  • Offline
  • Platinum Member
  • Platinum Member
Mere
13 år 2 måneder siden #1056603 af ukendt bruger
Besvaret af ukendt bruger på emne Jeg fisker...
Hej Brian
Nu skal jeg jo ikke opfodrer dig til ulovligheder. men jeg har fisket en del omkring 40 m kurven og snakket med mange, ingen af dem jeg har snakket med har fået bøder eller er blevet sat i fængsel fået deres grej konfiskeret osv osv. der går mange rygter om hvad der sker hvis man bliver taget i tysk farvand ( er der nogen her i klubben som har oplevet det modsatte så skriv det her) Jeg fisked sidste år i trafikseperingen og pludselig var der et tysk politi skib som passede mig op, jeg rullede stille og roligt mine stænger og sejled væk. og satte så stængerene igen uden for seperingen. Så jeg tror du kan tage det roligt selvom du kommer lidt ind i tysk farvand
Bilag:

Venligst Log på eller Opret en konto for at deltage i samtalen

Tid til at oprette siden: 0.232 sekunder
Leveret af Kunena Forum
Vi bruger cookies på Smaabaadsklub.dkPå Smaabaadsklub.dk bruger vi cookies til at give dig en god oplevelse og til at indsamle statistik, der kan være med til at forbedre brugeroplevelsen. Hvis du klikker på et link på Smaabaadsklub.dk, accepterer du samtidig vores cookiepolitik. Læs mere her
ja, jeg accepterer