Da jeg er ...

  • ukendt bruger
  • ukendt bruger's profilbillede Emne forfatter
  • Offline
  • Platinum Member
  • Platinum Member
Mere
19 år 9 måneder siden #1001371 af ukendt bruger
Besvaret af ukendt bruger på emne Da jeg er ...
Hej Jan, I gamle dage når fiskebådene have Tun på krogen hejste de et flag således at de andre kunne holde sig fri af dem og ikke forstyrre fighten. Trollingfiskernes orange flag skal bruges til at vise at man har fanget en målsfisk (laks eller ørred). Andre trollingfiskere kan så se at der er fisk i området. De første flag er lavet på Bornholm og vores klub har senere fået lavet en masse med vores navn på. Disse kan købes på klubaftenerne for 25 kr. Det er et flot syn når man på en klubtur ser alle de orange flag i bådenen. <br>
Så ved man at de fleste har haft en god dag. Det er også et meget visuelt flag. Tit når man ligger i lidt diset og kedeligt vejr, er det første man ser et orange flag. Lidt senere dukker selve båden frem. <br>
Knæk og Bræk

Venligst Log på eller Opret en konto for at deltage i samtalen

  • ukendt bruger
  • ukendt bruger's profilbillede Emne forfatter
  • Offline
  • Platinum Member
  • Platinum Member
Mere
19 år 9 måneder siden #1186859 af ukendt bruger
Da jeg er ... blev oprettet af ukendt bruger
Da jeg er ny trollingfisker har jeg bemærket at der er nogle der hejser et flag når de har fanget fisk, hvordan virker det?<br>
M.V Jan

Venligst Log på eller Opret en konto for at deltage i samtalen

Tid til at oprette siden: 0.147 sekunder
Leveret af Kunena Forum
Vi bruger cookies på Smaabaadsklub.dkPå Smaabaadsklub.dk bruger vi cookies til at give dig en god oplevelse og til at indsamle statistik, der kan være med til at forbedre brugeroplevelsen. Hvis du klikker på et link på Smaabaadsklub.dk, accepterer du samtidig vores cookiepolitik. Læs mere her
ja, jeg accepterer