Ang. vinte...

  • ukendt bruger
  • ukendt bruger's profilbillede Emne forfatter
  • Offline
  • Platinum Member
  • Platinum Member
Mere
19 år 3 måneder siden #1002202 af ukendt bruger
Besvaret af ukendt bruger på emne Ang. vinte...
<br>
Hej Lui og Per<br>
<br>
Jeg fisker mest i storebælt og det er rigtigt at der er Torsk i bæltet, og det er også rigtigt at der er pæne imellem.<br>
Men lige hvor de skal fanges er lidt mere vanskeligt at oplyse for lige som man tror at man har fundet et godt sted ja så næste gang man kommer ud er der ikke til at finde bare en undermåler..<br>
<br>
Men lige et surt opstød som ingen af jer er skyld i ---<br>
<br>
Noget jeg ser hver gang at det er godt fiske vejr, det er fra 1 og op til 12 både har jeg talt ude i sejlrenden lige syd for broen især her i de kolde måneder, selv i tåge og dis er der nogen som skal friste skæbnen, de store skibe har ingen mulighed for at vige og ser måske slet ikke et plast kar på vandet.<br>
<br>
Og det går mig lidt på efter hånden for de sidste gange jeg har været ude har VTS – Patruljebåden<br>
Været ude og genne småbåde væk fra VTS området.<br>
<br>
Og det går også ud over mig selv om jeg ikke fisker ude sejlrenden, men inden for den rigtige side af bøjerne, så kommer de blæsende med 30 – 35 Kn. Lige forbi bare for at vise flaget, at jeg bare ka prøve at komme på den forkerte side af grænsen, hvilket ikke er nødvendigt da man fanger lige så meget andre steder.<br>
<br>
Jeg så i lokal TV at man ville skærpe kontrollen der ude. Hvilket jeg har set med egne øjne at man<br>
Allerede har gjort.<br>
<br>
Og lige til sidst man kan ikke bruge den undskyldning at man ikke viste at det er forbudt område<br>
For på opslagstavlen ved slæbestedet har jeg set et opslag hvor reglerne står.<br>
<br>
<br>
vi skulle jo nødig have flere begrænsninger på vores hobby i form af?<br>
Ja hvad ved jeg hvad myndigheder kunne finde på?<br>
<br>
<br>
Fiskehilsen Delfinen - Korsør

Venligst Log på eller Opret en konto for at deltage i samtalen

  • ukendt bruger
  • ukendt bruger's profilbillede Emne forfatter
  • Offline
  • Platinum Member
  • Platinum Member
Mere
19 år 3 måneder siden #1002201 af ukendt bruger
Besvaret af ukendt bruger på emne Ang. vinte...
Der er masser af stor torsk i storebælt, men de er tit og ofte steder hvor det ikke er tilladt at fiske. jeg ved ikke hvor det er men det er bare at klø på for de er der efter sigende.<br>
<br>
mvh per lassen

Venligst Log på eller Opret en konto for at deltage i samtalen

  • ukendt bruger
  • ukendt bruger's profilbillede Emne forfatter
  • Offline
  • Platinum Member
  • Platinum Member
Mere
19 år 3 måneder siden #1187211 af ukendt bruger
Ang. vinte... blev oprettet af ukendt bruger
Ang. vintertorsk<br>
Sidder og læser her på hjemmesiden om de mange torsk, der bliver fanget i Øresund, så kom jeg til at tænke på, er det kun på Øresund der kan findes buletorsk her om vinteren, tænker selv lidt på Storebælt, da jeg bor i Vestsjælland, så det var jo nemmere at smuttte derud en tur, fremfor at køre den lange tur til Skovshoved el. lign. Der er da flere steder hvor der ligeså dybt om ikke dybere, og vel også ligesåmeget strøm, eller har torskene en forkærlighed for "Kronborg" (øresund) Håber at høre fra nogen der har nogle erfaringer fra Storebælt og evt. nogle hint til hvor jeg skal starte med at lede efter dem. På forhånd tak. Knæk og bræk

Venligst Log på eller Opret en konto for at deltage i samtalen

Tid til at oprette siden: 0.155 sekunder
Leveret af Kunena Forum
Vi bruger cookies på Smaabaadsklub.dkPå Smaabaadsklub.dk bruger vi cookies til at give dig en god oplevelse og til at indsamle statistik, der kan være med til at forbedre brugeroplevelsen. Hvis du klikker på et link på Smaabaadsklub.dk, accepterer du samtidig vores cookiepolitik. Læs mere her
ja, jeg accepterer